جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۶
۲۵۳

تغییر ویترین احمدی‌نژاد با چه هدفی صورت می‌گیرد؟

يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۴۰
کد مطلب: 354598
چه عاملی باعث شده است احمدی نژاد که برای حفظ مشایی و دیگر همراهان وی در برابر بسیاری از حامیان خود و حتی رهبری معظم انقلاب ایستاده بود و برای ثبت نام مشایی در انتخابات حاضر شده بود وی را در ستاد انتخابات کشور همراهی کند، اکنون راضی به ترک وی در مجامع عمومی شده است.
تغییر ویترین احمدی‌نژاد با چه هدفی صورت می‌گیرد؟
به گزارش جهان،‌ سیاستمداران و مسئولینی که به مناصب مهمی دست می‌یابند بعد از مدتی فعالیت در عرصه‌های مدیریتی، تیم همکاران خود را شناسایی کرده و سعی می‌کنند از این معتمدین در آینده استفاده کنند.

رؤسای جمهور نیز معمولاً قبل از تصمیم گیری برای شرکت در انتخابات، تیم همکاران خود را مشخص می‌کنند که این افراد را با نگاهی به حلقه اطرافیان و همراهانشان در مناصب گوناگون می‌توان شناخت. این اطرافیان رئیس جمهور در حقیقت بخشی از هویت دولت را تشکیل داده و به نوعی ویترین قوه مجریه محسوب می‌شوند.

با این حساب نگاهی به یاران و نزدیکان محمود احمدی‌نژاد در دولت‌های نهم و دهم نشان دهنده‌ ویترین تغییر یافته دولت است. در همین راستا برخی از کارشناسان سیاسی معتقدند که محمود احمدی‌نژاد پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم به تدریج با تغییر برخی از وزرا و معاونین اصولگرا و متعهد خود، کسانی را جایگزین کرد که فاصله‌ زیادی با معیار و شعارهای اصولگرایانه و عدالت خواهانه‌ دولت نهم داشتند.

اولین تغییر جنجال‌آمیز در دولت دهم انتصاب اسفندیار رحیم‌مشایی به معاون اولی رئیس جمهور بود. با وجود مخالفت‌های گسترده‌ اصولگرایان و حتی حکم حکومتی مقام معظم رهبری برای ملغی گشتن این انتصاب، اقدامی از جانب رئیس جمهور برای تغییر مشایی صورت نگرفت.

بعد از این و با مخالفت برخی از وزرا با حضور مشایی به عنوان معاون اول در جلسه هیات دولت، موج برکناری وزرای مخالف مشایی شروع شد.

ابتدا محمد حسین صفار هرندی و غلامحسین محسنی اژه‌ای وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و اطلاعات، هشت روز قبل از اتمام دولت نهم از کار برکنار شدند. گفته می‌شود که کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت و پرویز فتاح وزیر نیرو نیز به دلیل مخالفتشان با مشایی از حضور در دولت دهم محروم شدند.

برخی از وزرای دولت نهم که در دولت دهم از کابینه کنار گذاشته شدند

در عوض در دولت دهم برخی افرد مسئله‌دار به عنوان حلقه یاران اصلی احمدی‌نژاد معرفی شدند و حمایت رئیس جمهور از این افراد تا جایی ادامه پیدا کرد که رئیس جمهور با خط قرمز اعلام کردن کابینه از روند رسیدگی به تخلفات برخی از این افراد جلوگیری به عمل آورد.

این صحبت‌های رئیس جمهور بعد از دستگیری علیرضا مقیمی، مدیرعامل منطقه آزاد ارس، محمد شریف ملک‌زاده دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و علی اصغر پرهیزکار مدیر عامل منطقه آزاد اروند و محتمل بودن دستگیری و برخورد با حمید بقایی اظهار شد.

اسفندیار رحیم‌مشایی، محمدرضا رحیمی، حمید بقایی، محمد شریف ملک‌زاده و سعید مرتضوی از جمله افرادی بودند که احمدی‌نژاد برای حفظ و صیانت از آنها در دولت هزینه‌های فراوانی را متقبّل شد و این در حالی بود بسیاری از بزرگان و دلسوزان کشور، حضور این افرد در هیات دولت را باعث سرخوردگی حامیان و خدشه وارد شدن به اعتبار دولت می‌دانستند.

حلقه یاران احمدی نژاد در دولت دهم

با این وجود رئیس جمهور سابق با رد تمامی اتهامات وارده به اطرافیان خود، اسفندیار رحیم‌مشایی را در هنگام ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری همراهی کرد و گفت: امروز من بعداز ۸ سال مرخصی گرفتم که بتوانم در چنین مراسمی حضور داشته باشم،۳ روز روزه و ۱۴ هزار صلوات نذر کردم تا بتوانم این وظیفه بزرگ را انجام دهم.

اکنون و با گذشت نزدیک به نه ماه از عمر دولت احمدی‌نژاد، دیگر اثری از اسفندیار رحیم‌مشایی در کنار وی مشاهده نمی‌شود. رئیس جمهور سابق که در تمامی سفرها و ملاقات‌های خود مشایی را رها نکرده بود و حتی حاضر شده بود که وی را در هنگام ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری همراهی کند اکنون بدون حضور مشایی در محافل عمومی حاضر می‌شود.

حضور در مراسم بزرگداشت هوگو چاوز، حرم حضرت امام(ره)، مراسم مدافعان حرم حضرت زینب(س) و مناطق عملیاتی جنوب کشور بدون همراه همیشگی‌اش اسفندیار رحیم مشایی صورت پذیرفت.

با این وجود خبرها حاکی از آن است که در دیدار نوروزی احمدی‌نژاد با برخی وزرا و مدیران دولتش در ساختمان ولنجک، اسفندیار رحیم مشایی حضور داشته و به مهمانان خوش آمد می‌گفته است و علیرغم عدم همراهی مشایی با احمدی‌نژاد در مجامع عمومی، وی در جلسات خصوصی شرکت می‌کند.

اما این سوال وجود دارد که چه عاملی باعث شده است احمدی نژاد که برای حفظ مشایی و دیگر همراهان وی در برابر بسیاری از حامیان خود و حتی رهبری معظم انقلاب ایستاده بود و برای ثبت نام مشایی در انتخابات حاضر شده بود وی را در ستاد انتخابات کشور همراهی کند، اکنون راضی به ترک وی در مجامع عمومی شده است. این تغییر ویترینی که احمدی نژاد به ظاهر در یاران حلقه اولش ایجاد کرده است با چه هدفی صورت گرفته است و آیا این یک تاکتیک جدید از جانب احمدی‌نژاد برای جذب مجدد بدنه اجتماعی حامی خود در گذشته است؟

در هر صورت ریزش طیف وسیعی از حامیان احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری دهم، یکی از هزینه‌های حمایت وی از مشایی و افراد مسئله‌دار اطراف وی بود که به نظر می‌رسد موفقیت احمدی‌نژاد در عرصه سیاست منوط به حمایت مجدد این قشر باشد. موضوعی که عبدالرضا داوری از حامیان احمدی‌نژاد نیز به آن اذعان دارد. وی در یادداشتی که همزمان با سفر احمدی نژاد به مناطق عملیاتی جنوب منتشر کرده است می نویسد:

"در این شرایط اگر چهره ای در برابر حسن روحانی قرار گیرد که اولا با فعال سازی شکاف «استقلال خواهی- وابسته گرایی» بتواند رای بدنه اجتماعی حزب‌الله را با خود همراه کند و ثانیا از تعامل بالا با توده‌های مردم برخوردار باشد به نحوی که بتواند با فعال سازی شکاف «عدالت‌خواهی - خاص‌گرایی» بدنه اجتماعی توده‌های مردم را برای رای ندادن به حسن روحانی قانع کند، با احتمال فراوان، سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ با عدم ریاست حسن روحانی در دولت دوازدهم و شکست «۱۵ به ۲۵» وی در برابر رقیبش رقم خواهد خورد. فرایند همسویی و پیوند جریان حزب‌الله با توده‌های اجتماعی مردم به عنوان دو منبع قدرت موثر در نظام جمهوری اسلامی می‌تواند به آسانی حسن روحانی - به عنوان نماد برآمده از پیوند دو منبع قدرت روحانیت و بروکرات‌های غربگرا - را از دسترسی به دولت دوازدهم دور سازد."

با این حال یکی از سایت‌های حامی رئیس جمهور سابق در واکنش به این سفر می‌نویسد که احمدی‌نژاد نیازی به حزب‌اللهی نمایی ندارد. این سایت در توضیح دینامیزم انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ می‌نویسد که حزب اللهی‌ها علیرغم همه نقدها و انتقاداتی که به احمدی‌نژاد وارد می‌کنند چاره‌ای جز رأی دادن به وی در انتخابات بعدی ندارند. این سایت در ادامه می‌نویسد: "دینامیزم انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ حول یک دوقطبی شکل می‌گیرد که حتما یک سوی آن میدان را حسن روحانی با حمایت اکبر هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی پر خواهد کرد. در این شرایط اگر محمود احمدی‌نژاد به قصد رقابت با حسن روحانی پا به چنین میدانی بگذارد علیرغم همه نقدهایی که سایت علیرضا زاکانی به گذشته احمدی نژاد وارد کرده و از حزب اللهی‌ها خواسته است که به دلیل همین سوابق، نباید احمدی‌نژاد را آلترناتیو روحانی قلمداد کنند، اما اقشار حزب اللهی در دوگانه احمدی نژاد - روحانی، قطعا آراء خود را به سبد احمدی‌نژاد واریز خواهند کرد چرا که به دلیل سابقه ذهنی حزب‌الله از وقایع سال ۸۸ و اتصال آشکار حسن روحانی به هاشمی رفسنجانی و خاتمی، در مجموع معدل انقلابی بودن احمدی‌نژاد را بسیار بالاتر از حسن روحانی دانسته و در چنین دوگانه‌ای، حتما رای خود را به حساب احمدی‌نژاد واریز می‌کنند.

بنابراین تا زمانی که تضاد هاشمی- احمدی‌نژاد - و به تبع آن تضاد روحانی - احمدی‌نژاد - در عرصه سیاسی کشور برجسته و قابل رویت است، اقشار حزب اللهی با حفظ انتقادات داشته یا نداشته خود، هیچگاه حسن روحانی را به محمود احمدی‌نژاد رجحان و برتری نخواهند داد . ضمن آنکه نباید فراموش کرد که اقشار حزب اللهی آنچنان که با محمود احمدی‌نژاد همذات پنداری دارند، هرگز نمی‌توانند با حسن روحانی همذات پنداری کنند که این فضای روانی نیز بخش مهمی از دینامیزم دوگانه احمدی‌نژاد - روحانی را شکل خواهد داد."

با وجود اینکه این سایت در ظاهر احمدی‌نژاد را بی‌نیاز از حزب اللهی نمایی معرفی می‌کند اما در دل مطلب، به نیاز رئیس جمهور سابق به رأی حزب اللهی ها اشاره دارد و شاید این موضوع - یعنی نیاز احمدی‌نژاد به حمایت و رأی حزب اللهی‌ها - تنها دلیل قانع کننده‌‌ای باشد که احمدی‌نژاد حاضر شده است از همراهی اطرافیان جنجالی خود در مجامع عمومی منصرف شود.

بنابراین اولین دلیلی که از تغییر ویترین احمدی‌نژاد در اطرافیانش - در حالی که جلسات خصوصی وی با افراد مسئله دار کماکان ادامه دارد - و پررنگ شدن حضورش در مجامعی که مورد پسند قشر مذهبی و حزب اللهی قرار دارد به ذهن می‌رسد، تلاش وی برای جذب مجدد بدنه اجتماعی فعال حزب‌اللهی است که به قول عبدالرضا داوری (از حامیان و نزدیکان احمدی‌نژاد) می تواند یکی از عوامل موثر برای پیروزی در انتخابات بعدی باشد.

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عمار
در حال حاضر همگی تاوان ناشکری هامون رو داریم میدیم.
امامان جمعه و همه ی ما حزب اللهی ها الان قدر احمدی نژاد رو با همه ی اشتباهاتش میفهمیم.!!!!
صد افسوس
امامان جمعه؟!!!!!!!!!!!!! احمدی نژاد در مقابل سهم خواهی همه ایستاد و همه به نوعی عقده های خود را خالی کردند!!!! الان هم همه از این واهمه دارند که ایشان به صحنه سیاست برگردد!!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
درک احمدی نژاد برای مردم سیاست زده ایران بسیار سخت است او مردی است از جنس مردم . همیشه با مردم و درکنار مردم بوده و خواهد ماند ولی متاسفانه مردم اسیر فریب سیاست های برخی تمامیت خواه را خورده اند که هرگز سیر نشده اند و سیر هم نخواهند شد! کی این مردم از خواب غفلت بیدار خواهند شد خدا می داند!
ظاهرا اشتباه بزرگ احمدی نژاد که همانا ایستادن مقابل رهبر انقلاب بود از نظر شما اشتباه کمیه!!!!!
آقا قبل از انتخابات فرمودند رئیس جمهور بعدی باید نقاط مثبت قبلی رو داشته باشه و منفی اون رو نداشته باشه.
اشتباه بزرگ حزب الله این هست که به این حرف آقا توجه نکنه و دور بعدی انتخابات به فکر بازگردادن احمدی نژاد و برخی نزدیکان منحرفش باشد که این یک عقب گرد است.
مگر حزب الله آدم کم دارد که دوباره به سراغ شخصی برود که یکبار از آن مارگزیده شده است؟
باید به فکر نیروی مطیع محض ولایت در عین حال ساده زیست و شجاع و کاردان و کارآمد باشیم.
Iran, Islamic Republic of
احمدي نژاد در ظاهر، 11 روز خانه نشيني كرد، به مشايي زياد پر و بال داد، ايراد كم نداشت. منتهي شما مطمئنيد بعضي از اين حركاتش به قصد جلوي رهبر ايستادن بوده؟!
...
بله باید رئیس جمهور آینده نقاط مثبت قبلی ها رو داشته باشه و نقاط منفی رو نداشته باشه ولی اگر مجبور بشیم بین کسی که هم نقطه مثیت داره هم نقطه منفی با کسیکه فقط مجموع نقاط منفی قبلی ها رو داره یکی رو انتخاب کنیم قطعا انتخابمون معلومه
...
علی
مگرشما سخنان ایشان رانشنیده اید ایشان ....
Iran, Islamic Republic of
عزیز من اگر تبلیغات امثال شما نبود...
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار به مرور تاریخ باشه که نامه بدون سلام و والسلام هاشمی و تهدید رهبری به آتش کشیدن کشور که جز خیانت و دشمنی آشکار با اسلام و انقلاب و رهبری معنی دیگه ای نداره ؟
Iran, Islamic Republic of
فقط عشقم جلیلی
احمدی بای بای احمدی بای بای
حزب الله مــــــــــــــــــــگــــــــــــــــــــــــه چن نفرند ؟

بیشترا ز 3 .5 میلیون ؟
یا 18 میلیون ؟
یا 24 میلیون ؟
اصلا 110 میلیون خوبه

پس چرا اصلح هفت اسمان شما رای نیاورد
عزیزم حزب اللهی ها هر چقدر کم باشند از شما اقلیت تندروی 7 درصدی بیشترن ، شک نکن .
زدی تو خال
خیلی چاکریم
منتقد
عزیزم مگه اصلاح طلبها رای اوردند که صداتو بالا میبری اگه رای داشتید عارف بدبخت با زور انصارافشو نمیگرفتین
حزب الله رای هم نیاره جرزنی نمیکنه مثل شما
ناشناس
چون مي خواستيم به شما ثابت كنيم كه هرگز در سيستم انتخابات نظام جمهوري اسلامي امكان تقلب وجود ندارد حتي اگر بخواهند . لذا با افزايش تعداد كانديداها و پراكندگي راي زمينه را براي راي آوردن حداقلي شما فراهم كرديم تا بلكه به هوش بيائيد و در دامن دشمنان نيافتيد ولي افسوس كه شما هنوز در خواب خرگوشي هستيد !!!!
Iran, Islamic Republic of
تقلب كه نه بفرمائين....
انشاالله دور بعدی به کوری چشم دشمناش رای میاره فقط امیدوارم یه عده احمق نگن تقلب شده
اگر تعدد کاندید اصول گرا نبود و اگر دروغ های 100 روزه و 1 ساله و عزت به پاسپورت و ... نبود
Iran, Islamic Republic of
پـــ نــــ پـــ راي نداشته عارف........
Iran, Islamic Republic of
اگر در حزب خدا باشی بهتر صدها میلیون نفری که در حزب شیطان هستند
چ
اختلافات اصول گرایان باعث شد یکی بیاد که نه نقاط مثبت قبلی رو داشته باشه وهم اضافه بر نقاط منفی قبلی ،نقاط منفی دیگر وبدتری هم داشته باشد! ودر صورت متحد نشدن اصولگرایان نتیجه این که همون قبلی به مراتب بهتر است.
به نظر من اشتباه اشتباه هست؛ ولی بعضی وقتها مساله بهترین نیست که هیچ؛ بین بد و بدتر هست...
معلم
هرکسی ممکن است اشتباهاتی داشته باشد ؛ درست نیست که هر روز این اشتباه دکتر احمدی نژاد را به رخ دوستدارانش بکشید ....
اقا احمدی نژاد را در مراسم مهم دعوت میکنند و در نزدیک خودشان حداکثر نفر دوم کنار دستشان مینشانند تا تو و امثال تو سر عقل و فهم بیایید متاسفانه خواب تشریف دارید...
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم
Iran, Islamic Republic of
حمدي نژاد هرگز از ولايت جدا نشده و نميشود.الكي براي خودتان دين درست نكنيد.
دولت حق
Germany
سلام جهان جان چطوری؟

بگذریم.

ما که هر چی میگیم منتشر نمیشه اما اولا جنتی ایا کسی رو تایید کرد که شامل مواردی که فرمودید باشه؟ و ثانیا حالا این گنجینه عظیمی که دارید کیا هستن؟ یه چند نفری رو نام ببرید و ثالثا ... بگذریم فعلا خوش باشید با بیداری اسلامی!
محمدی
این حرفو که احمدی نژاد در برابر رهبر ایستاده رو شما با چی اثباط کردی و مطرح میکنی اصولا وقتی میگن نکات مثبت یکی استفاده بشه یعنی نکات مثبت بیشتر از منفی هاست نه که یه نکته مثبت باشه ده تا منفی اونوقت بگن نکات مثبتو بردار! ....
Iran, Islamic Republic of
كي ظرفيت راي احمدي نژاد رو داره؟
دلیل شکست اصولگرایان در انتخابت ریاست جمهوری عملکرد منفی احمدی نژاد بود. این سیاست جدیدش هم روش عمروعاصی است میخواهد با شعارهای ارزشی وارد شود اما در باطن تفکر مشایی را قبول دارد.
نه عزیزم ما چوب اشتباه خودمون رو خوردیم که فکر میکردیم رقابت بین اصولگراهاست و اصلا بقیه رو نمیدیدیم
قطعا اگر ما هم حتی حدود 20-30 درصد احتمال چنین نتیجه ای رو میدادیم جور دیگری عمل میکردیم و قطعا نتیجه متفاوت بود
....
عامل تفرقه بین اصولگرایان هم بخشی از طرفداران احمدی نژاد بودند که از کاندید خاصی حمایت کردند و نگذاشتند روی کاندید مقبولتر اجماع صورت بگیرد.
Iran, Islamic Republic of
فکر مشائی که شرف داره به اعتدالی که جز نفاق و دورویی و وطن فروشی چیزی تا حالا ازش ندیدیم
سلام
United Kingdom
عزیزم شما فرق کفر و نفاق رو نمیدونی؟؟؟
ضربه نفاق از کفر هم دردناک تره.............. از نفاق و دو رویی بترسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم در اون دنیا با مشایی-بقایی-مرتضوی و رحیمی محشور بشی
Iran, Islamic Republic of
کاملا موافقم
امیر
حزب الله تاوان خطاهای احمدی نژاد و عدم وحدت کلمه در انتخابات که سفارش حضرت امام و رهبر انقلاب بود را داد. والسلام
رحمت
Iran, Islamic Republic of
حزب الله تاوان غفلت از جریان انحرافی اصلی را داد و فریب سیاسی کاری آنان را خورد تا مردم را از تمرکزی که بر رویشان شده بود منحرف کنند....
واقعا که.شاید احمدی نژاد انسان خوبی بود اما ریاست مملکت براش اصلا خوب نبود حتی مقابل رهبری ایستاد و مملکتو به...کشوندونمیدونم بااین حساب چرا بازم بعضیامون اشتباه میکنیم و طرفداریازش می کنیم.این همه جهالت نوبره.
محسن
احمدی نژاد یادش رفت که آبرو و عزتش بخاطر تبعیتش از ولایت است
Iran, Islamic Republic of
اینکه خودتان را حزب اللهی میدانید بسیار جالب است.
چطور دربرابر اهانت به مخالفان،سیاستهای غلط اقتصادی،لجبازی و تنش سیاسی در جامعه و...سکوت کردید؟اینهمه فشار اقتصادی به مردم را شما ندیده میگیرید؟
این چه مدل حزب اللهی است که ارزشها را در چارچوب امیال جناحی میبیند؟
بنده با تحلیل جهان نیوز موافقم، ولی اگر دوگانه ای شکل بگیرد به احمدی نژاد رای خواهم داد قطعا،البته معتقدم نفرسومی چون قالیباف رای خواهد آورد و بهتر است حتی خود احمدی نژاد هم پشت او بایستد
قالیباف تو دو تا انتخاباتی که گم نام ترین چهره ها رو داشت شرکت کرد و در هیج کدومش نتونست 20 درصد ارا رو هم کسب کنه
...
قالیباف اگه رای بیار بود تا حالا رای آورده بود.....
قالیباف چند بار دیگه باید شکس بخوره تا بفهمید مردم نمی خوانش؟؟؟
ضيايي
مشكل اين است كه حاميان احمدي نژاد فكر مي كنند او منجي انقلاب است در صورتيكه مملكت قحط الرجال نشده و صدها انسان انقلابي و مطيع رهبري هستند كه ديگر نيازي به امثال احمدي نژاد نيست
ناشناس
آقای ضیایی . درود بر شما. حرف صحیح را گفته اید.
Sweden
کاملا موافقم. ما نباید بر اشخاص تمرکز کنیم خصوصا وقتی شائبه هم وجود داردو من خودم هنوز احمدی نژاد را دوست دارم ولی به نظرم باید کس دیگری بیاید تا جو عوض بشود برای مملکت.ادمیزاد دوست دارد در گذشته بماند ولی مجبوریم از افراد بگذریم تا به اصل برسیم.من هم موافق کسانی چون قالیباف یا لنکرانی و بعضی دیگر هستم.
ولی دلمون برا محمود تنگ شده....باهمه اشتباهاتش!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
منم همینطور اما بدون مشایی
غیور
روحانی و احمدی نژاد ... از یک جنس اند اما با دو زاویه ی دید مختلف.
....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اگر عملکرد زشت احمدی نژاد نبود خبری از این دولت نبود
United States
شما که میلیونها خسارت بی تدبیری احمدی نژاد را نمی بینی ولی احتمال حذف 45 هزار تومان برآشفته ات می کند زبان در کام گیر
میشه لطف کنید یه مصداق از این گندها را مثال بزنی . بابا ما نمیتونیم ببینمی.شما لطف کن بگو بهمون.بابا صد دفعه گفتم یه مصداق بزنید.....
Iran, Islamic Republic of
مثال بزنه كه چي بشه فايده اي نداره
فقط تورم 40 درصدي رو بچسب بقيه رو بيخيال شو
Iran, Islamic Republic of
چقدر زود ايشون و يارانش دلشون براي قدرت تنگ شده
دیگه گول نمی خوریم
چه کارها برایش کردیم و بخاطر یک نفر همه نیروهای ارزشی را کنار زد.
حوارمان کرد.
باید دنبال یک انقلابی راستین باشیم.
(جهان آزاده باش و نظر من را چاپ کن) بنده قدرت تاثیرگذاری احمدی نژاد را بر روی دو قشر می ستایم یکی عموم مردم و دوم نسل جدید بچه حزب الهی ها را ، دلیل اولش اینه که عموم مردم اطلاعات دقیق سیاسی و تاریخی ندارند و بچه حزب الهی های نسل جدید هم در صحنه های انقلاب و جنگ نبودند و اطلاعات یکجانبه و احساسی از این مقولات دارند از طرفی این نسل حزب الهی به حق دنبال یک قهرمان و نماد زنده برای تداوم ارزشهای انقلابی و جهادی است احمدی نژاد با استفاده از این کم اطلاعی و گسست نسلی و نیاز روانی توانست با صحبتها و مواضع جنجالی، خود را نماد این ارزشها مطرح کند و قالب بزند. واقعا" او یک تردست و بدلکار حرفه ایی و قابل ستایشی است . او در حالی که با رجایی و حتی خصوصیات او مثل خردگرایی بیگانه بود او را به نفع خود مصادره کرد در حالی که جنگ نرفت و با شهدا میانه ایی نداشت، یاران و همرزمان و فرماندهان شهدا را به حاشیه برد و خود را وارث همت ها و باکریها و... در ذهن جوانان جا زد ، او در حالی که هیچ وجهه خاص مذهبی نداشت و کوروش و ایرانگرایی را دامن زد اما با طرح شعاری بحث امام زمان همه مراجع و عرفا و روحانیت را هم به حاشیه برد ، در حالی که در دولت او بزرگترین فسادها و بی نظمی های اقتصادی تاریخ ایران اتفاق افتاد دولت خود را پاکترین دولت تاریخ و نماد عدالت مطرح کرد ، در حالی که مشاورش با تایید خودش مردم اسرائیل را دوست خواند و دنبال رابطه با آمریکا بود و به اوباما نامه نوشت اما با انکار هولوکاست و مواضع جنجالی خود را ضد استکبارترین فرد تاریخ انقلاب مطرح کرد، در حالی که علنی و عملی مقابل رهبری ایستاد اما خود را مالک اشتر و... علی جا زد ، در حالی که هیچ کار جدی جز توزیع نقدی پول و درآمد عظیم فروش نفت بین مردم و اقدامات کوچک عمرانی انجام نداد خود را دولت پرتلاش و خدمات بزرگ معرفی می نماید ، در حالی که هیچ نقش ویژه ایی در پیدایش و تداوم بحث هسته ایی به جز اجرای سیاستهای نظام نداشته است اما خود را صاحب صنعت هسته ایی کشور معرفی کرد و.... ، به نظر شما چنین شخصی را به خاطر این همه مهارت و تردستی سیاسی در فریب افکار عمومی نباید ستود؟؟؟
جهان آزاده باش و نظر منو چاپ کن ،خسته نباشی با این همه حرف مفت که نوشتی
Iran, Islamic Republic of
الان ميشه بگي با خودت چند چندي؟؟؟ املات خوبه ولي تو انشا مردود ميشي! برو چشماتو باز كن،‌ببين،‌بعد حرف بزن
علی
United States
آره، تو راس می گی، ارزش های انقلابم لابد با تردستی سر دست گرفت و انقلاب رو با فوتوشاپ به ریل اصلیش برگردوند...
جمع کنید کاسه کوزتون رو بابا...
....
تاوان ناشکری/؟؟؟؟؟
فارض
درود بر شما برادر عزيز و ناشناس كه بسيار خوب و منطقى شخصيت احمدى نژاد را در اين سطور تحليل كرديد،من هم با شما موافقم احمدى نژاد يك بدلكار فوق حرفه ايست كه با استفاده از غفلت اصولگرايان توانست سند همه ارزشها(دينى و انقلابى) را بنام خود بزند
فارض
حمايت مجدد اصولگراها از اين بدل كار حرفه اى! يعنى مرگ زودرس اين جريان براى هميشه تاريخ.
سمانه
فردا روزی باید در محضر رسول الله حاضر شوی و جواب خط به خط این مقاله سر گشاده ات را بدهی ببینم ان روز هم میتوانی به همین شیوایی قلم فرسایی کنی ؟
Iran, Islamic Republic of
این تعریفی که شما ارائه کردید بیانگر شارلاتانیسم سیاسی است, نه بدل کاری و تردستی سیاسی...!؟
ببین چقدر کوته فکری و یه جوری اظهار نظر میکنی که انگار علامه دهر هستی.ا...
حزب الله
Iran, Islamic Republic of
دنیا زیر و رو بشه دیگه به احمدی نژاد رای نمیدم.
من 84 و 88 بهش رای دادم
آدمهایی مثل شما رای ندهند بهتره.سه سال دیگه میبینیمتون.
رضا
متاسفانه حافظه ی تاریخی ما بسیار کمه....یادمون رفته احمدی نژاد که بود و چه کرد....11 روز خانه نشینی...برداشت 16 ملیاردی برای دانشگاه...تخلفات اقتصادی....برکناری بهترین وزرای دولت به خاطر یک نفر.......
.....شپشوهای افراطی....
......چیه بی غیرت.....
مگس دور شیرینی تو دیگه چی میگی!!!
سید
تو خود شپشی و آفت برای اجتماع!!!
شپشو
Iran, Islamic Republic of
افراطی گری در توهین به هموطنانت پیداست!!!
شما بقول خودتون اعتدالیون چیزی جر توهین و فتنه گری بلد نیستین .عزیزم انقدر جلو آیینه نرو
Iran, Islamic Republic of
افراطی کسانی هستند که شیشه بانک می شکنند و مملکت رو دوسال به آتش می کشند!!!!
امیر
عزیزم یک آدم سالم با خانوادش درست صحبت میکنه
Iran, Islamic Republic of
تحویل بگیرید
فقط می تونم بگم ادب و تربیت صفر
کریم
Iran, Islamic Republic of
وطن فروش افراطی
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای ادب و تربیت این نظر دهنده
ادب مرد به ز دولت اوست
چه تربیتی !
kamran
Iran, Islamic Republic of
بازم مثل همیشه در توهم و تهمت و توهین هستید
حمید
Iran, Islamic Republic of
لابد آقای احمدی نژاد که سنگ مشایی را به سینه می زد و به دلسوزی ها توجه نمی کرد توهم نداشت!
دلسوزی آدمهایی که نفهمیده و نمیفهنند بحث انحراف و ولایت گریزی احمدی نژاد کلک اونطرفیها برای کندن ریشه عدالت طلبی بوده به درد خودشون میخوره
Iran, Islamic Republic of
خوبه از صد سال پیش صحبت نمی کنید!! یعنی ماجرای فساد اقتصادی اطرافیان احمدی نژاد و باند کذایی جریان انحرافی همش کشک بود!! عجب!
احمدی بای بای
مولایی
Iran, Islamic Republic of
هنوز نفهمیدی چه کلاه گشادی با این برچسب انحرافی به سرت رفته!! انحرافی آنهایی هستند که سخنان امام را تحریف می کنند!!! انحرافی آنهایی هستند که سال 87 و 88 به بهانه های مختلف ولایت را هدف قرار داده بودند!!! امروز هم با تزویر و ریا خود را به رهبری پیوند می زنند و در این میان مترصد بهانه ای هستند که همه مملکت را در انحصار بگیرند!!!
Iran, Islamic Republic of
دلسوزی ها؟؟ می شود بگویید دلسوزی چه کسانی؟؟ انانی که الان همه توجیه گر هاشمی و روحانی هستند دلسوزان هستند؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دفاع بد خیلی بده
Australia
مسئله ای که در نوشته بالا دیده نشده است... شورای نگهبان است
چه بسا شورای نگهبان که هاشمی را رد کرد همین کار را با احمدی انجام دهد
هادی
شتر درخواب بیند پنبه دانه.......... دقیقا موافقم
الهی دولت دوازدهم دولت امام عصر(عج الله فرجه) باشه تا دیگه از اینهمه بازی های انتخاباتی راحت بشیم
Australia
احمدی نژاد تمام شده است و تحت هیچ شرایطی در جامعه رای چشم گیری نخواهد آورد
این یک واقعیتی است که هر چه زمان بیشتر میگذارد خود را بیشتر نمایان میکند
دچار توهم شدیدی عزیزدل برادر
متوسلیان
اگه اونقد که جنابعالی میگی نمایان بود چرا نذاشتن مهندس مشایی کاندید بشه ؟!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد تمام نمی شود چون در میان مردم است و با مردم زندگی می کند . با مردم می گرید و با مردم می خندد در فضایی که مردم نفس می کشند، نفس می کشد! اما اربابان شما در کاخهای منطقه شمیران به دور از هر هیاهو از مال بیت المال مصرف می کنند و به شغل شریف تفرقه انگیزی مشغولند!!!
اگه تمام شده بود تو الان به خودت زحمت نمیدادی این.کامنتو بنویسی
همینطور من سه بار به احمدی نژاد رای دادم دوبار سال 84 و یکبار 88 ولی دیگه بهش رای نمیدم ...
علی
من 92 هم بهش رای دادم. تا اخر عمر هم بهش رای میدم
بازم بیاد بهش رای می دم
س.ا
Iran, Islamic Republic of
بعد از اتفاقات اخیری که دولت روحانی رقم زده است، در حال حاضر جو جمعیت روستایی که در اکثر آنها رای روحانی بالای 90درصد بود، برگشته و اکثریت می گویند که ایکاش به قالیباف یا گزینه دیگری رای میدادیم.
....
اشتباهی مثبت دادم.
علی
دوست عزیز این نظر شماست که آقای احمدی نژاد تمام شده است مطمئن باش اگر جناب آقای احمدی نژاد در انتخابات شرکت کند از رای بالای ایشان تمام مخالفین وی، از حیرت و تعجب انگشت به دهان مانده و تازه متوجه محبوبیت آقای احمدی نژاد در بین مردم ایران می شوند. انشاالله
Iran, Islamic Republic of
باشه ما هم اینو می دونیم ولی به کوری چشم شما حسودا باز بهش رای می دیم!
لجاجت تا کی؟؟؟
ایشان با اینهمه پول نفت و اجرای بی برنامه هدفمدی یارانه اقتصاد ایران زمین را با خاک یکسان کردند
بعد بیاییم به ایشان رای بدهیم؟؟
محمدخداوردی
Iran, Islamic Republic of
آقا اگر مشایی مشکل داره چرا نمیگرنش ومحاکمه نمیکنن؟
من خودم اصلا به جهت اینکه حضور مشایی حساسیت ایجاد می کرد موافق حضورش نبوده ونیستم ولی خب اینهمه گفتن مشکل داره پس چرا کسی کاریش نمیکنه؟الان که دولت احمدی نژاد نیست حمایت کنه
Iran, Islamic Republic of
وقتی مهدی هاشمی محاکمه نمیشه شما انتظار داری به مشایی رسیدگی بشه؟!
Iran, Islamic Republic of
حرف حساب جواب نداره........
علی اصغر
واقعا حرف حساب جواب نداره - دوست عزیز من راست می گه اگر آقای مشایی مشکل داره چرا دستگیرش نکرده و محاکمه نمی کنند؟
فاضلی.
بنده از دوستان نزدیکم.مطمئن باشید آقای مشایی ذره ای از مشکلاتی که اینا میگن نداره.... تایید کن
مشکل مشایی اعتقادیه و کاری نتونسته انجام بده که باعث دستگیری باشه ولی از لحاظ اقتصادیش رو من خبر ندارم
قسم میخورم تو حتی نه یه مقاله و نه یه سخنرانی ازمشائی هنوز نشنیده ای والا این حرف را نمیزدی.خودت کلاهت را قاضی کن ببین من درست میگم یا نه.برو چند تا مقاله ازش وجود داره بخون تا ببینی چقدر روشنه و حرفهایش درست و منطقیه و اگه کوچکترین نکته ای از انحراف از دین و ایمان توش پیدا کردی هرچی دلت خواست به من فحش بده و گناهش گردن من.
حمید313
مگه سران فتنه مشکل ندارند پس چرا کسی اونها رو محاکمه نمی کنه؟؟!
....
خاتون
اطرافیان کدام رییس جمهور راگرفتند که این دومی باشه؟
رضا
مگه تو این مملکت همه ی کسایی که مشکل داشتن دستگیرشدن که بگیم هر کی دستگیر نشده مشکل نداشته؟؟
والا ما هم همین را میگیم.حالالکه دیگه مصونیت ندارند.بابا هیچ چیزی تو دستشون نیست والا منتظر اتمام دولت دهم نمیموندند...
ریاست جمهوری بعد
United States
با هوشیاری حزب الله فردی رئیس جمهور خواهد شد که نقاط قوت احمدی نژاد را دارد و نقاط ضعفش را ندارد.
ان شاء الله
Iran, Islamic Republic of
بزک نمیر بهار میاد
من
کاش روحانی ذره ری مثه احمدی نژاد بود
Iran, Islamic Republic of
مقایسه این دو غلط است و دو قطبی آنها را ساختن غلط تر / احمدی نژاد تمام شد و دیگر جایی ندارد / روحانی هم اشتباهات خاص خود را دارد / اگر قرار باشه کسی جایگزین او شود فردی مثل احمدی نژاد که خون به دل حزب الله و رهبری کرد نیست
متوسلیان
احمدی نژاد خون به دل حزب اللهی نما ها کرد....
Iran, Islamic Republic of
لطف کن نظر خودت رو جمع نکن ....
United States
اینهایی که منفی میدن ضد ولایت فقیه هستند و طرفدار احمدی نژاد؟
عجیبه!
جالبه اونا که از رهبر مایه میذارن خودشون کر هستن...
محمود هرچقدر هم منحرف باشه چون تیم خیلی وسیعی برای کل بدنه دولت نداره بالاخره در جاهای زیادی از نیروهای انقلابی استفاده میکنه اما بقیه چی
نمونه بارزش وزارت فرهنگ
...
خدا اون روزو نياره
منظورتون قانون گریز بودن یا شعارهای پوچ دادن به مردم و جهانیان و یا مدیریت جهانی؟؟؟
حسین
سلام

متاسفانه احمدی نژاد با بت کردن مشائی و حمایت از افراد مسئله دار آبروی حزب اله را برد و دیگر حمایتی از طرف آنها ندارد. دار و دسته روحانی-هاشمی - خاتمی را هم حزب اله نمی پذیرد و شعار حزب اله نه احمدی نژاد نه روحانی خواهد بود.
مهم نظر اکثریت مردم نه فقط یه قشر خاص
Iran, Islamic Republic of
حزب الله یکبار جلیلی را امتحان کرد و فهمید این فقط احمدی نژاد است که از پس این کار بر میاد..
....
رضا
از مهمترین دلایل رای نیاوردن شخصی مثل آقای جلیلی، شباهتش به احمدی نژاد بود،میتونی از مردم پرس و جو کنی ....
حتما همون 10 درصد حزب الله اند و بقیه کافر
احمدی نژاد عمرا اگر بهت رای بدم
ببخشید می شه یکی به من بگه مشایی چه مسئله ای داشته!!! البته لطفا مستند
جهان نیوز راهت رو ادامه بده که خوب داری مچ می گیری
عباس
تادیروز واسه احمدی نژادمیمردید حالا به چه کنم چه کنم افتادین شما که ادعای بابصیرت بودنتان گوش فلک رو کر کرده بود
حسین
دوست عزیز
بصیرت همین است که دائما افراد را زیر نطر داشته باشی تا اگر از چارچوب های اعتقادی سیاسی خارج شدند آنها را محک بزنی نه مثل بعضی که براشون همیشه مرغ یک پا داره و تعصب کورشان کرده!!!

فاعتبروا !1
محسن
Iran, Islamic Republic of
این همه تحلیل و نظر برای 4 میلیون رای؟
شما به همون نیم درصد بیشتر از اکثریت
دلخوش باش
Iran, Islamic Republic of
فعلا كه همين 4 ميليون بد جوري شماها رو ترسونده و فقط در برابر هر مسئله اي فقط و فقط همين كلمه 4 ميليون 4 ميايون رو تكرار ميكنيد
یادت نره 24میلیون رای نه 4 میلیون برو فیلم حماسه 9 دی رو ببین میفهمی حامیان انقلاب و ارزشهای اسلامی از شما فتنه گرا بیشترند
دلم به حال طرفدارای قالیباق و رضایی و غرضی میسوزه
دولتی ها نه تو موافقاشون اسم اینا رو میارن و مثلا میگن رای اون 49% که به ما رای ندادن به بی قانونی بود و از این حرفا نه حاضرن تو مخالفاشون اسمشون رو بیارن ومیگن مخالفین ما فقط 4 میلیونن
آخر چند چندید؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
عزیزم منظور از 4 میلیون رای مخالفان دولت کنونی نیستند. منظورم حزب الهی ها هستند که در این مطلب اینقدر در موردشون حرف و بحث شده است.
دلیلش اینه که نسل بچه حزب الهی های فعلی که تو انقلاب و جنگ نبودند و فقط اطلاعاتشون را از چندتا مداح ...و برنامه های یکجانبه صدا و سیما میگیرند ...
همه میدونن اگر دوقطبی ای بشه برای انتخابات 92 در نظر گرفت ( که البته کار غلطیه و این فقط ادعای دولتیهاست کلا خط کش بین مردم گذاشتن فقط برای به هم ریختن جامعه است چه برسه اینجا که اصلا چنین خط کشی وجود ندارد) این دو قطبی اینه:
تیم روحانی+ولایتی(+عارف) با 17-18 میلیون رای
و بقیه که به مخالفت با سیاست های نطام نپرداختن و مردم همشون رو به نوعی بخشی از نظام میدونستن با 16-17 میلیون
با تشکر از ستاد شمارش ارا
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بزك نمير بهار مياد كمبوزه با خيار مياد !!!!
حالا كو تا انتخابات 96 فعلا" انتخابات مجلس را درياب كه همه اصلاح طلبان ... خيز برداشتند...
Iran, Islamic Republic of
هنوز هم بی منطقید.
هنوز هم نفهمیدین که گول سرتون رفت.

قیاس احمدی نژاد با رییس جمهور فعلی اصلا درست نیست ....
کسی مشایی را بزرگ نکرد به جز شما سایت ها
احمدی نژاد اشتباه داشت ولی مستحق این همه هجمه های ناعادلانه نیست
احمد
Iran, Islamic Republic of
حزب الله دیگر و هیچگاه به کسی که بطور علنی با احکام حکومتی ولایت فقیه مخالفت کرده اعتماد نخواهد کرد واین توهین بزرگی به حزب الله است که بگویند با رنگ عوض کردن افراد فریب بخورد ؛ همه میدانند که اعتقاد آقای احمدی نژاد بنا بر اعلام صریح خودش این است :
" احمدی نژاد یعنی مشاعی "
صادق
Iran, Islamic Republic of
برادر بی ترمز جلوتر از ولایت : احمدی نژاده یعنی مشایی صد پله بهتر و بالا تر از روحانی یعنی خاتمی و هاشمی است!!!
سرور
آقا یا خانم "احمد" من به یقین می گویم که شما طرفدار دولت فعلی هستی...
اعتماد نکنن جمعیت 3 میلیونی ! ههه
اشتباه نکن. تمام مخالفای مذهبی احمدی نژاد به قالیباف رای دادن. 84 هم به قالیباف رای دادن. 88 هم اگر جنجال مناظرات نمیشد به موسوی رای می دادن.
مطمئن باشید احمدی بیاد رای میاره.
دولت عدالت منتظرتيم تا بياي....
اشتباه مثب دادم
حسین
)) احمدی نژاد که برای حفظ مشایی و دیگر همراهان وی در برابر بسیاری از حامیان خود و حتی رهبری معظم انقلاب ایستاده بود)
دروغی بزرگتر از این نبود که بنویسید؟!
احمدی نژاد هیچگاه در مقابل رهبر انقلاب نبود و نیست
Iran, Islamic Republic of
بازهم نزدیک انتخابات شد و از مرحله پرت شدید !!! بازهم اصل موضوع که افساد طلبا هستند رو ول کردید چسبیدید به مشایی!!! احمدی نژاد با مشایی صد پله بهتر از روحانی با هاشمی و خاتمیه!!! منحرف نشید اینا برای انتخابات مجلس برنامه دارن!!
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد با مشایی خطرش کمتر از ر....ه...خاتمیه!!!!!!!!
اینها کورن نمیبینن هنوزم تو مراسمها احمدی بیت که میره درست کنار آقا میشینه. با اینها بحث نکنیم بهتره. اگه میخواستن بفهمن تا حالا فهمیده بودن
Iran, Islamic Republic of
خسته شدم از همه این هشت سال
United States
آزموده را آزمودن خطاست....
شهرکردی
آقای احمدی نزاد حتما تائید قانونی نمی گردد بنابراین در انتخابات سال 96 گزینه ای به این نام وجود ندارد .
ناصر
Iran, Islamic Republic of
اولا کی گفته احمدی نژاد تایید بشه؟! ثانیا مگه بین حزب الله قحط الرجال است که مجبور باشیم فقط به احمدی نژاد رای بدهیم؟!
Iran, Islamic Republic of
لطفا بجای حزب اللهی ها تصمیم نگبرید
قرار بودن عایدات هدفمندی یارانه ها (طبق مصوبه مجلس) 50% بصورت نقدی به مردم داده شود و مابقی به تولید و بهداشت وغیره... در حالی که ایشان با اجرای اشتباه و لجاجت الکی 150 درصد از درآمد حاصلی را به مردم داد که الان وضعیت ما به این صورت شده.
بعد ما بیاییم به ایشان رای بدهی!!
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد وتفکر او باعث اینهمه بحران برای کشور شده است ومطمئن باشید دیگر این اشتباه تکرار نخواهد شد
حسن
Iran, Islamic Republic of
تا کور شود هر آنکه نتوان دید دست از این تحلیل آبکی بردارید. همین شماها بودید که جریان اصولگرایی را بدبخت کردید.
درود خدا بر احمدی نژاد
ع پندار
Iran, Islamic Republic of
چرا حزب الله اینقد نگران احمدی نژاد شده، بابا گذشت احمدی نژاد...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد چشممونه
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز مچکریم!
خود احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
سلام بر دوستان عزیز
تنها دلیلی که مشایی را با خود نمی برم این است که خود بنده نیز به انحرافات عجیب ایشان پی بردم. ....
abbas
Iran, Islamic Republic of
یکی می تونه قشنگ توضیح بده این مشایی چه کار کرده که این همه مخالف داره بعدش اگه خلافی کرده از راه قانونی نمی شه محاکمش کرد
Iran, Islamic Republic of
100 با گفت احمدي نژاد يعني مشايي، مشايي يعني احمدي نژاد
اولاً، آقای مشایی مدتها بود، به جز در روز ثبت نام انتخابات، در مجامع چندان به صورت علنی شرکت نمی کرد....
Iran, Islamic Republic of
"برای حفظ مشایی و دیگر همراهان وی در برابر بسیاری از حامیان خود و حتی رهبری معظم انقلاب ایستاده بود..."
چرا جو میدی جهان؟!
Iran, Islamic Republic of
به نظر من که مشایی هم مشکلی نداره . این شما بی فکرها بودین که همش گفتیم مشایی انحراف؟! کدوم انحراف .. 4 تا ملاقات با هنرپیشه ها و 2 تا نظر غلط شد انحراف؟
اصغر
نظر من هم این است که آقای مشایی هیچ
مشکلی نداشت،...
اطلاع نداری کامنت نذار عزیزم. کلیپ صحبت هاش رو درباره سوریه دیدی؟
اگه شما دیدی بفرست واسه ما ما هم ببینیم
ناصر
از دوستان جهان نیوز و شخص... تعجب میکنم که پرداختن های این رسانه به مسائل آقای احمدی نژاد شبیه تسویه حساب مسائل شخصی و عقده گشائی است....
alikanaany
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
به نظر بنده مشایی عامل نفوذی ر.... برای تخریب احمدی نژاد بود ....
علی
Iran, Islamic Republic of
جهان واقعا فقط از تو بر میاد همچین مقالاتی
برادر هنوزم داری آب تو آسیاب بعضیا میریزی؟
ایشالا به پای هم پیر بشین
به کوری چشم شما احمدی نژاد تو قلب ماها جا داره
France
آزموده را آزمودن خطاست. این یک قانون طلائی ازلی و ابدی است. احمدی نژاد حامیان اولیه اش را نا امید و اصولگرایان اصیل را دشمن شاد کرد. اگر نامزد مناسب نبود صبر می کنیم تا...
احمدی نژاد دیگه وضعیتش معلومه ازش دفاع کردن نداره
یا علی
کسی حرف از ارزش می زند که خودش به یک ارزن نمی ارزد.
هر موقع خواستی در مورد آقای احمدی نژاد حرف بزنی قبل و بعد از آن یک صلوات بفرست بعد در مورد این عزیز صحبت کن.
دعا می کنم که جناب آقای احمدی نژاد در پناه لطف الهی از شر دشمنان خود در امان باشد.
Russian Federation
کرباسچی چند روز پیش گفته بود که همه ما پای روحانی وایمیسیم و حمایت از روحانی واجبه!!
ا....
واقعا خیلی مضحک و خنده داره هنوز کسانی هم پیدا میشوند که از فاسد ترین و بی لیاقت نرین و ناکارمد ترین دولت تاریخ ایران حمایت میکنند
Iran, Islamic Republic of
ميخواستم جوابتو بدم، ديدم ارزششو نداري
فارض
تو از كجا فهميدى كه ارزششو نداره....
Iran, Islamic Republic of
چون با آدم نادان مباحثه نميكنن!
تو اگه مردی با مثال و مصداق بیا جلو و خودت ساده لوحت را قاطی آدمهای فکور نکن.ما درسته اقلیت هستیم ولی فکرمون بازه.بحث الکی و بیخود هم با آدمها ظاهر بین و بدون منطق و هوچی گر نداریم و معنقدیم حیف زمان که به بحث باآدمهایی مثل تو بگذره و مکشته بشه.شما راست و چپیها خوبید و ماها بد . ما نه راستیم و نه چپ ...
حیدر
"مومن از یک سوراخ دوبارگزیده نمی شود."این حدیث هم می توانددرباره ی احمدی نژادمصداق داشته باشد وهم درباره ی ...
ali
سلام بر رئیس جمهور مردمی احمدی نژاد

دورود بر احمدی نژاد
شما
Iran, Islamic Republic of
خيلي وقت‌ها شده در مورد يه فرد يا يه اتفاق، به يقين رسيدم، مثلاً اينكه فلاني از روي قصد و غرض، حال من رو گرفت يا بهماني از روي قصد و غرض رفت اون ور نشست. با ادله.
منتهي چند لحظه بيشتر نگذشته خداوند قشنگ نشونتون ميده كه زود قضاوت كرديد و ظاهر رو جاي باطن نشونديد.
...
پویندگان حقیقت
باسلام وتشکر از آقای شریعتمداری خسته نباشید ....
احمدی نژاد به شماها شرف داره
ملت منتظر سال 96 هستن اما با رای به یک اصولگرا نه احمدی نژاد
یعغوب
خبرگزاری جهان نیوز،برای شما متاسفیم...
ناشناس
ما ملت به روحانی رای می دهیم. فقط همین و بس
ناشناس
درود بر روحانی ..
هنوز خیلی زود هست باید منطقی و عقلانی فکر کنید
منظورت از حزب الله همون 3 میلیون نفره؟
شما ها هم تو توهم خودتون بمونید.
محمود
درود بر دولت تدبیر و امید...
اصغر
واقعا انصاف نیست که اینقدر پشت سر کسی که به هر دلیلی سکوت کرده اینقدر صفحه بزارین....
Iran, Islamic Republic of
خجالت می کشم دوباره به رای به احمدی نزاد فکر کنم
محمد
Iran, Islamic Republic of
با اینکه می دانید که احمدی نژاد حرف رهبری را بارها زمین گذاشت اما باز هم از او دفاع می کنید...
ذوالفقاری
....
هردم ازاین باغ بری می رسد ،
تازه تراز تازه تری می رسد.
....
karbala183
احمدی نژاد امروز همان احمدی نژاد دیروز هست ...
جهان جان بسه دیگه...
یکبار با همین خیال بافی هاتون ریاست جمهوری را دو دستی تقدیم کردید بسه...
....
رضایی
سلام هرکسی که می خواهد رییس جمهور بشود....
او مخلصانه به كشور خدمت كرد.
چه خدمتی؟؟؟؟
...حرف نزن.برو تعداد کارتهای بانکیت را نگاه کن و تعداد عابر بانکها ....این در مقابل کارهای احمدی نژاد یک ذره است...
به احمدی نژاددولت نهم ازسراعتقادرای دادیم امابه احمدی نژاددولت دهم دردوگانه باموسوی رای دادیم امااون روز هنوز جلوی اقانایستاده بود!دیگربه اوبرنمیگردیم!هرگز!
فیضیان
Iran, Islamic Republic of
شماها به شدت از برگشتن ایشون میترسید... اینقدر حساس نشید. مردم تصمیم میگیرن
United States
اون ممه رو لولو برد
سید
تحلیل انتخابات 92 بسیار ساده بود:
-عملکرد منفی احمدی نژاد و تمایل بدنه جامعه به طیف مخالف
-کناره گیری عارف و تنها ماندن روحانی
-اعلام حمایت هاشمی و خاتمی از روحانی
همپوشانی همین سه عامل باعث شد روحانی رای بیاورد
اما بازگشت احمدی نزاد با آن اشتباهات فاحش و خطرناکش، محلی از اعراب ندارد جر یک عده حامی تندرو

خودمان بزرگش کردیم و هرچه غلط از او سر می زد زیر خاک پنهان کردیم
حالا چه تنها بیاید و چه با اسفندی جانش، ساده لوحانه است اگه حمایتش کنیم. بهتر بگویم احمقانه است
از احمدی نژاد 96 در بهار 93 میترسید...

فعلا به جلیلی و قالیباف بچسبید و لذت ببرید،ناسپاسان سال 88 حالا حالاها باید ضربه بخورند...
اگر احمدی نژاد نبود در سال 88 در مقابل موسوی و کروبی کدام شخص را داشتید؟!!
هادی .00013
United States
اینکه مقابل رهبری ایستاده بود و رهبری با مشایی مخالف بود حرف شماست نه حرف رهبری

راه احمدی نژاد راه الهی بود تحمل این راه بسیار سخت و دوشوار است و هرکسی که از این مسیر جا ماند و نتوانست پا به پای احمدی نژاد بیاد به بغز و کینه و حسادت دوچار شد و شد علیه احمدی نژاد .

حلقه یاران احمدی نژاد مردم هستند نه آن کسانی که شما ها خیال می کنید

بیشتر تفکر کنید دست از حسادت بردارید تا شاید شماهم در انتخابات بعدی توانستید پیروز شوید.
این بود محمود احمدی نژاد: 1-یارانه رو گفت میدم و داد ولی آقایون میخوان به زور پسش بگیرین 2- شرکتهای پیمانکاری برده داری نیروی انسانی رو که معلوم نیست به کی وصلن که این قد حمایت میشن بلکه معلومه که به کیا وصلند ! روتارو مار کرد اما آقایون دارن احیا شون میکنن حتی همین جهان نیوز هم به خاطر کارگرا چیزی قلم نمیزن شاید خودشم شرکت پیمانکاری داره!3 -سفرهای استانی رو گفت و انجام داد که آقایون توانش هم ندارن4-در برابر زورگوییهای دشمن ایستاد 5-... و...
Iran, Islamic Republic of
یکی از سایتهایی که اصل رو ول کرده بوددو به فرع چسبیده بود همین جهان نیوز بود . ....
زا
خیلی دلم برای خودم و سایر اصول گراها میسوزد با همین رسانه های به ظاهر اصولگرا امثال جهان نیوز همدیگر را تخریب کردیم...
محمد بوریان
مقام معظم رهبری قبل از انتخابات سال گذشته فرمودند رئیس جمهور بعدی باید نقاط قوت رئیس جمهور فعلی منهای نقاط ضعفش را داشته باشد و همچنین در آخرین روزهای دوره دولت دهم فرمودند دولتهای نهم و دهم ارزشهای انقلاب را برجسته کردند و توانستند این ارزشها را روی دست بگیرند و خجالت نکشند و یا فرمودند این دولت دهها برابر دولتهای قبل کار کرده اند این برای ما ملاک است.
آقایان جهان فاین تذهبون!
....
..
جهان نیوز مچکریم!
ملت حالا خیلی بهتر قضاوت خواهند کرد
رضا
احمدی نژاد و مشایی به نظر من عاقل ترین و مخلص ترین سیاست مدارن ایران هستند و من که دیگه گول جهان نیوز او این حرفها را نمیخورم به بار ما را فریب داد و هزار تا وصله به مشایی چسبودند باز دوباره بعد از یه مدت سکوت شروع کرده
کدوم ویترین؟
پویا
United Kingdom
حزب اللهی ها اشتباه نکنن گرو انحرافی را دارو دسته هاشمی رو اینا گذاشتن علتش هم کوتا کردن دست اونا بود از خزانه مملکت...
احمد ئ نژاد مطیع امر آقا نبود کسی چنین باشد دیگر بدرد نمی خورد لطفا حرفی از او دیگر نزنید .من دو دوره رای دادم به ایشان ولی الان بیاید مخالفش هستم چون ولایت پذیر نیست
علی
خاتمی روحانی هاشمی مطیع ....
حسین
یک سوال:
خیلی از این اصولگراها که قبلا احمدی نژاد و اطرافیانش را می کوبیدند و اتهامات ریز و درشت در موضوعات مختلف عقیدتی و سیاسی و اقتصادی و... می زدند میشه بگن الان که نه احمدی نژاد رییس جمهوره و نه اطرافیانش کاره ای هستن چرا نمیان اون اتهامات را اثبات کنن و به محاکمشون بکشن؟؟؟؟؟؟
....
Iran, Islamic Republic of
حضور مجدد احمدی نژاد به کابوس اصلاح طلبان و اصول گرایان تبدیل شده است.اصلاح طلبان با عملکرد دولت روحانی خود را درحال باختن قافیه می بینند و اجماع بزرگ اصولگرایان نیز با همه ظرفیت همان رای جلیلی و قالیباف و ولایتی است.لذا نگرانی شما کاملا بجاست.احمدی نژاد به دلیل نبوغ بی نظیر در عرصه سیاست همیشه در شکاف اصولگرایان و اصلاح طلبان حرکت کرده و در عرصه میدانی نیز محبوبیت بی نظیری در طبقات پایین جامعه دارد.لذا از نگرانی شبها نخوابید چراکه کابوس احمدی نژاد و سیاست ورزی بخردانه اش مجددا شما را به حاشیه خواهد برد.شب دراز است و قلند بیدار.
....
علی
Iran, Islamic Republic of
درود
درود
احسنت بر تو
شبها نخوابید چراکه کابوس احمدی نژآد و سیاست ورزی بخردانه اش مجددا شمارا به حاشیه خواهد برد
مسعود
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار باشد ملت بين بد وبدتر يكي راانتخاب كنند به طور يقين به گزينه بد رأي خواهند داد نه بدتر...
ریاست جمهوری
س.م
Iran, Islamic Republic of
از كجا معلوم!؟ شايد مشائي ، احمدي نژادو ول كرده.....
ج-د
Iran, Islamic Republic of
قیاس احمدی نژآد باروحانی قیاس .... لطفا صرفنظر فرمائید
شما اصلا هیچ انتقادی به علی لاریجانی یا قالیباف دارید یا نه؟ چرا اینقدر عقده از دکتر احمدی نژاد دارید
محسن
حرف منم همینه
محسن
جهان نیوز ظاهرا ملتفت نیست الان ۱۰ ماهه دولت دهم تمام شده.
نمیدونم میذاری این نظر پخش بشه یا نه ولی خدا میدونه چه کینه ای شما ... از احمدی نژاد دارین که بعد از این همه مدت هنوز ول کن قضیه نیستید.
البته تهمت نمیزنم شاید کارتون از روی دلسوزی باشه ...
حسین باقری از قم
Germany
ما شیفته احمدی نژاد بی مشایی هستیم تا دوباره تو تاریخ مثل مرد بدرخشیم.هرکی چشم نداره ببینه اب بریزه اونجایی که میسوزه
دلسوز
خسته نشدید ازاین حرف های فتنه انگیز ندیدید مردم در انتخابات 92 دو زار براتون تره خورد نکردند
گمنام
Iran, Islamic Republic of
....شما شدید کاسه داغ تر از آش.
....د.
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز دوباره داری جو می دی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد دیگه رای نمیاره. خودتونو خسته نکنین. چون ادم خود راییه. اینهمه ادم مطلع نه بگیم نیمه مطلع گفتن مشایی رو بنداز کنار . اقا بروی خودش نیاورد. پس دیگران اصلا براش مهم نیستن. مشاییم پروندش خیلی سنگینه.برید ی کم تحقیق کنید. ی همچین ادمی لایق دوستی ادم عادی نیست چه برسه مشاور ی رییس جمهور باشه.
مسافر
من نمیدونم این جهان نیوز با این حرفای مسخره و بدون سند و مدرکش می خواد چه نتیجه ای بگیره؟
این حرفا غیر از اختلاف درست کردن چیز دیگه ای هم داره.

همین کاری در زمان دولت گذشته هم کرد و نتیجه اش تو انتخابات مشخص شد...