چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۵
۱۴
بی‌سابقه‌ترین بحران بیکاری در انگلیس

لطفا استخدامم کنید ماه اول هم مجانی!

سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۷
کد مطلب: 409191
یک روزنامه انگلیسی بر اساس آمارهای دولتی، اعلام کرد انگلیس گرفتار بدترین بحران بیکاری جوانان در طی دهه‌های اخیر شده است.
لطفا استخدامم کنید ماه اول هم مجانی!
به گزارش جهان، روزنامه انگلیسی گاردین با «نگران‌کننده» خواندن وضعیت بیکاری در بین جوانان این کشور نوشت: «براساس آمارهای منتشر شده جوانان انگلیسی تقریبا سه برابر بیشتر از بقیه اقشار این کشور بیکار هستند. بر این اساس، تعداد نوجوانان و جوانان انگلیسی ۱۶ تا ۲۴ سال که مشغول تحصیل و یا کار نیستند در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی روند افزایشی داشته است و این یعنی حدود پانصد هزار نفر در این گروه سنی بیکارند.»

در همین حال ریچل ریوز، وزیر کار و امور بازنشستگی دولت سایه از حزب کارگر، بالا بودن نرخ بیکاری جوانان انگلیس را «یک» مسئله اساسی برای این کشور دانست. وی با اشاره به افزایش بیکاری در سه ماه گذشته در انگلیس خاطرنشان کرد : «این یک مسئله است و وزرا باید پیش از اینکه این موضوع به مشکلی جدی تبدیل شود به آن توجه کنند.» وزیر کار و امور بازنشستگی انگلیس هشدار داده است: «در صورت روی کار ماندن حزب محافظه کار در انتخابات عمومی پیش روی، نوجوانان و جوانان برای دریافت مزایای عمومی دولتی، باید تن به کارهای اجتماعی بدهند.» بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه با تجمع مقابل مراکز کاریابی خواستار شغل هستند.
سیاست‌های ریاضتی عامل بحران بیکاری

با تمام این اوصاف، دفتر آمار ملی انگلیس، «سیاست‌های ریاضتی» را دلیل اصلی بروز فقر و نابرابری در جامعه این کشور دانسته و نسبت به افزایش فشار بر مردم این کشوربه دلیل کاهش کمک‌های رفاهی در سیاست‌های آینده دولت پس از انتخابات، هشدار داده است. براساس گزارش موسسه خیریه «پرینسس تراست»، تعداد جوانان بیکاری که مدت طولانی در جستجوی کمک هستند از سال ۲۰۱۰ تاکنون حداقل یک سوم افزایش یافته است.

انتشار جدیدترین آمار بیکاری جوانان انگلیس، بار دیگر موجب جلب توجهات به آمار غیرقابل قبول بیکاری در میان جوانان این کشور شده است. آخرین باری که بیکاری جوانان تا این حد بالا بوده، مربوط به ۲۵ سال قبل است. روزنامه گاردین با انتقاد از آمار بالای بیکاری در میان جوانان انگلیسی، آن را نشانه «شکست سیاست‌‌های اقتصاد کلان» دولت انگلیس می‌داند و معتقد است «دولت جوانان را فراموش کرده است.»

با توجه به اینکه بخش دولتی، بزرگترین استخدام‌کننده جوانان فارغ التحصیل انگلیسی است، اقدامات ریاضتی اتخاذ شده از سوی دولت انگلیس موجب افزایش نرخ بیکاری به سطحی بی‌سابقه شده است. ناظران معتقدند انگلیس طی یک دهه گذشته شاهد کاهش استاندارد زندگی در جامعه هم بوده است و اگر سیاستمداران اقدامی نکنند، افزایش و گسترش فقر، نابرابری بیشتری را در جامعه انگلیس نمایان خواهد کرد.از سوی دیگر معاون اسبق وزارت اقتصاد آلمان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، خروج یونان از منطقه یورو را شروعی بر پایان اتحادیه اروپا دانست و چنین اتفاقی را برای این اتحادیه فاجعه‌بار ارزیابی کرد.
منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگه راست میگی درصش بگو...
رزیتا
خداوند مهربان همه رو یاری کند تا برمشکلات مادی و معنوی فائق آیند
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر انگلیس فتنه گر
Iran, Islamic Republic of
جهان جون اینا انگلیسین
خدمتگزار
اقا جان یه سری به این استانهای محروم مثل لرستان بزنید که آمار اول بیکاری در کشور رادارد فقط این استان بالا 200 هزار تحصیل کرده بیکار دارد حالا تو خود بخوان حدیث ........
Iran, Islamic Republic of
سری به کشور خودمان بزنید. ببینید با مدیریت جهانی چه بلایی سر ملت آوردید؟
Netherlands
ریشه اشان بخشکد که دنیا را فاسد کردند.
محمد
بیکاری داخل کشور خودمون بحرانی نیست؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آن وقت عده اي خوش باور منتظرند انگليس مشكلات ما را حل كند !!!
France
فکر کنم اول به مملکت خودمون در این زمینه توجه کنیم بهتره تا جاهای دیگه
Finland
بیچاره ها چقدر رفاه و امکانات در انگلستان پایینه....
باقر
Iran, Islamic Republic of
در ایران اصلا بیکار نیست!
مملی
قابل توجه اونایی که هر معضلی را با کشور خودمون مقایسه می کنن.
این عده منطقشون اینه که، وقتی در کشور ما بحرانی وجود داره، نباید درباره بحران های سایر کشورها اصلا حرف زد. منطق مزخرفیه. این خبر می خواد بگه، انگلیس با اون عظمتش دچار بحران بی سابقه بیکاری شده، چه برسه به ایران عزیز که تحت ظالمانه ترین تحریم های تاریخ بشریته.
انتشار اینجور خبرهاحداقل این مزیت رو داره که، تحمل بحران خودمون را کمی راحت تر می کنه/
امیر خان
از ایران چه خبر برادر....؟!!!