جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کتاب فرماندهان تکفیر تدوین شد

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 380698
رئیس پژوهشکده حج و زیارت از تدوین کتاب فرماندهان تکفیر به‌منظور معرفی تکفیری‌ها و اقدامات ظالمانه آن‌ها خبر داد.
به گزارش جهان؛ حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی امروز در گفت‌وگو با فارس با تشریح اقدامات پژوهشکده حج و زیارت اظهار کرد:‌ همایش سیره و زمانه امام موسی کاظم(ع) به همت انجمن تاریخ پژوهی حوزه و با همکاری این پژوهشکده برای بررسی نحوه زندگی و آموختن آموزه‌های آن امام بزرگوار برگزار شد.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های تکفیری و وهابیون برای مقابله با اسلام اضافه کرد: نرم افزار جامع وهابیت‌پژوهی با همکاری معاونت تبلیغات حوزه علمیه قم در حال آماده‌سازی است.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت نقد مباحث وهابیت را از اهداف این پژوهشکده خواند و گفت: امروزه وهابیت در زمینه شبهه‌افکنی فعالیت‌های بسیاری دارد.

وی از تهیه لوح فشرده آثار علمای اسلام علیه وهابیت خبر داد و بیان کرد: این لوح فشرده در اختیار محققین قرار گرفته است تا بتوانند به راحتی از آموز‌‌ه‌های جامع علما استفاده کنند.

موسوی به آماده سازی لوح فشرده وهابیت و سلفی‌گری در ترازوی نقد اشاره و خاطرنشان کرد: این نرم افزار به تبیین افکار منحرفانه وهابیت خواهد پرداخت.

وی جنگ‌ستیزی گروه‌های تکفیری از جمله داعش در عراق را ظالمانه دانست و افزود: کتاب فرماندهان تکفیر به همت پژوهشگران پژوهشکده حج و زیارت در مراحل نهایی است و این کتاب به معرفی فرماندهان تکفیر و ظلم‌های مختلف آن‌ها در طول تاریخ خواهد پرداخت.

موسوی با اشاره به شناسایی ۳۰۰ کتاب ضد شیعی تصریح کرد: دشمنان در عرصه مقابله با معارف مذهب تشیع فعالیت‌های بسیاری دارند که باید آن‌ها را رصد کرد و با استفاده از روش‌های مناسب به مقابله با آن‌ها پرداخت.

وی ادامه داد: امروزه محققین پژوهشکده حج و زیارت با استفاده از آموزه‌های اسلام و ظرفیت‌های موجود در این پژوهشکده به تشریح و تجزیه محتویات این کتاب‌ها و همچنین پاسخگویی به گزافه‌گویی‌ها وهابیون پرداخته‌اند.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت با بیان برخی دیگر از فعالیت‌های این پژوهشکده ابراز کرد: پژوهشکده حج و زیارت از آمادگی کاملی برای همکاری با محققین مختلف از سراسر کشورهای اسلامی برخوردار است.

وی با اشاره به تهیه ۸۰۰ عنوان کتاب در این پژوهشکده خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی از سفرهای مذهبی استقبال خوبی کرده‌اند و این استقبال پرشور وظایفی را برای حکومت اسلامی ایجاد کرده است.

موسوی با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون ۸۵ عنوان کتاب در پژوهشکده حج و زیارت تهیه شده است، یادآور شد: آگاه‌سازی زائران ایرانی در نقاط مختلف زیارتی وظیفه‌ای است که برای سازمان حج و زیارت ابلاغ و در نهایت بر عهده این پژوهشکده علمی گذاشته شده است.
https://jahannews.com/vdcb9gbfwrhbw0p.uiur.html
jahannews.com/vdcb9gbfwrhbw0p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *