پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۱۴

نویسنده ایرانی که فابیوس را همراهی می‌کند کیست؟ + تصاویر

چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 435895
کاشیگر که به عنوان اولین مترجم مورد تایید فرانسه در ایران شناخته می شود امروز به واسطه حضورش کنار فابیوس در کانون توجه اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفته و این حضور سوالاتی را در میان اهالی فرهنگ ایجاد کرده است.
نویسنده ایرانی که فابیوس را همراهی می‌کند کیست؟ + تصاویر
به گزارش جهان به نقل از مشرق، مدیا کاشیگر مترجم، نویسنده، شاعر و فعال فرهنگی ۵۹ ساله با گرایشات شبه روشنفکری است که به واسطه ارتباط نزدیکش با فرانسه و سفارت فرانسه شناخته شده است. کاشیگر که به عنوان اولین مترجم مورد تایید فرانسه در ایران شناخته می شود این روزها به واسطه حضورش کنار فابیوس در کانون توجه اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفته و این حضور سوالاتی را در میان اهالی فرهنگ ایجاد کرده است.

 

مدیا کاشیگر تحصیلاتش را تا دیپلم در فرانسه گذراند، اما تحصیل در دانشگاه را در رشته‌های معماری و اقتصاد در ایران نیمه تمام گذاشت. تاکنون بیش از ۲۰ عنوان کتاب در زمینه‌های شعر، داستان و ترجمه از او منتشر شده است. وی همچنین دبیر جایزه های ادبی یلدا و بنیانگذار و دبیر سه دوره جایزه ادبی روزی روزگاری بوده‌است. جایزه‌هایی که هر دو به دلیل حواشی که وجود داشت تعطیل شدند.

 

برخی از شاخص ترین آثار ترجمه مدیا کاشیگر آثاری از ولادیمیر مایاکوفسکی، فرناندو آرابال، اوژن یونسکو و ... است. کاشیگر در اغلب مراسم های اهدای نشان شوالیه در ایران حضور داشته و حتی خبرهایی در مورد تاثیر او در انتخاب شوالیه های ایرانی لشگر فرانسه نیز وجود دارد.

 

در مراسم اهدای نشان شوالیه به شجریان «فوشه»؛ زندگینامه شجریان را به فرانسوی روایت می‌کرد و مدیا کاشیگر سخنان وی را به فارسی ترجمه می کرد. در آیین اهدای نشان شوالیه به لیلی گلستان، مترجم و مدیر گالری گلستان، با حضور سفیر فرانسه و چهره‌‌هایی از جمله .... و مدیا کاشیگر نیز حاضر بود.

 

در مراسمی که شامگاه ۱۸ آبان در سفارت فرانسه در تهران برگزار شد، نشان شوالیه ادب و هنر فرانسه با حضور هنرمندانی ازجمله .... و مدیا کاشیگر‌به داریوش مهرجویی اهدا شد. در مراسم اهدای نشان شوالیه به دولت آبادی افرادی همچون .... و مدیا کاشیگرشرکت داشتند و ...

در این عکس حضور این مترجم، نویسنده و شاعر کنار دست فابیوس حضور دارد. فابیوس که به واسطه شخصیت صهیونیستی‌اش و مشکلاتی که به واسطه ورود ویروس ایدز به ایران به وجود آورد به شدت مورد انتقاد است. حضور یک شاعر و نویسنده که باید چشم و گوش مردم و دشمن دشمنان آنها باشد در کنار فابیوس عجیب به نظر می رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نکنه اینم از عوامل فتنه هستش ؟ :)) چقدر بیکارین شما
خلایق هر چه لایق.پادوی غربیها بودن !
شجریان داریوش مهرجویی دولت ابادی و کیمیایی و ... بزرگان فرهنگ و هنر ایران زمین هستند. چون با شما همفکر نیستند پس وابسته هستند .واقعا خجالت دارد این طرز تفکر
Iran, Islamic Republic of
ایشون به عنوان شاعر و نویسنده که حضور نداشته. به عنوان مترجم رسمی سفارت حضور داشته. در تمام اون مراسمی هم که گفتید به عنوان مترجم حضور داشته نه چیز دیگه. مترجمی کرده اختلاس که نکرده.
نیما راسخ
چه حرفها می زنید!حضور هر ایرانی موفق در هرجا که باشد-چه در کاخ سفید ، چه در ناسا و چه موردی که به آن اشاره کرده اید-باعث افتخار و مایه ی سربلندی است.چرا همیشه جنبه های منفی هر چیز را ببینیم؟چرا؟
محسن
آقا این آقای کاشیگر رو ول کن وزیر خارجه و دولتمردانمونو بچسب!
Canada
ایشان را میشناسم.زبان فرانسه را عالی صحبت میکند.به همین دلیل به عنوان مترجم مهمان دولت جمهوری اسلامی انتخاب شده است.ترجمه سخنان وزیر خارجه فرانسه دلیلی بر تایید دیدگاههای وزیر خارجه فرانسه نیست.
منهم با دیدن این عکسها احساس خوبی نکردم. ولی همیشه یکطرف دیگر هم است. بهتر است تا وقتیکه ثابت نشده از بکار بردن عنوان دشمن خودداری کنیم. شاید این فرد یا افرادی ازین دست نقش سازنده ای در حمایت از ایران در اینگونه جلسات داشته باشند. البته همانطور که گفتم صحت یا عدم صحت این موضوع معلوم نشده. متشکر از جهان نیوز برای درج آزادانه نظرات. شما از بسیاری از سایتهای خبری به اصطلاح روشنفکران! آزادانه تر پذیرای نقد هستید. موفق باشید
مریم
Romania
اصلا عجیب نیست دولت فرانسه از افراد خود فروخته ایرانی سالهاست به نفع اهدافش بهره برداری میکند
نکنه بشیم مستعمره فرانسه؟؟!!!
United States
اینم یکی مثل بقیه ........
Iran, Islamic Republic of
خوب كه چي؟
يادتونه در انتخابات 88 همينايي كه امروز براي رابطه با غرب خودشونو دارن مي كشن، سر كت شلوار هديه احمدي نژاد به چند ملوان انگليسي چه قشقرقي بپا كردند؟ اگر اون دوره بود حالا روزنامه هاي زنجيري پر بود از تيترهايي مثل: اوج ذلت ديپلماسي - پليس بد، اول صف رابطه - و... ولي حالا ببينيد چه تيترهايي مي زنند! خجالت بكشيد منافق ها
اینقدر خودزنی نکنید دوران تعصبات خشکتان بسرآمد