چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

آخرین وضعیت پرداخت وام ازدواج

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 405898
با بازشدن مجدد درهای بانکها به روی زوجین برای پرداخت وام ازدواج که با تذکر دولت به بانک مرکزی به منظور تعیین راهکاری برای برطرف کردن موانع موجود در مسیر پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان اتفاق افتاد اکنون حدود شش ماهی است که این روند از سر گرفته شده و بررسی پرداخت ها در شبکه بانکی نشان می دهد که داوطلبان واجد شرایط با طی مراحل قانونی و تعیین شده از سوی بانک مرکزی موفق به دریافت وام ازدواج می شوند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، با این وجود سرعت پرداخت تسهیلات در بین بیش از ۲۰ بانک حاضر در سامانه ازدواج برابر نیست و با توجه به تعداد متقاضیان در صف بانک مربوطه شرایط متفاوت است. با این وجود نقطه مشترک تمامی بانکها به این موضوع ختم می شود که حداکثر رقم پرداختی برای زوجین سه میلیون تومان بوده و وام پنج میلیون تومانی که با شرایط خاص پرداخت می شود از اقبالی برخوردار نیست و محدودیت منابع قرض الحسنه بانکها چنین اجازه ای را به آنها نمی دهد.

این در حالی است که چندی پیش میرمحمد صادقی-مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی- با اعلام افزایش تعداد بانک‌های پرداخت‌کننده وام ازدواج در سال جاری از ۱۲ به ۲۲ مورد و کاهش صف متقاضیان وام ازدواج تاکید کرد که با توجه به شرایط فعلی، بانک مرکزی برای افزایش سقف وام ازدواج از سه میلیون هیچ برنامه ای ندارد.

آخرین تغییرات پرداخت تعداد وام های پرداختی

اما آخرین آمارهای بانک مرکزی بیانگر آن است که تا ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری بالغ بر ۹۴۳ هزار نفر از ابتدای شروع به کار سامانه (سال ۱۳۸۸) در صف دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج قرار داشتند که با توجه به ازدواج های سال ۱۳۹۳ رو به افزایش بوده است.

با توجه به اینکه در اواسط تابستان سال جاری با هماهنگی به عمل آمده بین وزارت اقتصاد و نظام بانکی مقرر شد تا پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در اولویت پرداخت های قرض الحسنه بانکها قرار گیرد، تا پایان دی‌ماه امسال حدود یک میلیون و ۹۱ هزار و ۳۸۷ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به افرادی که از سال ۱۳۸۸ تا پایان دی‌ماه ۱۳۹۳ با اولویت ثبت نام ازدواج در صف قرار داشتند پرداخت شد.

براین اساس آمار بانک مرکزی نشان می دهد که افراد در صف سامانه ازدواج تا ۳۰ دی ماه ۱۳۹۳ به حدود ۵۴۷ هزار و ۸۷۴ نفر کاهش یافته است.

بنابراین گزارش در حال حاضر بیش از ۲۰ بانک در سامانه ازدواج حضور دارند که هریک بنابر سهمیه بندی انجام شده و توافقی که با بانک مرکزی دارند مکلف به اقدام نسبت به پرداخت تسهیلات ازدواج هستند.

این در حالی است که آخرین آمارهای اعلام شده از سوی بانکها نشان می دهد که بانک مسکن بیش از ۴۶ هزار ، صادرات بیش از ۲۳۱ هزار، تجارت بالغ بر ۱۱۰ هزار ، پارسیان بیش از ۸۰۰۰ ، سپه ۲۲ هزار و ملی بالغ بر ۲۶۰ هزار فقره تسهیلات ازدواج پرداخته اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی بیضامن
آخرمعلوم نشدمبلغ وام ازدواج چقدرشد.
منتظرم بدانم!