پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

چرا صدایمان صبح‌ها گوشخراش است؟

سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 404097
محققان آمریکایی در تحقیقات خود دریافته‌اند، بم بودن و گرفتگی صدا درهنگام صبح می‌تواند ناشی از مشکل تارهای صوتی یا ابتلا به عفونت‌های مزمن تنفسی و آلرژی باشد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، بسیاری از افراد در هنگام صبح دارای صدای بم و گرفته‌ای هستند و رفته رفته در طی روز صدای آنان تغییر می‌کند.

این صدای ناخوشایند صبحگاهی به دلیل مشکل در تارهای صوتی و یا متورم شدن حنجره است؛ در طی خواب، تجمع مایعی درون بافت‌ گلو موجب تغییر صدا در هنگام صبح می‌شود؛ نفس کشیدن از طریق دهان و خوردن غذای سنگین قبل از خواب نیز از دلایل این تغییر صدا محسوب می‌شوند.

همچنین گرفتگی صدا می‌تواند ناشی از سرماخوردگی، عفونت مزمن تنفسی، سیگار کشیدن، آلرژی، مشکلات گوارشی، برگشت اسید معده به نای و تأثیر بر تارهای صوتی باشد.

محققان برای پیشگیری از گرفتگی صدا پیشنهاد می‌کنند که افراد در زمان خواب شبانگاهی از بالش‌های بزرگتر برای بالا بردن سر استفاده کنند، هنگام صبح چای، قهوه یا مقداری آبلیمو مصرف کرده و دوش آب گرم بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *