شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 6 Jul 2024
 
۰

جزئيات پذيرش در موسسات غيرانتفاعی

شنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 138093
به گزارش مهر سازمان سنجش آموزش کشور جزئيات پذيرش قبول نشدگان کنکور سراسري سال 1389 در موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي در مقطع کارداني را اعلام کرد.

کليه حاضران در جلسه آزمون سراسري سال 1389 (اعم از داوطلبان مجاز و غيرمجاز به انتخاب رشته) که در رديف پذيرفته ‌شدگان نهايي اين آزمون قرار نگرفته ‌اند امکان ادامه تحصيل در دانشگاه هاي غيرانتفاعي را دارند.

اين افراد در صورت تمايل براي ادامه تحصيل مي توانند با ارائه کارنامه اوليه که از طريق سايت اينترنتي سازمان سنجش قابل دريافت است و با ارائه مدارک لازم شامل اصل شناسنامه عکسدار ، اصل کارت ملي ، 2 قطعه عکس 4×3 و گواهي پيش ‌دانشگاهي از 18 مهرماه تا 22 مهر به يکي از مؤسسات غيرانتفاعي پذيرنده رشته‌هاي تحصيلي مقطع کارداني مراجعه و نسبت به ثبت ‌نام خود به صورت مشروط و منحصراً در يک رشته تحصيلي کارداني اقدام کنند.

بديهي است نتايج نهايي اين مرحله از تکميل ظرفيت از سوي سازمان سنجش متعاقباً به مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي ذيربط اعلام مي شود و ثبت ‌نام قطعي پس از اعلام نتيجه از طرف سازمان سنجش صورت خواهد گرفت.

هر داوطلب منحصراً مجاز به انتخاب يک رشته کارداني از يک مؤسسه آموزش عالي غيرانتفاعي خواهد بود در صورت انتخاب بيش از يک رشته و يا ثبت ‌نام در بيش از يک مؤسسه غيرانتفاعي، مشخصات داوطلب متقاضي از رديف متقاضيان تکميل ظرفيت حذف شده و هزينه‌ هاي پرداختي اش نيز قابل استرداد نيست.

رشته کارداني انتخابي داوطلب در هر يک از مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي بايد منطبق با رشته ‌هاي تحصيلي گروه آزمايشي مربوط که داوطلب در آن ثبت ‌نام کرده و در جلسه آزمون آن شرکت کرده است باشد داوطلبان متقاضي ‌بايد علاوه بر ثبت ‌نام و حضور در آزمون ، واجد شرايط عمومي و اختصاصي مندرج در دفترچه‌هاي راهنما بوده و حداکثر تا پايان شهريورماه سال 1389 موفق به اخذ گواهينامه پيش‌دانشگاهي خود شده باشند.

داوطلبان متقاضي در آن دسته از رشته‌هاي تحصيلي کارداني مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي که شروع کلاس آن با توجه به مندرجات دفترچه راهنماي انتخاب رشته از نيمسال دوم سال تحصيلي 90-1389 (بهمن ماه) است مي‌توانند حداکثر تا پايان دي ‌ماه سال جاري نسبت به ارائه مدرک پيش‌دانشگاهي خود اقدام کنند.

ثبت ‌نام از داوطلبان در يک رشته‌ تحصيلي بر اساس ظرفيت مندرج در دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي به صورت مشروط و با اخذ تعهد کتبي و شهريه ثبت ‌نامي صورت مي‌ گيرد ، گفت: داوطلبان متقاضي شرکت در مرحله تکميل ظرفيت آزمون سراسري سال 1389، موظف به رعايت کليه شرايط و ضوابط مندرج در دفترچه‌هاي راهنماي ثبت ‌نام و دفترچه راهنماي انتخاب رشته هستند و مسئوليت عواقب ناشي از عدم دارا بودن شرايط و ضوابط عمومي و اختصاصي داوطلبان به عهده شخص داوطلب است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *