جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱

بیاناتی که عارف نشنید!

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 404394
محمدرضا عارف، فعال سیاسی اصلاح طلب اخیراً در کنفرانس «مدیریت خدمات با تاکید بر اخلاق حرفه‌ای و فرهنگ خدمت» گفته است: چرا باید نظام، هزینه بی اخلاقی یک نفر را متحمل شود؟!
به گزارش جهان به نقل از ایلنا، او همچنین با تأکید بر اینکه « مشکل و نگرانی اصلی کشور بی‌اخلاقی است»! گفته است: بی‌اخلاقی دامن بسیاری از حوزه‌ها در کشور را فرا گرفته است...اخلاق کیلدواژه تعالی، پیشرفت و نجات کشور برای برون رفت از بحران‌ها، سوءمدیریت و بی‌تدبیری‌ها است.

به نظر می رسد اشاره های عارف در پی اشاره های چند ماه اخیر آقای حسن خمینی به مقوله «اخلاق» بیان شده باشند.

تأکیدات یک جریان خاص به مقوله «اخلاق» طی ماه های گذشته با مرجع ضمیری نامشخص بیان می شود و نمی توان هدف دقیقی را برای این تأکید با استناد به اخبار بیان کرد.

در راستای همین تأکیدات چندین ماهه بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی مدتی قبل در جریان دیدار با مردم قم و در بخشی از بیاناتشان فرمودند:

«می‌شنویم گاهى اوقات راجع به اخلاق حرف زده می‌شود، انتقاد می‌کنند؛ بله؛ با آن اخلاق اسلامى مطلوب، امروز ما فاصله داریم، در این شکّى نیست؛ امّا ما خیلى پیش رفتیم، راه زیادى را ملّت ایران طى کردند، اینها را ندیده نگیرند»

شایان ذکر است: گمانه ای وجود دارد که می گوید منظور یک جریان سیاسی خاص از تأکید بر رعایت اخلاق در ماه های اخیر؛ فراهم کردن فضای بهتر و بیشتر برای برخی چهره های منتسب به این جریان با مستمسک «رعایت اخلاق»! است.

این تأکید به رعایت اخلاق، به معنای سکوت! و اصرار بر عدم بیان انتقاد از این چهره‌هاست.

در رابطه با سخنان اشاره شده از محمدرضا عارف، ذکر این نکته هم ضروریست که به هیچ وجه شرایط کشور تا این حد در حضیض قرار ندارد که بی‌اخلاقی دامان همه‌ی حوزه ها را گرفته باشد! چه اینکه اگر اینطور بود هم اکنون عارف به راحتی نمی توانست سخنان انتقادی خود را در یک تریبون عمومی و در حالت امن و آرامش بیان کند و تلویحاً مدعی وجود «محاق» هم باشد.

همچنین به گواه اسناد و با تطبیق مولفه ها و همچنین طبق نظر تحلیلگران و مطلعین، ایران اسلامی هم اکنون در آسایش قرار دارد و به هیچ وجه دچار بحران خاص و یا بی تدبیری نیست. لذا نمی توان دریافت که منظور محمدرضا عارف در صحبت هایش، کدامین بحران بوده است؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خب معلومه پشتتون گرمه!!!!