جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۹
۴۱

یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی و مفسد اقتصادی دستگیر شد

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 410892
یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی و مفسد اقتصادی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و روانه زندان شد.
یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی و مفسد اقتصادی دستگیر شد
به گزارش جهان به نقل از فارس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای وظایف و رسالت ذاتی خود و اجرای فرمان ۸ ماده ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در برخورد با مفاسد اقتصادی و بستر سازی برای ایجاد فعالیت های اقتصادی سالم و امن و تحقق عملی شعار مبارزه با فساد اقتصادی و مالی، با همکاری و صدور حکم قضایی، یکی از مفسدین اصلی اقتصادی کشور و از بدهکاران کلان سیستم بانکی را دستگیر و روانه زندان ساخت.

بنابر این گزارش، این مفسد اقتصادی و بدهکار کلان سیستم بانکی کشور، آقای "ح.ا" مشهور به داریوش است که با همراهی برادران خود و دیگر عوامل نفوذی، اقدام به راه اندازی شبکه فساد اقتصادی و سوء استفاده از شرایط تحریم کشور کرده بودند.

این شبکه جهت تعمیق فعالیت ها و رسیدن به اهداف شوم مورد نظر، اقدام به آلوده سازی افراد از طریق پرداخت رشوه های بسیار کلان و سازماندهی خانه ی فساد می نمودند.

آقای "ح.ا" با راه اندازی تعداد قابل توجهی شرکت های کاغذی، جعل اسناد و ایجاد چرخه دور اختصاصی در فرآیند فعالیت های اقتصادی با سندسازی و انهدام اسناد، مانع انجام کنترل، نظارت، بازرسی و پیگیری مفاسد اقتصادی خود از سوی دستگاههای مربوطه می شده است.

این فرد که یکی از محکومین اصلی پرونده فساد اقتصادی معروف در سال ۷۶ هم می باشد، موارد اتهامی و پرونده های مختلفی از جمله اخلال در نظم اقتصادی کشور، قاچاق ارز، قاچاق کالا، قاچاق عتیقه و پرداخت رشوه های کلان در دستگاه قضایی دارد.

آقای "ح.ا" پس از آزادی از زندان در سال ۸۰ توانست با استفاده از خلأ های اقتصادی و قانونی و سوء استفاده از برخی افراد و عوامل نفوذی، مجددا به فضای اقتصادی کشور بازگردد و در حوزه ی "کالاهای اساسی و مایحتاج های ضروری مردم" فعالیت نماید.

اما یکی از مهمترین بخش های این پرونده این بود که به موازات تشدید تحریم ها از سوی دشمنان در سال های اخیر، وی با سوء استفاده از شرایط اقتصادی کشور و با گرفتن ارزهای مرجع به صورت کلان، به جای مصرف در بخش واردات کالاهای اساسی و تأمین مایحتاج مردم، آنها را در بخش برج سازی سرمایه گذاری می کرد که خانه شخصی ۷ هزار متری یکی از املاک وی می باشد. آن بخشی را هم که صرف خرید کالاهای اساسی می شده است در داخل کشور بصورت قاچاق و با سودهای سرشار به فروش می رساند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرده است: این نهاد انقلابی به عنوان پرچمدار عدالت خواهی و مبارزه با فساد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، همواره بر خود فرض می داند در راستای تحقق عدالت اجتماعی، جلوگیری از شکل گیری باندهای فساد اقتصادی و شبکه های هرمی، اقدامات لازم را انجام دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید
Iran, Islamic Republic of
مگر در این دولت شما بتوانید مفسدین را به دست محکمه بسپارید از ... فعلی با ... که اصلا با ... بیگانه است دیگر امیدی نیست.
فامیل پدر خوانده و باجگیران سیسیل نباشه ی وقت ؟
گودینی ازکرمانشاه
وقتی مفسد است وسابقه هم داشته این الف..ح..م س چیست که بکار می برید نامش را بنویسید تاکسی دیگر از این کارها نکند نترسید مردم از شما پشتیبانی می کنند
رضا
Romania
دستگیر شد و به قید قرعه برنده سفر زیارتی هم شده حتما
عدالت =زرشک
دمشون گرم
حسین
Latvia
سربازان گمنام برازنده تر است به سپاهیانی که با مفسدان اقتصادی بدون هیچ مماشات و محافظه کاری برخورد میکنند .
نسل اول
عزیزان اصل قضیه این است که این شخص بدون پشتیبانی و حمایت بعضی از اشخاص بانفوذ نمی توانسته است به این راحتی فعالیت داشته باشد و لذا بازهم تا اصل و ریشه فساد مشخص نشود و با آن برخوردنگردد درب برهمین پاشنه خواهد چرخید!
مگر اینکه سپاه کاری کند و گرنه از مسوولین مربوطه کاری بر نمیاد
Romania
جرمهایش را با فلان آقازاده ای که پشتش گرمه مقایسه کنید انگشت کوچیکه ی این آقازاده هم نمیشه
محمد
احسنت ولی چرا انقدر دیر؟؟؟
France
خسته نميشين از اين همه اسم مستعار؟!!!
جهان جان سانسور نکن دیگه باشه؟
...
کریمی
درود بر سپاه پاسداران ....
اگر سپاه به این مسئله ورود نمیکرد ... تا به کی این زالو خون مردم را میمکید و دستگاه های نظارتی فقط تماشاچیند !!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
هردم ازاین باغ بری میرسد تازه تر ازتازه تری میرسد
سید حسن
با تشکر از سربازان گمنام امام زمان. وظیفه آحاد مردم جامعه اسلامی است که هر جا انحرافی دیدند سریعا اطلاع رسانی کرده و مسئولان هم سریع رسیدگی کنند تا اینگونه چندین سال فردی خون مردم را مانند زالو نمکد.
هوراااااااااااااااااااااااااااااااااا
شغل و سمتش چی بود و قبلا کجا کار می کرد.
Germany
براي دستگيري يكي از بزرگترين بدهكاران بانكي كه ديگه سرباز گمنام و بي نام نميخواد!!!
يعني انقدر قدرت مخفي كاريشون بالاست كه هيچكس نميدونه اينا كي هستن ؟؟؟!!!
میدونن کین .....
کسایی که کمک کردن ح.ا مجدد به فضای اقتصادی برگرده هم باید مجازات بشن.
United Kingdom
آفرین بر شما بچه ها ...... دولت که بکل در مبارزه با مفاسد اقتصادی کرکره را نیمه پایین کشیده و جلسات ستاد که قرار بود هر 15 روز یکبار تشکیل شود به دو ماه یکبار رسیده و بجز دو سه همایش مبارزه با فساد و صدوربیانیه کاری از دولت دیده نمی شود
خدا قوت
به نظرتون بانکها حاضر به شکایت از این شخص می شوند؟
و اگه سپاه دستگیرش کرده چه ربطی به سربازان گمنام امام زمان داره؟!؟!؟
یکی از وظایف سپاه این نوع پاسداری است. امیدوارم موثرتر باشند.
داد بی داد
بهنام
احسنت
دمتون گرم.
از این نهاد های دولتی که آبی گرم نمیشه.
حداقل شما یه کار کنید بلکه دست یه عده مفسد از بیت المال قطع بشه
United States
پیدا کردن این افراد با کاخ های انچنانی و نوکر وهشم کار سختی نیست که احتیاج به سربازان کمنام داشته باشد اگر از نظر خطر با دخالت انها دستگیر شده دمشان گرم
United States
نامش را نبرید کناه داره شاید هم رفیق و شریکشان لو برود
محمد
اکثر کسانی که از ارز مرجع استفاده می کنند همین کار را می کنند چرا این یکی گرفته اند؟
اینم یک گند دیگه از دولت اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
بازم دم سپاه گرم... از ارگانهای موظف که بخاری بلند نمیشه
reza
دستگیر شد که چی بشه؟
چون در شرایط تحریم چنین کارهای کثیفی کرده، جرمش مضاعفه باید به اشد مجازات برسه
پست ترین مردم کسی است که از فقر و بدبختی مردم سوء استفاده کند...
چه حیف که سازمان اطلاعات سپاه نمیتونه مثل وزارت اطلاعات زیاد رسانه ایی عمل بکنه
ان شاء الله مثل سپاه قدس و حاج قاسم که الان مردم بخاطر رسانه ایی شدن زحماتشون بیشتر ارزششون رو درک میکنن سازمان اطلاعات سپاه هم همینطور بشه
Iran, Islamic Republic of
ح ا چیه اگه مفسد و بدهکار چرا اسمش نمیبرید چرا پدیده که هیچ انتهامی بعد از 4ماه نتونستیذ ثابت کنید به وضوح نام بردید انشاله خداوند شما رو ذلیل و خوار کند
عاشق حسام خوش نویس
Iran, Islamic Republic of
اینجانب امادگی کامل دارم تادر افشا و دست گیری مفسدان اقتصادی و اجتماعی به عزیزان کمک کنم البته یک جان ناقابل بیشتر ندارم که ان را فدای عدالت می کنم
اگه این جناب که فبلا محکوم شده درست مجازات میشد ، اینطوری نمیشد،
مجلسیا قوانینی تصویب کنن که کسی جرات بعضی کارا رو به خودش نده.
اگه قبلا محکوم شده اسمش چیه؟ جهان جان مجکوم شده دیگه اسمشم ببر.
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
ما از تلاشهای بی وقفه قوه قضاییه در دستگیری و لو دادن و اعدام مفسدان کلان اقتصادی و فرهنگی حمایت میکنیم و خیالمان راحت است که دیگر هیچ مفسدین جرأت دست اندازی به مال و ناموس مردم را ندارد.
جواد
این مفسدین در شرایط تحریم که مصداق محاربه هستند با مسئولینی که همدستشون اند باید به اشد مجازات برسند تا مردم از نظام راضی بمونند. اگه میخوان مثل شهرام جزایری یا زنجانی توی هتل 5ستاره بازداشت باشن و چند سال دیگه آزاد بشن که هیچی...