سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱

صلح و سازش دو طایفه جنوبی پس از ۷سال!

پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب: 431240
رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف کورین و همکاری علما، بزرگان و معتمدان، درگیری دو طایفه در کورین پس از هفت سال به صلح و سازش انجامید.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محمدرضا طاهری اظهار کرد: حدود هفت سال قبل طی یک راه‌بندی مسلحانه در شهرستان خاش که با هدف سرقت صورت گرفته بود، به سمت یک دستگاه اتومبیل تویوتا با دو قبضه اسلحه کلاشینکف تیراندازی شد که بر اثر این تیراندازی یک نفر به قتل می‌رسد.

طاهری گفت: بلافاصله بعد از این حادثه سارقان از محل متواری می‌شوند که با تلاش علما، معتمدان و بزرگان منطقه قاتلان شناسایی و به شورای حل اختلاف تحویل و اعضای شورای حل اختلاف نیز قاتلان را با دو قبضه سلاح به مأموران اداره آگاهی خاش تحویل می‌دهد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری تصریح کرد: در ادامه قاتلان در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شدند که تلاش اعضای شورای حل اختلاف کورین و همکاری علما، بزرگان و معتمدان برای جلب رضایت خانواده مقتول آغاز شد.

وی عنوان کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم موفق شدند رضایت آنها را جلب و کینه و کدورت هفت ساله را به صلح و سازش منتهی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *