پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سفر ۸۰۰ هزار زائر ایرانی به عراق

پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب: 457819
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مردم مرزهای چزابه و شلمچه را برای ورود به عراق انتخاب کنند، گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار ویزا صادر شده است و ۸۰۰ هزار نفر نیز وارد عراق شده‌اند.
به گزارش جهان، سعید اوحدی در گفت‌و‌گو با تسنیم در ایلام، اظهار داشت: ازدحام جمعیت در مرز مهران بسیار زیاد است؛ با توجه به اینکه مشکلی در روند تردد زائران در این مرز وجود ندارد، اما افزایش مراجعه‌کنندگان به مرز مهران برای تردد امکان به‌وجود آمدن مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مرزهای چزابه و شلمچه در خوزستان نیز زیرساخت‌های خوبی دارند، افزود: مردم بهتر است این مرز‌ها را برای تردد انتخاب کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور عنوان کرد: مرز چزابه زیرساخت‌های خوبی دارد و تردد در این مرز روان است؛ زائران عزیز می‌توانند به راحتی در این مرز تردد کنند.

وی گفت: مرز مهران از ابتدا زیرساخت‌های خوبی را داشته و از سال گذشته با توجه مسئولان کشوری و استانی، به زیرساخت‌های این پایانه مرزی اضافه شده است، به‌گونه‌ای‌ که تعداد گیت‌های تردد در این پایانه از ۱۸ مورد به ۹۶ گیت افزایش یافته و از عصر روز گذشته تمامی ۹۶ گیت در این پایانه فعال شدند.

اوحدی خاطرنشان کرد: مردم توجه کنند که برای مراجعه به مرز‌ها عجله نکنند و هنوز فرصت کافی برای شرکت در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی را دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۰۰ هزار نفر از ۳ مرز مهران، چزابه و شلمچه به کشور عراق وارد شده‌اند، تصریح کرد: احتمال می‌رود که تعداد افرادی که از پایانه مرزی مهران به عراق وارد می‌شود، تا آخر وقت امروز به ۱۵۰ هزار نفر برسد.

اوحدی عنوان کرد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار ویزای عراق در دفا‌تر کنسولگری این کشور در جمهوری اسلامی ایران صادر شده است و این موضوع نشان دهنده این است که مرزهای ما روزهای شلوغی را خواهد داشت.

وی افزود: بیش از یک میلیون نفر در سامانه «سماح» ثبت نام کرده‌اند که ۷۵۰ هزار ویزا نیز برای افرادی که در این سامانه ثبت نام کرده‌اند، صادر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *