جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

حمایت نامزد دموکرات آمریکا از توافق

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 436641
سناتور دموکرات ایالت «ماساچوست» ضمن اعلام حمایت از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ اعلام کرد که در صدد است در رأی‌گیری کنگره به نفع برجام رأی دهد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «الیزابت وارن» سناتور دموکرات ایالت «ماساچوست» یکشنبه شب (دیشب) اعلام کرد که در صدد است از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در کنگره حمایت می‌کند.

طبق گزارش بوستون گلوب، وارن پیشتر نیز اظهاراتی در حمایت از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ مطرح کرده بود اما به طور قطعی اعلام نکرده بود که از این توافق حمایت می‌کند.

وی در بیانیه‌ای به بوستون گلوب تصریح کرد: در حال حاضر سوال کنگره و تنها سوال کنگره این است که توافق تازه اعلام شده هسته‌ای، نمایانگر بهترین گزینه موجود برای جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای هست یا خیر.

طبق این گزارش، وارن جدیدترین نماینده دموکرات عالی‌رتبه کنگره است که حمایت خود از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کرده است.

روز سه‌شنبه هفته گذشته، «ساندر لوین» نماینده ایالت «میشیگان» که برای مدت‌ها عضو یهودی کنگره آمریکا است، اعلام کرد که از برجام حمایت می‌کند.

بوستون گلوب با اشاره به موارد نوشت که تصمیم وارن برای حمایت از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ می‌تواند تلاش‌های «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه تصویب توافق هسته‌ای در کنگره را تقویت کند.

ایران و ۱+۵ در ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیرماه) در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به یک جمع‌بندی رسیدند و یک هفته بعد، سازمان ملل و اتحادیه اروپا این توافق هسته ای را مورد تأیید قرار داد.

کنگره آمریکا ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیرماه) متن توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ را دریافت کرد تا در یک بازه ۶۰ روزه آن را مورد بررسی و رأی‌گیری قرار دهد.

جمهوری‌خواهان کنگره امیدوارند با جلب حمایت دموکرات‌ها بتوانند دو سوم اکثریت آراء را علیه توافق هسته‌ای ایران کسب کنند تا حق وتو اوباما سلب شود.

از طرف دیگر اوباما تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با لابی‌ کردن در دموکرات‌ها، آنها را ترغیب کند تا به نفع توافق هسته‌ای با ایران رأی دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *