سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۲۸

خاتمي ژاپن نرفت كانادا به نيابت از CIA نگران شد!

يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۰۵:۵۳
کد مطلب: 107493
در پي ممانعت دستگاه هاي امنيتي از خروج خاتمي از كشور و سفر به ژاپن، صداي اعتراض نخست وزيران سابق كانادا و سوئد بلند شد!
در پي ممانعت دستگاه هاي امنيتي از خروج خاتمي از كشور و سفر به ژاپن، صداي اعتراض نخست وزيران سابق كانادا و سوئد بلند شد! برخي مقامات اين دو كشور در خدمت آمريكا و انگليس قرار دارند. يك روزنامه كانادايي بهمن ماه گذشته به طور مستند فاش كرده بود كه پس از تعطيلي سفارت آمريكا در تهران، سفارت كانادا براي سازمان سيا جاسوسي مي كرده است.
به گزارش کیهان ،پارلمان نيوز سايت طيف افراطي در اقليت مجلس كه ظاهراً در جريان مخالفت مقامات كانادا و سوئد با ممنوع الخروجي خاتمي است نوشت: «اينگوار كارلسون و ژان كريتين نخست وزيران سابق سوئد و كانادا در نامه اي به اقدام ايران در ممانعت از سفر خاتمي اعتراض كردند. آنها خواستار برطرف شدن اين محدوديت براي حضور خاتمي در اجلاس سالانه تعامل در زمينه خلع سلاح هسته اي در ژاپن شدند.»
پيش از اين برخي خبرها از ممنوع الخروجي خاتمي حكايت مي كرد. وي سال گذشته در تركيه با راسموسن دبير كل ناتو (نخست وزير سابق دانمارك كه از كاريكاتورهاي موهن عليه پيامبر اسلام دفاع كرده بود) ملاقات نمود. خاتمي پيش از آن هم با جورج سوروس سرمايه گذار صهيونيست كودتاهاي مخملين ملاقات كرده بود.
اوايل بهمن ماه سال گذشته روزنامه كانادايي گلوب اندميل با انتشار گزارش مستندي فاش كرد كن تيلور سفير وقت كانادا در ايران، در بحبوحه تسخير لانه جاسوسي و عمليات شكست خورده چنگال عقاب ]طبس[ به طور جدي براي سازمان سيا كار مي كرد و عملاً به نفر اول سازمان سيا در ايران تبديل شد.
وي در گفتگو با گلوب اندميل و در پاسخ به اين پرسش كه آيا فعاليت هاي جاسوسي شما در ايران فاش شد يا خير، گفت: ايرانيان به هيچ وجه نمي توانستند اين موضوع را تحمل كنند و كشف اين ارتباط (با سيا) مي توانست تبعات بسيار سنگيني براي من به همراه داشته باشد.
اين روزنامه نوشت: اگرچه فعاليت هاي جاسوسي تيلور از جمله جمع آوري اطلاعات براساس توافقي سري بين دول كانادا و آمريكا مخفي نگاه داشته شد اما چند سال بعد نقش وي در پناه دادن و سپس فراري دادن شش نفر از كارمندان سفارت آمريكا به خارج از ايران فاش شد كه البته با تقدير رسمي كاخ سفيد همراه بود.
رابرت رايت، مورخ معروف دانشگاه ترنت در جديدترين كتاب خود كه در كتاب فروشي ها عرضه شد، نوشته است: جو كلارك، نخست وزير وقت كانادا از بيم اينكه افشاي جاسوسي يك ديپلمات كانادايي براي آمريكا تبعات سوء سياسي در داخل كشور به همراه داشته باشد، اصرار داشت اين همكاري و نقش تيلور مخفي بماند.
تيلور در واكنش به انتشار اين كتاب با عنوان «مأمور ما در تهران» به گلوب اندميل گفت: فكر نمي كردم روزي اين راز فاش شود. اين موضوع براي 30 سال مخفي مانده بود و انتظار داشتم تا 30 سال ديگر نيز مخفي بماند.
وي در واكنش به عبارت «de facto CIA station chief« كه معادل «مسئول غير رسمي سيا» است و در كتاب رايت به عنوان يكي از القاب تيلور به آن اشاره شده بود، گفت: من دقيقاً چنين نقشي در تهران داشتم.
گلوب اندميل مي نويسد: از آن زمان به بعد تمامي فعاليت هاي جاسوسي و اطلاعاتي آمريكا در ايران از طريق تيلور انجام مي گرفت و اطلاعاتي كه وي روزانه به آمريكا مخابره مي كرد توسط دو افسر ارشد در اداره تحليل اطلاعات اوتاوا بررسي مي شد و در اختيار پت بلك، دستيار وزير اطلاعات و امنيت وقت كانادا قرار مي گرفت. اين اطلاعات سپس در اختيار كلارك و مك دانالد قرار مي گرفت و پس از آن به كنث كورتيس، سفير وقت آمريكا در كانادا منتقل مي شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خیلی بیشرفید ، خیلی نامردید ،
من بسیجی دوران جنگم ، اکنون هم اگر کشورم مورد تهدید قرار گیرد با دل و جانم به دفاع از کشورم میپردازم ، طرفدار خاتمی هستم و متنفر از هر چه اصولگرای کشکی مانند شما هم هستم ، شرافتتان را نفروشید و اینقدر توهین نکنید
دشمنان بیرونی را هم میشناسم و همچنین امثال شما را که دشمنان داخلی این مملکتید .
Iran, Islamic Republic of
کسانی که اصولگرایان را دشمن بدانند، همین می شود که از خاتمی آشوبگر حمایت کنند.
خاتمی کشور را به هم ریختند، به همه تهمت زدند و حق و رای مردم را نادیده گرفتند؛ معلوم است که کشور جاسوسی مانند کانادا باید از محدودیت خاتمی ناراحت شود.
Iran, Islamic Republic of
اين اقايي كه از نام و عنوان بسيجي داره استفاده مكنه از همون بسيجي بدون جبهه رفته در دوران سازندگي و جيره خور دولت خاتمي هستش كه بنا به مصلحت اقايون پا به عرصه گذاشتن و الان هم با الفاظ زشت دارن سايت اصولگراي واقعي رو مورد هجمه قرار ميدن ؟؟؟ مردم عزيز بايد بسيجي واقعي رو از امثال احمدي نژاد و زاكاني بشناسن .
Iran, Islamic Republic of
به هنوان یک جانباز می گویم درود بر خاتمی و موسوی و کروبی. شما هر چه می خواهید دروغ بنویسید. به سایت مجله تایم بروید و ارای موسوی را نگاه کنید و از حسادت بمیرید. موسوی 1 میلیون و 100 هزار و نفر بعدی کمتر از 600 هزار شما می توانید تحلیل کنید که سایت آرا را دست کاری کرده و یا هر نفر چند بار رای داده و یا دشمنان ولایت به او رای داده اند و یا خارجیان به او رای داده اند و ... ولی با وجدانتان و سوالات و دروغ هایی که در مورد حامیان موسوی که می گویید کمتر از 1000 نفر هستند چه می کنید. امروز ما از هر روشی برای بیان اعتراض استفاده می کنیم ما به عشق امام خمینی و بر اساس برداشت خودمان پشت موسوی می ایستیم و برای شما هم این حق را قائلیم که بر اساس برداشت خودتان به عشق امام پشت سر هر کسی که دوست دارید بایستید. ولی به معترضان احترام بگذارید و به آن ها توهین نکنید و حقوقشان را هر چند حداقل رعایت کنید.



Iran, Islamic Republic of
چيه مي سوزید تو دنيا اين همه طرفدار داره . يادتون باشه اگه خاتمي نبود الان آمريكا به ايران حمله كرده بود
Iran, Islamic Republic of
چرا اینقدر از محبوبیت خاتمی میترسید
Iran, Islamic Republic of
آقایی که گفتید بسیجی زمان جنگید و اکر الان هم جنگ بشه جنگ میری تاریخ رو بخونید خیلیها بودند که در زمان پیامبر(ص) و اوایل دوران حکومت امیرالمومنین در رکاب حضررات بودند اما کم کم با شناخت نادرست و احساسی در زمانهایی که باید اسلام رو یاری می کردند مثل زمان امام حسن یا واقعه کربلا خبری از شون نبود من وتو که در مقابل وسوسه های نفس عددی نیستیم یعنی به خودت خیلی مطمئن نباش
Iran, Islamic Republic of
چو پرده دار به شمشير مي زند همه را
كسي مقيم حريم حرم نمي ماند.
من هم بزرگ شده خانواده اي هستم كه هيجده شهيد تقديم دفاع مقدس كرده و واقعا با نظر رزمنده دردمندي كه گفته خيلي بي انصافيد موافقم.
تو را به خدا با اين تنگ نظريها و غرض و مرضها به خرمن عشق ما به انقلاب آتش نزنيد
تورا به خدا چشمانتان را باز كنيد و ببينيد چه دافعه اي دارد اين برادر كشي شما.
Iran, Islamic Republic of
درجواب فردی که خودرابسیجی مینامد البته کامنت اول رامن ننوشتم
امادرجواب میگویم که نامردتووخاتمی هستید که سرجوانان
مملکت شیره مالیدیدوبه اسم مهربانی وازادی و...نوکری غرب
رامیکنیدبه دروغ هم نگویید بسیجی هستید
Iran, Islamic Republic of
شما بسیجی دوران جنگ،اگر واقعا هستید،من یک جوان نسل سومم،گویا بصیرتتون را در جبهه های جنگ جا گذاشتید،فعلا من دارم میبینم خاتمی با سورس مخفیانه دیدار میکنه،تمام غرب از خاتمی و رفقا تمجید می کنند،خوندم که امام گفته هروقت امریکا از شما تعریف کرد به خودتون شک کنید و میبینم که سیا با چه طیفی رابطه داره و میبینم بی شرف چه کسانی هستند،برگرد و اگر پیداش کردی بصیرتت را بردار و بعد بیا...
Iran, Islamic Republic of
عزیزی که پاسخ بنده را داده اید ، من گفتم اصولگرایان کشکی ، نه اصولگرایان واقعی ، کسانی که بخاطر حفظ قدرت تهمت میزنند .
شما میتوانید از خاتمی انتقاد کنید و منصفانه خطاهایش را بیان کنید ، نه آنکه لو را به دستگاه جاسوسی آمریکا وصلش کنید .
بی شرافتی از نظر من این میشود که هر چه در ذهن خود می یابید و قرینه ای هم برایش ندارید به مخالفانتان نسبت میدهید .
اینکه 30 سال پیش کانادا عامل آمریکا را به عنوان دیپلمت خود به ایران فرستاده چه ربطی به حمایت نخست وزیر سابق کانادا از خاتمی و رابطه خاتمی با آمریکا و دستگاه جاسوسی آن دارد ؟
اصولگرای کشکی همین میشود که هدف وسیله را توجیه میکند
و من تمام این اصولگرایان کشکی را که تهمت میزنند و نفاق می افکنند را دشمن میدانم و اتفاقا ضررشان را بیش از دشمنان خارجی همچون آمریکا و ... میدانم .
تضاد منافع ما با آمریکا موجبات دشمنی آنها با ما و ما با آنهاست ، ولی اعمال وقیحانه و تهمت زدنهای اصولگرایان کشکی به چه علت است ؟
مقابله با دشمنان خارجی یا دشمن سازی کاذب داخلی برای رسیدن به قدرت ؟
Iran, Islamic Republic of
اقای خاتمی باید توضیح بدن برای چه کاری می خواستند بروند ژاپن بعضی ها می گویندبرای شرکت در کنفرانس خلع سلاح حزب الله لبنان وگرنه مرض که ندارند نگزارند بروند
Iran, Islamic Republic of
راست میگی ، آمریکا به ایران حمله نمنکرد چون خاتمی تو ایران بود. من هم از خاتمی خوشم می اومد اما بعد از حوادث این چند ماه ازش متنفرم.
Iran, Islamic Republic of
اينكه ادعا كني بسيجي ويا جانباز هستي كه كافي نيست يعني هركسي ميتونه اين ادعا را بكند اگر راست ميگويي نام ونام خانوادگي وكد جانبازي و ايثارگري خودت را اعلام نماييد البته يك بسيجي واقعي به غير از خدا از هيچ كس نمي ترسد
Iran, Islamic Republic of
خوب ظاهرا بسیجی بودن من و جبهه رفتن بنده هم به کام برخی نمیسازد .
برادران من ، من سال 63 در 15 سالگی و با تغییر شناسنامه ام به جبهه رفتم و تخریبچی اردوگاه شهدای تخریب قرارگاه کربلا و در عملیات بدر هم تخریبچی لشگر همیشه سرفراز حضرت محمد صلوات الله علیه بودم ، نه جبهه روی بعد از جنگ بودم و نه مجیز گوی دوران سازدنگی ، من از شما انتقاد کردم که چرا تهمت میزنید و خطاهای خاتمی را منصفانه مورد نقد قرار دهید ، شما بر همان سبیل خود میرانید و بی آنکه بتوانید ثابن کنید و یا مرا بشناسید یا نام بسیجی دروغین بر من میگذارید یا بی بصیرت و ...
مشکل همین جاست ، من گفتم اصولگرایانی که به خاطر قدرت تهمت میزنند .
اگر شما هم جزو همان ها هستید طرف صحبت بنده هستید ، اگر نه که اصولگرای واقعی هستید و دل در گرو نظام و انقلاب و اهداف بلند آن دارید ، نگران نشوید ، شرفتان را به سخره نگرفته ام ، اندکی آرامتر و با فکرتر ، هیچگاه دروغ نگوئید و هیچگاه تهمت نزنید و حتی دشمن خود را هم با تهمت نرانید ، چه برسد به ما که هموطنیم و مسلمان .
Iran, Islamic Republic of
وای خدا مردم از بس خندیدم از دست دوستا ساده دل سبز :

آمریکا بخاطر خاتمی به ایران حمله نمیکنه !!!

موسوی تو نظر سنجی تایم اول شده واقعا چه افتخاری چه محبوبیتی چشممون کور شد من که دارم سکته میکنم بیچاره لیدی گا گا تو خوابش هم نمیدید به موسوی ببازه اونهم با تلاش شبانه روزی طیف کوچکی از منافقین که هست و نیستشون رو گذاشتن تا داماد لرستان از لیدی گا گا سبقت بگیره اونهم یهو در یک روز !!!

البته اگر این حضرات غیر از این مینوشتتند و فکر میکردن باید تعجب میکردیم که چرا وعده الهی در مورد انتخاب دشمان از میان احمق ترین انسانها محقق نشد که شکر خدا باز هم شد خدا یا شکرت
Iran, Islamic Republic of
متاسفم براي شما به خاطر اين دروغگويي ها وتهمت زني كه به اشخاص محترم در عرصه بين المللي مي كنيد.آقاي خاتمي افتخار ايرانه.وهنوز محبوبترين رئيس جمهوره.شما چشم ندارين اعتبار بين الملي آقاي خاتمي را ببينيد
Iran, Islamic Republic of
آقاي عزيز رزمنده بودن شما دليلي بر صحيح بودن بينش سياسي شما نمي باشدضمن اينكه دروصيت اكثر شهدا تبعيت از رهبري توصيه شده است بنابراين به شما هم توصيه ميكنم از حمايت جناحهاي سياسي پرهيز كنيد واز رهبري تبعيت كنيد
Iran, Islamic Republic of
مشکل ما اینه که از حمله آمریکا به ایران می ترسیم. به قول امام ما به وظیفمون فکر میکنیم نه نتیجه.
مشکل ما اینه که نفهمیدیم آمریکا و غرب برای جون مردم کشور های جهان سوم مانند عراق افغانستان ایران سوریه ویتنام ... به اندازه یک سنت هم ارزش قائل نیست و حالا من نمیدونم خاتمی این وسط کیه اگر شما امام و رهبری رو قبول ندارید تاریخ ایران رو که قبول دارید خاتمی از امیرکبیر بزرگتره از قائم مقام فراهانی چطور ... برای غرب تمامی ما بی ارزشیم حالا یه عده توی تاریخ با غرب کنار میان و وضع ایران مثل سابق بدتر میشه و یا یه عده پشت رهبری می ایستیم تا به جایی که میخوایم برسیم.
ازتون میخوام به این فکر کنید که باید برای خدا هم یه جوابی پیدا کنیم که یه روزی هممون باید جوابگو باشیم در برابر وظیفه مون نه احساساتمون..
Iran, Islamic Republic of
امروز امام خمینی یعنی رهبری شما چرا نمی خواهید اینو قبول کنید
رهبری الان نائب امام زمانه و اصول رو ایشون تعیین میکنند.
Germany
چرا سفارت کانادا در تهران را تعطیل نمی کنید؟
Iran, Islamic Republic of
از تمام عزیزانی که دل سوخته ی این نظام و انقلابند تقاضا می کنم این اراجیفی که این دروغگو های (کدوم جانباز کدوم بسیجی) گمراه تر از خاتمی و موسوی میگن رو باور نکنید که بخواید وقت صرف کنید و جوابشون رو بدید خیلی بی سواد تر از این حرفها هستند که این استدلالها رو بفهمند مثل اینها مثل کسی هست که از مدرسه رفتن میترسید و برای اینکه بره درس بخونه از محاسن درس و مدرسه گفتن و از بس از کلاس اول ابتدایی براشون تعریف کردن که دوست ندارن به کلاس بالاتر بروند یعنی هنوز در دوران جنگ و حال وهوای اون موقع هستند بیدار هم نمیشن
Iran, Islamic Republic of
من نمیدانم تا کی این اصلاح طلبها میخان خودشونو پشت آرای 20 میلیونی هزار سال قبل خاتمی مخفی کنند؟ چرا باور نمیکنید وقتی نقابها از چهره ها افتاد و مردم واقعیت پنهان در پشت عبا و قبای شماها را دیدند و به اوج تظاهر و ریای شما پی بردند ازتون بریدند و نتیجه اش را در ارای شگفت انگیز 25 میلیون به دکتر ش و شکست خفت بار اتحاد 3 رئیس جمهور قبلی با همه پول و ثروت و مکنت و شوکتشان دیدند . چرا هنوز در دنیای هپروت و وهم و خیال سیر میکنید ! بابا یکی اینارو بیدار کنه ! آقایون ظاهرا دمکرات باطنا دیکتاتور به آرای ملت تمکین کنید ! شما باختید بد جوری هم باختید مفتضحانه!!
Iran, Islamic Republic of
جناب زاکانی از شما بعید است اینگونه جملات سخیف در مورد رئیس جمهور ی که با 20میلیون رای مردم انتخاب شده بکار میبرید
Iran, Islamic Republic of
ببخشيد اينجا چيزيي ميدن اينقدر شلوغه و سرو صدا هست!!!
اصولگرا !!؟ باورتون شده ؟
Iran, Islamic Republic of

انش اء الله در دادگاه عدل الهي محاكمه شويد
خداوند عذاب دو دنياتون رو زياد كنه
Iran, Islamic Republic of
به اميد روزي كه مملكت از لوث وجود شماجنايتكاران پاك شود
لال از دنيا نري بلند بگو آمين