چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۲

واکنش موسسه محک به چالش سطل آب یخ

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 377214
موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان(محک)، ضمن تحسین حرکت جهانی چالش "سطل آب یخ"، از تقلید آن به نفع كودكان مبتلا به سرطان پرهیز نموده و از هموطنان نیکوکارمان نیز درخواست می‌نماید از انجام آن به نفع موسسه محك و كودكان مبتلا به سرطان خودداری نمايند.
به گزارش جهان؛ خبرگزاری مهر، موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان "محک" ضمن تحسین حرکت جهانی انجام شده با عنوان چالش سطل آب يخ برای جلب توجه جامعه به موضوع بیماری ALS و با توجه به اینکه به تازگی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اقدامات مشابه با این رویداد به محک یا به جامعه پیشنهاد داده می‌شود، توجه یاوران گرانقدر محک و آحاد جامعه را به ذکر چند نکته جلب می‌نماید.

- اثرگذاری این حرکت زیبا در نوآوری نهفته در ایده بکر آن برای این بیماری بوده است. بدیهی است که تکرار این عمل و تقلید از آن به نفع كودكان مبتلا به سرطان كه موضوع اين حركت زيباي جهاني نبوده است ، در این فاصله کوتاه از طرح آن در سرتاسر جهان، تصویری خوشایند از محک را در اذهان عمومی به جا نخواهد گذاشت.

- آثار مادي و معنوي چنين اقدام ارزشمندي تنها متعلق به بيماران مبتلا به ALS در سراسر جهان است و هدايت و تخصيص اين آثار به موسسه خيريه محك و كودكان مبتلا به سرطان خارج از اصول حاكم بر اين موسسه است.

- حرکت نمادین انجام شده برای توجه به بیماران مبتلا به ALS در جغرافیا و فرهنگ دیگری طراحی و اجرا شده است که متکی بر عناصر مورد پذیرش آن حوزه بوده و اجرای آن در فرهنگ و جغرافیای ما می‌تواند واجد تعارضات فراوانی باشد که بارزترین آنها به هدر رفتن هزاران لیتر آب در شرایط بحران کم آبی حاکم بر کشور است.

از همین رو، موسسه محک ضمن تحسین مجدد حرکت جهانی انجام شده، از تقلید آن به نفع كودكان مبتلا به سرطان پرهیز نموده و از هموطنان نیکوکارمان نیز درخواست می‌نماید از انجام آن به نفع موسسه محك و كودكان مبتلا به سرطان پرهيز نمايند.

بر همین اساس، موسسه محك براي همراهي با بيماران ALS اسامي و آدرس وب سايت موسسات خيريه حمايت از مبتلايان به اين بيماري را جهت تخصيص كمكهاي علاقه مندان به شركت در اين چالش جهاني ارائه مي كند.

- www.radoir.com انجمن بيماريهاي نادر ايران
- www.helpals.ir انجمن كمك به بيماران ALS
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
Iran, Islamic Republic of
1- سلام و عرض ادب خدمت عزیزان عزیزی که تمامی دارایی خود را بی هیچ ادعا و در نهایت تواضع صرف خدمت به گروههایی آسیب پذیر از جامعه ایرانی و جهانی می کنند بزرگ مردان و زنان گمنامی که سالها است در کسوت خادمی متواضع به خدمت در یکایک موسسات و مراکز خیریه کشورمان کمر به ادامه خدمت بسته اند لذا است که بنده نیز بعنوان یکی از آحاد مردم ایران به دست بوسی شما افتخار می کنم.
2- محک در صدور اطلاعیه مذکور به واقع مجددا محک خورد آنجا که بسیار متواضعانه و هوشمندانه فرمودند کمپین مذکور اقدامی جهانی برای حمایت از بیماران رنجدیده LAS می باشد و اخلاقا نباید همزمان برای مساعدت به سایر موضوعات بکارگیری گردد موضوعی که ناخواسته باور به مالکیت معنوی را به خاطرم می آورد و اینکه محک حتی در انتخاب یک شیوه برای جمع آوری کمک برای واقعی ترین نیازمندان نیز حاضر به پذیرش کمترین شبه نیست.
3- محک همانطور که برای رفع بخشی از رنجدیدگی افرادی از جامعه در تلاشی متواضعانه فعالیت می کند اما هرگز نمی پذیرد که برای دستیابی به چنین مهمی حتی ناخواسته در آسیب رسانی اجتماعی حتی به اندازه اصراف سطلی آب سهم داشته باشد و چه بسیار متواضعانه و در نهایت ادب تمامی علاقمندان را بدون اینکه رنجیده خاطر کند و از تمایل برای مشارکت در فعالیتی خیرخواهانه منصرف شوند به تغییر شیوه و اتخاذ راهی مناسب شرایط فرهنگی ، اجتماعی و رفاهی جامعه فرا می خواند شیوه و مشی اخلاقی که اگر به کمترین میزان نیز به میدان سیاستمدارانمان وارد شود رافع بسیاری از مسائل و مشکلات ملی منجر خواهد شد.
4- محک به خوبی می داند شاید برخی از این صراحت گویی اطلاعیه صادره رنجیده خاطر شوند اما با به میدان آوردن آبرویی که بالاترین سرمایه شکل گیری ، فعالیت و ماندگاری گردانندگان محک است و علی رغم شکل گیری حرکت ابتدایی کمپین توسط چهره هایی عزیز و محبوب به ضرورت احترام نهادن بر باورهای فرهنگی جامعه تأکید می کند و اطمینان دارم که تمامی عزیزانی که با تمام شور و شوق و صفای درون با هدف کمک به خادمین محک وارد این میدان اجتماعی شدند محک را بیش از پیش دوست داشته و بر پاکی و سلامتش شهادت و صمیمانه یاریش خواهند داد.
فاطمه
آفرین به محک! ایرانی بودن خودشون رو با فرهنگ بالاشون ثابت کردن.