جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

سفر فرزند ملک سلمان به فضا+تصاویر

سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب: 403999
شاهزاده سلطان بن سلمان بن عبدالعزیز، فرزند سلمان بن عبدالعزیز پادشاه جدید عربستان سعودی، اولین فضانورد مسلمان بود که با فضاپیمای دیسکاوری آمریکا به دور کرهٔ زمین گشت.
به گزارش جهان به نقل از  فرارو، شاهزاده سلطان بن سلمان بن عبدالعزیز، فرزند سلمان بن عبدالعزیز پادشاه جدید عربستان سعودی، اولین فضانورد مسلمان بود که با فضاپیمای دیسکاوری آمریکا به دور کرهٔ زمین گشت.

در سال ۱۹۸۵فضاپیمای دیسكاوری برای یك مأموریت هفت روزه در بیست و ششم خرداد ۱۳۶۴ زمین را ترك کرد؛ در بین سرنشینان این فضاپیما یك شاهزاده سعودی به نام سلطان سلمان‌السعود حضور داشت.

سلطان بن سلمان فرزند سلمان بن عبدالعزیز پادشاه جدید عربستان از یکی از سه ازدواج وی است. وی در جریان این سفر که به طور زنده از تلوزیون عربستان پوشش داده می‌شد در به راه انداختن سه ماهوارهٔ ارتباطی از جمله سازمان ارتباطات عربی (عرب ست) همکاری کرد و تعدادی آزمایش که به دست دانشمندان سعودی طراحی شده بود در سفینه انجام داد. دیسكاوری پس‌از سفری هفت روزه چهارم تیرماه در پایگاه هوایی ادواردز فرود آمد و نام سلطان سلمان‌السعود به‌عنوان نخستین مسلمان به‌ثبت رسید. گفته می‌شود سلمان اکنون از بیماری آلزایمر رنج می برد.










نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *