جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شهدای غزه، از قبل خبر شهادت می دهند؟

يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب: 372499
او یک روز قبل از شهادتش نوشت: «سوگند به آن که عنان حیات ما دست اوست، من به زودی شهید خواهم شد...» روز بعد یکی از دوستانش در کامنتی ذیل این پست نوشت: «علی شهید شد. رسانه های حامی تکفیری ها، حاضر به مصاحبه با خانواده وی هستند؟»
به گزارش جهان به نقل از شفاف، تعدادی از شهدای غزه، پیش از شهادت در صفحه فیس بوک یا از طریق اس ام اس به دوستان و نزدیکان خویش، خبر شهادت خود را منتشر می کنند! این شهدا را قربانیان حملات اسرائیل تشکیل می دهند، نه سربازان عضو تشکیلات نظامی القسام و...

«مهند ضهیر» (۲۳ ساله) یکی از کاربران فیس بوکی غزه بود که یک روز قبل از شهادتش با انتشار یک تصویر در صفحه شخصی خود نوشت: «احتمالاً فردا شهید می شوم. دعایم کنید!» (إحتمال بکرة أکون شهید. دعولی...)

اما «مهند ضمیر» تنها کسی نبود که در زیر آوار موشک باران، جان باخت و پیش از شهادت، از مرگ خود خبر داد. «علی» یکی از شهدای شجاعیه است که روز قبل، در اسمسی به دوستانش نوشته بود: «دیدار ما در بهشت» و فردای فاجعه شجاعیه جسدش از زیر آور بیرون آمد.


یوسف ضهیر (۶۰ ساله)، پدر مهند ضهیر در این زمینه به الجزیره می گوید: «پسرم عضو هیچ یک از گردان های مقاومت نبود. البته او از اصل مقاومت حمایت می کرد، اما خدمت به مادر سالخورده اش را بر فعالیت در گردان های جهادی مقدم می دانست. مهند با گروه های مقاومت هم اختلاف نظر نسبی داشت، اما با گروه "جهاد اسلامی" دارای ارتباطات شخصی بود.»

یوسف ضهیر در پاسخ به این که چه زمانی از شهادت فرزندش خبردار شد، می گوید: «شب قبل از شهادتش، مادرش گفت مهند با وی خداحافظی کرده است! اما تا زمانی که خبر شهادتش را نشنیدم، باور نمی کردم...»

مادر مهند در مورد آگاهی فرزندش از شهادت می گوید: «با او در مورد ضرورت ازدواج حرف زدم. اما او در پاسخ گفت: "من از دنیا خواهم رفت و آن را برای شما باقی می گذارم."»
ابراهیم القرا (۲۶ ساله) دو ساعت قبل از مرگش در فیس بوک نوشت: «شهید». او در کامنتی ذیل این پست کوتاه توضیح داد: «به زودی خواهید شنید...» و در کامنت دیگری نوشت: «گروهی در حال جنگ و گروه دیگری آواره می شوند. "شهید"» تنها دو ساعت بعد از این پست بود که ابراهیم در برابر دیدگان مادرش در اثر شلیک خمپاره به سقف منزلشان برخورد کرد.

عزیزه القرا، مادر ابراهیم می گوید: «ابراهیم با گردان های مقاومت ارتباط داشت و شب قبل نزد آنان بود. سحر نزد من آمده بود و برایش غذا درست کردم. اندکی سخری خورد و سپس به من گفت: "اکنون در برابر خدا هستم و تنها یک آرزو دارم: شهادت"» او در ادامه می گوید به احتمال قریب به یقین، بعد از همین صحبت ها بود که پست مربوطه را در فیس بوک نوشت.

علی سومین شهیدی بود که پیش از مرگ، از آن خبر می داد. علی از کاربران فیس بوکی غزه بود که پست های زیادی علیه تکفیری ها و نواصب غزه می نوشت. او یک روز قبل از شهادتش نوشت: «سوگند به آن که عنان حیات ما دست اوست، من به زودی شهید خواهم شد...» روز بعد یکی از دوستانش در کامنتی ذیل این پست نوشت: «علی شهید شد. رسانه های حامی تکفیری ها، حاضر به مصاحبه با خانواده وی هستند؟»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *