پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۷

۵۰ درصد پرانتزها حذف شدند/نوبت به تصمیم‌گیران سیاسی رسیده

تمدید مذاکرات وین ضروری نیست
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب: 369691
یک مقام آگاه در هیات مذاکره کننده ایران تاکید کرد: مسیرما به صورت مشخص و برنامه های هسته ای ایران با شفافیت کامل اعلام شده است بنابراین اگر طرف مقابل اراده ای برای حل و فصل پرونده هسته ای داشته باشد, تمدید مذاکرات ضرورتی ندارد.
۵۰ درصد پرانتزها حذف شدند/نوبت به تصمیم‌گیران سیاسی رسیده
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، دیدار دو ساعته ظریف و اشتون به منظور نزدیک کردن دیدگاه های دوطرف ساعاتی پیش پایان یافت.

در ادامه دیدارهای مقامات ارشد دیپلماتیک ایران و۱+۵ درخصوص موضوع هسته ای کشورمان؛‌ وزیر امور خارجه ایران و مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از ظهر امروز دیدار کردند.

همچنین قرار است بعدازظهر امروز عراقچی با اشمید، معاون اشتون و شرمن نماینده امریکا در مذاکرات ۱+۵، در هتل کوبورگ وین نشست داشته باشند.

یک مقام آگاه در مذاکرات : ایران هیچ علاقه ای به تمدید مذاکرات وین ندارد

یک مقام آگاه در هیات مذاکره کننده ایران در وین تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران هیچ علاقه ای به تمدید مذاکرات ندارد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تمدید مذاکرات بعداز ۲۰جولای گفت: با اطلاع کامل میگویم که ایران هیچ علاقه ای برای تمدید این مذاکرات ندارد البته این را هم طرف مقابل هم گفته است.

وی افزود: مسیر ما بصورت مشخص و برنامه های هسته ای ایران با شفافیت کامل اعلام شده است بنابراین اگر طرف مقابل اراده ای برای حل و فصل پرونده هسته ای داشته باشد، تمدید مذاکرات چندان ضروری به نظر نمی رسد.

مذاکرات وین به مرحله حضور تصمیم گیران سیاسی رسیده است

یک مقام آگاه در هیات مذاکره کننده ایران در وین گفت: مذاکرات به مرحله حضور تصمیم گیران سیاسی رسیده است .

این مقام آگاه در وین با اشاره به روند برگزاری مذاکرات افزود: همانطور که وزیر امور خارجه اعلام کرده اند نزدیک به ۵۰ درصد پرانتزهایی که داخل آن اختلاف بود حل و فصل شده است و باقیمانده آن اختلافات اساسی و اصلی است که نیاز به تصمیم گیران سیاسی ایران با ۱+۵ است.

وی با اشاره به حضور آقای ظریف از ابتدای این دور از مذاکرات گفت: همین حضور نشان می دهد که ایران با جدیت پرونده هسته ای را برای تثبیت حقوق ملت ایران پیگیری می کند.

این مقام آگاه همچنین درباره حضور وزیران امور خارجه ۱+۵ در وین هم گفت: آن طوری که شنیده شده است برخی از وزرای خارجه بعدازظهر جمعه و برخی هم شنبه شب وارد وین خواهند شد.

وی گفت: ولی تاکنون مشخص نشده است که واقعا کدام یک از وزرای امور خارجه در وین حضور خواهند داشت.

وی نامبردن از وزرای خارجه در رسانه ها را گمانه زنی های رسانه های نام برد و گفت که تازمانی که خانم اشتون بصورت رسمی اعلام نکرده باشد نمی توان در باره حضور وزرای خارجه بصورت مشخص صحبت کرد.

وی افزود: آنچه که مسلم و نیاز مذاکرات است این است که این مذاکرات در این مرحله به تصمیم گیران سیاسی طرف مقابل نیاز دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


hosein
شکست مذاکرات از همین لحظه معلومه.
الان یک هفتست که توی بازار هیچ معامله ای انجام نمیشه مخصوصا بازار ماشبن هیچ ماشینی خرید و فروش نمیشه همه منتظرن مذاکرات شکست بخوره قیمت ماشینشون بره بالا.
به جای این حدس های کلی، از خداوند متعال عزت اسلام و مسلمین و یاری تیم مذاکره کننده را درخواست کنید.
احسنت
نیما
خیلی جالبه که مقامات آمریکایی و انگلیسی و آلمانی صلاحیت دارن که برنامه شفاف ایران در اختیارشون قرار بگیره ولی مردمی که توی این کشور زندگی میکنن نامحرم شدن و غریبه.
خدا عاقبت ما رو بخیر کنه با این دولت عجیب و غریب!!
حضرت علی فرمود: اگر کار مهمی را پیشه کردی تا قبل از محکم شدن آن (به نتیجه رسیدن آن) آشکارش مدار!
.......
بله اگر نتایج را پنهان کنند حرف شما درست است اما تا به قبل از به نتیجه رسیدن نه!
حااااااااامد
درود بر محمد جواد ظریف پیروز باشی
خبره ترین مذاکره کننده