پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۷
۲۵

متهم فساد ۳ هزار میلیاردی دستیار معاون رئيس جمهور! +توضیحات منبع خبر

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۳
کد مطلب: 362292
«معاون رئیس‌جمهور به احترام قانون که مه‌آفرید خسروی متهم اصلی پرونده فساد ۳ هزار میلیارد تومانی را به چوبه دار سپرد، معاون خود را بر کنار کند.»
متهم فساد ۳ هزار میلیاردی دستیار معاون رئيس جمهور! +توضیحات منبع خبر
به گزارش جهان، سایت انتخاب که از دولت حمایت می‌کند با انتشار این مطلب نوشت:

یکی از متهمان پرونده مذکور حمید-پ قائم‌مقام سابق بانک مرکزی و از جمله مدیران دولتی است که در جریان رسیدگی به پرونده تخلف بانکی ۳ هزار میلیاردی بازداشت و سپس با قید وثیقه آزاد شد.

وی در بحبوحه رسیدگی به اتهاماتش و در دی ماه سال ۹۱ با حکم معاون وقت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئيس‌جمهور (در دولت دهم) به عنوان معاون برنامه‌ریزی این معاونت منصوب شد و نشان لیاقت گرفت.

انتخاب افزود: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، نوبخت معاون برنامه‌ریزی رئيس جمهور در اقدامی عجیب، ضمن ابقای آقای «پ» به عنوان «معاون برنامه‌ریزی»، چند سمت مهم دیگر به وی داده است.

نامبرده در حال حاضر با حفظ سمت، در پست‌های مختلفی چون «رابط دولت و بانک توسعه جهانی» و همچنین نماینده نوبخت در شورای گفت‌وگو مشغول فعالیت است. این اتفاق در شرایطی به وقوع پیوسته که نوبخت از مجموعه فعالیت‌های نامبرده در دولت گذشته مطلع بوده و انتصابات وی به این سمت‌ها در همان ایام، محافل خبری را دچار حیرت کرد.

در ادامه این تحلیل آمده است: با اعدام مه‌آفرید مطالبات جامعه برای برخورد با متهمان دیگر این پرونده شدت یافته و طبعاً آقای نوبخت باید در این مورد پاسخ دهند که در چنین شرایطی که مه‌آفرید به چوبه دار سپرده شده، چرا باید یکی از متهمین این ماجرای ننگین، معاون ایشان باشد؟ این انتظار از آقای نوبخت است که اگر ایشان را به دستگاه‌های قضایی معرفی نمی‌کند، لااقل برای جلوگیری از بدنام شدن دولت نسبت به برکناری وی اقدام کند.

یادآور می‌شود اخیراً صادق زیباکلام از مدعیان حمایت از دولت نیز در مصاحبه با شفاف‌نیوز اعدام مفسد اقتصادی ۳ هزار میلیارد تومانی را زیر سؤال برد و اتهامات نامبرده را گنگ و نامفهوم اعلام کرد.


پوزش «انتخاب» از سیدحمید پورمحمدی

به گزارش جهان، سایت انتخاب نوشت:

پس از انتشار خبر «انتخاب» در مورد آقای سید حمید پورمحمدی که پس از گذشت ساعاتی از صفحه نخست سایت حذف شد، خبرنگار «انتخاب» با بررسی برخی از مدارک متوجه ایرادات جدی این خبر شد.

«انتخاب» در این خبر از استمرار حضور سید حمید پورمحمدی در معاونت راهبردی ریاست جمهوری انتقاد کرده بود، اما خبرنگار ما با بررسی برخی از مدارک، پس متوجه ایرادات خبر، خبر مذکور را حذف کرد.

خبرنگار ما دریافت که دستگاه های نظارتی و امنیتی کشور و دیگر مراکز مهم مرتبط طی گزارش هایی جداگانه، سید حمید پورمحمدی را در ماجرای فساد بانکی ۳ هزار میلیاردی بی گناه دانسته و حتی در بخش هایی از گزارشات به نقش ایشان در مقابله با جریان اختلاس گر اشاره شده است.

براین اساس، سایت «انتخاب» به دلیل انتشار این خبر از جناب آقای سید حمید پورمحمدی و خانواده محترم ایشان و همچنین دکتر نوبخت (معاون برنامه ریزی رییس جمهور) پوزش می طلبد. ضمنا از دیگر رسانه هایی که این خبر را منتشر کردند، تقاضا می شود که نسبت به انتشار این خبر تکمیلی اقدام ورزند.

توضیحات نوبخت: هر سه قوه اعلام کردند که پورمحمدی بی گناه است

معاونت نظارت و برنامه ریزی رییس جمهوری گفت: استدعا می کنم همه اصحاب رسانه به این نکته ای که عرض می کنم دقت داشته باشند و به من در این راستا کمک بدهند؛ اگر خاطرتان باشد در دومین جلسه گفت و گوی خبری با اصحاب رسانه من خواهشی کردم و ماموریت این جمع را به عنوان هیات منصفه هم اعلام کردم که اگر مواردی می شود خودمان بنشینیم و نسبت به آنها عادلانه و منصفانه نظر دهیم.

نوبخت ادامه داد: یک رسانه ای اقدام غیر حرفه ای انجام داده بود که به همین جهت خواهش کردم شما نظر بدهید، بازهم از شما خواهش می کنم به عنوان هیات منصفه در این زمینه به من مشاوره دهید که آن چه که اتفاق افتاده است چقدر غیر اخلاقی و غیر حرفه ای است و بعضی از اقدامات چقدر واقع بینانه و منصفانه؟

وی اضافه کرد: در این که یک اتفاقی می افتد و آن اتفاق از نظر قانون تخلف محسوب می شود، دستگاه های نظارتی و قوه محترم قضاییه خودشان را موظف می دانند در راستای ماموریت ذاتی شان تحقیق کنند و تمامی کسانی را که به نوعی از انحاء در رابطه با آن اتفاق خلاف قانون در مظان اتهام هستند، مورد مطالعه و رسیدگی قرار می دهند تا بفهمند که عامل اصلی برای وقوع آن اتفاق غیرقانونی چیست؟

سخنگوی دولت، با اشاره به پرونده موسوم به سه هزار میلیارد تومانی گفت: از همین جا باید از دقت نظر، سرعت عمل و انصاف قوه قضاییه تشکر کرد.

نوبخت اظهار داشت: هر آن چه که در قوه مقننه، قوه مجریه و نظام بانکی می توانسته مورد سوء ظن قرار گیرد و تحقیق شود، قوه قضاییه آن ها را مورد تدقیق قرار داد و پرونده را آماده کرد.

وی ادامه داد: یکی از کسانی که می توانستند در این رابطه مورد توجه قرار گیرند و از آن ها تحقیق بشود، کسانی بودند که در بانک مرکزی از جمله کسی که می توانسته در جایگاه قائم مقامی باشد، بوده است.

معاون نظارت و برنامه ریزی رییس جمهوری اضافه کرد: با این توضیح همه افراد را مورد توجه قرار دادند و رسیدگی های قضایی انجام شد، حال اگر در پایان این کار مشخص شده باشد که فردی که در این مسیر مورد اتهام قرار گرفت و هر سه قوه کتبا اعلام کنند که آن فرد بی گناه بوده است، آیا به نظر شما به صرف این که در مقطعی آن اتهام بر وی وارد بود، دیگر امکان خدمتگزاری از چنین فردی را که کارشناس است و می تواند به کشور خدمت کند، بگیریم؟

نوبخت تاکید کرد: البته اگر نتیجه تحقیقات منجر به محکومیت شده باشد، کاملا همین انتظار می رفت که ما چنین فردی را کنار بگذاریم اما وقتی از هر سه قوه اعلام کرده اند که ایشان بی گناه است و در این رابطه از نظر آن ها اگر هم ابتدا مورد سوء ظن بود الان دیگر برطرف شده است، آیا به نظر شما برای این که مبادا کسی حرفی بزند، چنین فردی را که در قبل هم فشارهای روحی و عاطفی را هم خودش و هم خانواده اش تحمل کرده است، با عافیت طلبی کنار بگذاریم؟

وی تصریح کرد: من از آن رسانه بسیار گله مندم که بدون این که تحقیق کافی در این باره انجام دهد، عکس ایشان و یک خدمتگزار دیگری را در کنار« مه آفرید » قرار داد تا در افکار کسانی که فقط این تصاویر را می بینند، یک فردی با این توضیح را بخواهد مجددا زیر سوال ببرد، به نظرم این اقدام هم غیرحرفه ای و هم غیر اخلاقی بوده است.

سخنگوی دولت افزود: البته من باید تشکر هم کنم به محض این که آن رسانه، این موارد را دید و متوجه شدند که اشتباه کرده اند سریعا این خبر را از سایتشان حذف کرده اند اما سایت های دیگری که از این سایت برداشته بودند، همچنان انتشار این خبر را ادامه دادند و حق این است که آن ها هم آن خبر را از سایتشان بردارند.

نوبخت گفت: من از همه شما خواهش می کنم در این مورد از دستگاه های نظارتی سه قوه بخصوص قوه مقننه و کمیسیون محترم اصل ۹۰ که در این رابطه پیگیر امور هم بوده است، تحقیق کنید که آیا آن چه که آن رسانه انجام داده، درست و صحیح بوده است؟

وی ادامه داد: خواهش می کنم بدون این که مسیر قضایی به اتمام رسیده باشد و یا به صرف استماع یک خبر، بلافاصله حیثیت یک نفر را نبریم و آن را به یک کار خلاف قانون متصف نکنیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: به نظر من رسانه ها ضمن این که باید شجاعانه و روشنگرانه اقدام کنند از این طرف هم باید حقوق انسانی افراد را مد نظر داشته باشند؛ متاسفانه این طور است که یک شایعه یا خبرغلط به محض این که در رسانه ها منتشر شود باعث قضاوتی در اذهان عمومی نسبت به آن شخص می شود که ممکن است ظلمی به آن شخص باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
حتما اقای ب حقو حساب دولتو داده،اون زیبا کلامم که اصلا سازمخالفه،ولللش.
احمد
این آقای زیبا کلام خودش هم گنگ و نا مفهوم است !
رضا
Iran, Islamic Republic of
ما که گفتیم که سر نخ همه مفاسد دست این آقایان است!!!!!
Iran, Islamic Republic of
پاكترين دولت!! و اختلاس؟!
مي شه؟
Iran, Islamic Republic of
در صورت صلاحديد و محرم بودن مردم، گزارشي از چگونگي اعطاي بورس تحصيلي در دولت مورد حمايتتانارائه دهيد.
با تشكر
Iran, Islamic Republic of
سیاستمدار چپ و راست نداره همه کارگزارن زندگی شخصی خودشانند.
Iran, Islamic Republic of
اگر محاکمه شده و محکوم شده که باید حکمش اجرا شود و اگر تبرئه شده که نباید حذف شود . اگر هنوز حکم صادر نشده بهتر است به قاضی فشار بیاورید تا تکلیف این آدم را روشن کند .
محمد
برای شفاف سازی باید قوه قضاییه حکم همه کسانی که در این پرونده محکوم شده اند اعلم کند وگرنه حرف زیبا کلام در جامعه وجود دارد
Iran, Islamic Republic of
چه ارتباطي به ايشون داره قوه قضائيه بايد به اتهاماتش رسيدگي كنه و جلبش كنه
چه اشکالی داره خوبه بیشتر مسوولین از دولت حاج محمود هنوز سرکار باشند جیبشون هنوز خیلی خالیه حالاحالاها جا داره پر بشه
Iran, Islamic Republic of
متهم با مجرم فرق میکنه جهان نیوز عوامفریب
رسول
دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید...
حسین
مگه ما نمیگیم باید به قانون احترام بگذاریم؟؟
خب شما که نویسنده این مطلب هستی چرا فراتر از قانون توقع داری؟؟
خب میگی با قید وثیقه آزاد شده...اگه توسط قانون و قوه قضائیه تبرئه بشه که هیچ.. اگرم هنوز جرمش در حال بررسی باشه بازم با اجازه قانون با قید وثیقه آزاده دیگه. البته من خودمم جزء مردم هستم و از فساد مالی اصلا خوشم نمیاد.
Iran, Islamic Republic of
حالا بذارید جرمش ثابت بشه! بی انصافی نکنیم
جواد
این اقدامات آدم رو به شک میندازه که چطور برخی فاسدین در دولت قبل الان دارن پست میگیرن. آدم فکر میکنه احتمال داره اینها همه حساب شده بوده و در راستای تخریب دولت قبل.وگرنه چه دلیلی داره از کسی که در فساد 3000 میلیاردی دست داشته در دولت جدید استفاده بشه؟چه دلیلی جز خوش خدمتی میبینید؟
یک بام ودوهوا
Iran, Islamic Republic of
هر دم از این باغ بری می رسد
تازه تر از تازه تری می رسد!!
به نظر میرسه تازه کار اصلی دستگاه قضایی برای رسیدگی به فسادهای چندهزار میلیاردی شروع شده.
چطور تو دولت احمدی نژاد دولت پاک دستان این اخبار رو منتشر نمیکردین؟
صداقت
اي كاش از اين صندوق توسعه ملي يك بازرسي و حسابرسي مي شد تا مشخص مي شد اينها دارند با پول ملت چه مي كنند هيات عامل صندوق توسعه ملي براي خودشان 25 ميليون تومان پاداش آخر سال واريز كرده و علاوه بر ساختمان نبش هفتم گاندي ساختمان نبش نهم گاندي را هم خريده ما كه راضي نيستيم ان شاء الله خدا رسواي شان كند.
United Kingdom
خیلی ها باید محاکمه شوند از راین گنده تراش
علی اصغر
از اول معلوم بود توی این اختلاس دست اصلاح طلبان در کاره .
دست در کار نیست ثروت کشور تقسیم شده بین اینها و پست ها هم دوره به دوره و دست بدست می چر خد و امثال افرید و زنجانی ها و و ........زایش و زاییده شده از درون همه اینهاست و ما هم تخمه میشکنیم تا سر گرم باشیم
کاملا و 100درصد درست گفتین موضوع همین هست که شما گفتین ما مردم هم سرکاریم این دور باطل هی میچرخه و...تا برسه به جایی که..........
نظردهنده های محترمی که به دولت یازدهم توپیدید اقلا درست و حسابی خبر را بخوانید:
براین اساس، سایت «انتخاب» به دلیل انتشار این خبر از جناب آقای سید حمید پورمحمدی و خانواده محترم ایشان و همچنین دکتر نوبخت (معاون برنامه ریزی رییس جمهور) پوزش می طلبد. ضمنا از دیگر رسانه هایی که این خبر را منتشر کردند، تقاضا می شود که نسبت به انتشار این خبر تکمیلی اقدام ورزند.
اگرقوه قضائیه بااین خیانتکاران برخوردنکندبایدمنتظرفسادهای بعدی نیزباشیم آقای لاریجانی چه مشکلی وجودداردکه بااین متهمان برخوردنمی کنید؟؟؟ اشخاصی که دراختلاس بزرگ موتوراختلاس بوده سزاواراین نیستندکه درنهادریاست جمهوری ومحل کارآن رئیس جمهورری که با رای همین پابرهنه هارئیس جمهورشده کارکنند؟؟؟؟؟؟؟؟ امیدوارم خدا ما را از دست این افراد نجات دهدکه این گونه شاهد هرگونه هرج و مرجی درکشور نباشیم....؟؟؟؟؟ آقای من سیدعلی خامنه ای آستینت را بالا بزن و با غارتگران برخوردکن 75میلیون نفرپشت سرشماهستند.......