پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ابلاغ وظایف ستاد ویژه رسیدگی به حادثه منا

يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 448099
اسحاق جهانگیری وظایف هر یک از دستگاه ها را برای رسیدگی به حادثه منا ابلاغ کرد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، با تصمیم هیئت وزیران، ستاد ویژه رسیدگی به حادثه منا به ریاست وزیر کشور تشکیل شد.

این ستاد، با عضویت وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، اطلاعات، امورخارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و رؤسای سازمان های هواپیمایی کشوری و حج و زیارت تشکیل شده است.

انتقال پیکر جان باختگان به کشور و برنامه ریزی استقبال رسمی از آنها و رسیدگی به وضع مجروحین و انتقال آنها به کشور از جمله وظایف اصلی این ستاد بوده که در حال انجام است.

متن مصوبه هیئت وزیران، بدین شرح است:

۱- به منظور رسیدگی و پیگیری وضعیت آسیب دیدگان حادثه منا در عربستان و هماهنگی دستگاه های اجرایی، ستادی به ریاست وزیر کشور و با عضویت وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، اطلاعات، امورخارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و رؤسای سازمان های هواپیمایی کشوری و حج و زیارت با وظایف زیر تشکیل می شود:

الف- مدیریت کلیه امور مربوط به حادثه در داخل کشور
ب – انتقال پیکر جان باختگان به کشور و برنامه ریزی استقبال رسمی از آنها
ج – رسیدگی به وضع مجروحین و انتقال آنها به کشور
د – مدیریت نحوه اطلاع رسانی و ساماندهی فضای رسانه ای
هـ - انتقال پیکر جان باختگان به استان ها و برگزاری مراسم تشییع

۲- سایر ستادهای تشکیل شده در این زمینه باید تحت نظر ستاد مذکور فعالیت کنند.

۳- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده دولت جهت بررسی و هماهنگی امور مربوط در کشور عربستان حضور یابد.

۴- وزارت امور خارجه با هماهنگی و همکاری سایر کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای آسیب دیده از حادثه مذکور درخصوص بررسی دلایل وقوع حادثه و همچنین پیشگیری از وقوع حوادث مشابه اقدام مقتضی را به عمل آورد.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را در تاریخ ۵/۷/۱۳۹۴ برای اجرا به وزارت کشور – وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - وزارت راه و شهرسازی – وزارت اطلاعات – وزارت امورخارجه - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور - جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران – سازمان هواپیمایی کشوری– سازمان حج و زیارت ابلاغ کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *