پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

عضو تیم هسته‌ای، معاون زنگنه شد!

جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 397096
بیژن زنگنه وزیر نفت با صدور حکمی، امیرحسین زمانی‌نیا را با حفظ سمت عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به عنوان معاون جدید امور بین الملل وزارت نفت تعیین کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، پس از گذشت نزدیک به سه ماه از خروج علی ماجدی معاون سابق امور بین الملل وزارت نفت از این وزارتخانه، بیژن زنگنه در نهایت متولی دیپلماسی انرژی وزارت نفت را تعیین کرد.
 
بر این اساس با حکم وزیر نفت امیرحسین زمانی‌نیا عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با حفظ سمت به عنوان معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت منصوب شد.
 
این در حالی است که زمانی‌نیا در دولت یازدهم با عنوان مشاور وزیر امور خارجه و عضو حقوقدان تیم مذاکره کننده هسته‌ای وزارت خارجه را همراهی کرده است.
 
این دیپلمات همچنین در دولت هشتم و در دوران مدیریت حسن روحانی در پرونده هسته‌ای عضو تیم مذاکره کننده بوده است.
 
امیر حسین‌ زمانی نیا پیش از این در کارنامه خود معاونت پژوهش‌های روابط بین‌الملل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیر کل پیشین سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه ، سفیر پیشین ایران در مالزی و از مدیران ارشد دفتر ایران در سازمان ملل در دوره کمال خرازی دارد.
 
فردا شنبه 29 آذر ماه مراسم معارفه امیر حسین‌ زمانی نیا به عنوان معاون جدید امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت با حضور معاونان و مسئولان ارشد وزارت نفت برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *