پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شرط جهادکشاورزی برای‌واردات انبه پاکستان

دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 431899
واردات انبه از پاکستان منوط به رعایت شرایط قرنطینه‌ای شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، براساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، واردات انبه از پاکستان منوط به رعایت شرایط قرنطینه‌ای شد. به این ترتیب از این پس ترخیص این میوه از گمرکات ایران مشروط به دریافت گواهی بهداشت از پاکستان، دارابودن بسته‌بندی ویژه و اطمینان از سالم بودن محموله خواهد بود.

بر این اساس، ضوابط قرنطینه‌ای انبه‌های وارد شده از پاکستان بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی و در پی روش فنی موافقت‌ شده بین دو کشور تدوین و ابلاغ شده است. بر اساس بخشنامه‌ای که سازمان توسعه تجارت به استان‌ها ابلاغ کرده است، واردکنندگان انبه از پاکستان باید پیش از ورود محموله میوه به ایران، اقدام به دریافت گواهی بهداشت از پاکستان کنند و تصویر و اصل آن را به کارشناسان مستقر در مبادی ورودی ارائه دهند.

همچنین محموله‌های انبه باید در بسته‌بندی‌های غیرچوبی و بدون شاخ و برگ یا دیگر بقایای گیاه باشند. علاوه بر این در صورت آلودگی بسته‌های میوه به عوامل خسارت‌زا، محموله در مبادی ورودی عودت یا امحا می‌شود. بر اساس ابلاغیه سازمان توسعه تجارت، مرز زمینی سیرجاوه، بنادر چهاربهار، بندرعباس، بوشهر و فرودگاه امام خمینی(ره) به عنوان مبادی ورودی مجاز برای واردات انبه‌ از پاکستان تعیین شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *