شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

اولین باری که حسین (ع) روزه می گیرد

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 389392
فردای قیامت یک وقت به پرونده ی اعمالت نگاه می کنی، عبادت های علی(ع) را می بینی.
پاداش پیامبر به امام حسین برای اولین روزه
انوار الشهاده مرحوم یزدی:
اولین بار است که آقا امام حسین(ع) روزه گرفته، فاطمه(س) فرستاد دنبال آقا رسول الله(ص) بابا جان!
یا رسول الله اولین بار است حسین(ع) روزه گرفته، افطار قدم رنجه کنید، خدمت شما باشیم، همه کنار سفره ی افطار حسین(ع) جمعند، وقت افطار که شد، آب مقابل حسین(ع) گذاشتند، وقتی خواست افطار کند یک نگاه به صورت جدش رسول الله(ص) کرد، یا جدّاه، به من چه می دهی افطار کنم؟ رسول الله(ص) یک نگاه به صورت قشنگ حسین(ع) کرد، فرمود: نصف عبادت های من برای آن هایی که تو را دوست دارند.
آقا امیرالمومنین(ع) فرمود: حسین جان افطار کن، بابا جان به من چه می دهی افطار کنم؟ امیرالمومنین فرمود: نصف عبادت های من برای آن هایی که تو را دوست دارند.
فردای قیامت یک وقت به پرونده ی اعمالت نگاه می کنی، عبادت های علی(ع) را می بینی.
حضرت فاطمه الزهرا(س) فرمود: پسرم افطار کن، مادر به من چه می دهی افطار کنم؟ نصف عبادت های من برای آن هایی که برای تو گریه می کنند، ثواب یکی از آن نمازهای شب نشسته حضرت زهرا(س) برای همه ما بس است، ثواب یکی از آن تازیانه هایی که در راه ولایت خود برای مغفرت ما در روز قیامت بس است.
امام حسن(ع) فرمود: داداش افطار کن. برادر جان شما به من چه می دهی؟ فرمود: فردای قیامت خودم بر در بهشت می ایستم و یک یک محبّانت را وارد بهشت می کنم، وقتی همه آنها وارد بهشت شدند، بعد خودم وارد می شوم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیر علی
السلام علیک یا اهل بیت النبوه....السلام علیک یا اباعبدالله...یا حسین..............