چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۶
۲۲

تخلف انتخاباتی توپخانه مکتوب حزب کارگزاران، با چه توجیهی؟!+عکس

يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 458313
در حالي که هنوز بيش از سه ماه تا برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي باقي مانده و هنوز كانديداهاي اين انتخابات مشخص نشده، هفته‌نامه صدا، ارگان مطبوعاتي حزب كارگزاران، به انتشار يك رپرتاژ آگهي برجسته براي ليست احتمالي اصلاح‌طلبان پرداخت.
تخلف انتخاباتی توپخانه مکتوب حزب کارگزاران، با چه توجیهی؟!+عکس
در حالي که هنوز بيش از سه ماه تا برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي باقي مانده و هنوز كانديداهاي اين انتخابات مشخص نشده، هفته‌نامه صدا، ارگان مطبوعاتي حزب كارگزاران، به انتشار يك رپرتاژ آگهي برجسته براي ليست احتمالي اصلاح‌طلبان پرداخت.

به گزارش جهان، اين هفته‌نامه در گزارش خود به چهره‌هايي اشاره كرده كه در نشست‌هاي مختلف اصلاح‌طلبان به عنوان كانديداهاي شركت در انتخابات از حوزه انتخابيه تهران مطرح شده‌اند. چهره‌هايي كه نزديك به ۵۰ نفر هستند و طيف‌هاي مختلفي اعم از سياسي، مطبوعاتي، هنري و ورزشي را در برمي‌گيرد. اين رپرتاژ آگهي در حالي از سوي هفته‌نامه صدا منتشر شده كه مهم‌ترين چالش در جبهه اصلاحات يافتن چهره‌اي معقول براي سرليستي است كه بتواند مورد وفاق تمامي افراد اين جريان قرار بگيرد. اين چالش در حالي شكل گرفته كه محمدرضا عارف پس از كناره‌گيري از انتخابات رياست جمهوري به نفع حسن روحاني خود را شايسته سرليستي اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابيه تهران مي‌داند و به دنبال آن است تا از اين طريق به رياست مجلس برسد.
اما استراتژيست‌هاي انتخاباتي اين جبهه، عارف را فاقد كاريزماي لازم در اين مسير مي‌دانند و از چهره‌هايي ديگر همچون محسن هاشمي، موسوي‌لاري و كمال خرازي نيز براي سرليستي اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابيه تهران ياد مي‌كنند.


از اين رو انتشار چنين رپرتاژ آگهي را مي‌توان حركتي به منظور سنجش افكار عمومي در خصوص ليست اصلاح‌طلبان دانست.
اما در اين ميان، نكته قابل ذكر ديگر در اين حوزه را بايد تخلف آشكار هفته‌نامه در تبليغ علني به نفع اصلاح‌طلبان عنوان كرد؛ روندي كه در تضاد آشكار با قانون انتخابات كشور است و مقامات مسئول انتخاباتي نيز در اين خصوص هشدارهاي مختلفي را داده‌اند.

بر اين اساس، ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي مي‌گويد: «فعاليت تبليغات انتخاباتي نامزدهاي نمايندگي هشت روز قبل از روز اخذ رأي (مرحله اول و دوم) آغاز و تا بيست‌وچهار ساعت قبل از اخذ رأي ادامه خواهد داشت». در ماده ۵۹ اين قانون نيز در خصوص تبليغات انتخاباتي اشاره كرده است كه «انجام هرگونه فعاليت تبليغاتي از تاريخ اعلام رسمي اسامي نامزدها براي نامزدهاي نمايندگي مجلس از صدا و سيما و ميز خطابه نماز جمعه و يا هر وسيله ديگري كه جنبه رسمي و دولتي دارد و فعاليت كارمندان در ساعات اداري و همچنين استفاده از وسايل و ساير امكانات وزارتخانه‌ها، ادارات، شركت‌هاي دولتي، مؤسسات وابسته به دولت، شهرداري‌ها، شركت‌ها و سازمان‌هاي وابسته به آنها و نهادها و مؤسساتي كه از بودجه عمومي (به هر مقدار) استفاده مي‌كنند و همچنين در اختيار گذاشتن وسايل و امكانات مزبور ممنوع بوده و مرتكب مجرم شناخته مي‌شود.» اين تأكيد صريح قانوني در حالي است كه هنوز موعد ثبت‌نام كانديداهاي احتمالي براي انتخابات مجلس دهم نيز فرا نرسيده است.

در عين حال محمدحسين مقيمي، معاون سياسي وزير كشور و رئيس ستاد انتخابات كشور چندي پيش در خصوص تبليغات پيش از موعد در انتخابات گفته بود: هر اقدامي چه در فضاي مجازي و چه غير آن كه مطابق قانون نباشد، تخلف انتخاباتي محسوب مي‌شود و قابل پيگيري و برخورد است. وي اضافه كرد: كميته بررسي تخلفات انتخاباتي تشكيل شده اما داوطلبان قطعي تا زمان ثبت‌نام براي ما مشخص و محرز نشده‌‌اند تا با تخلفات آنها برخورد صورت بگيرد و مواردي كه بيشتر احتمال كانديداتوري مي‌دهيم، رصد مي‌شود.
منبع : روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ظاهرا این هفته نامه گویا مشکل داره
Iran, Islamic Republic of
جناب کرباسچی بزرگوار که در پشت سر این نشریه قرار دارند، بی شک از نوستالژی ترین مسئولین کشو هستند که به موقع با موج روانی مناسب بازی را عوض خواهند کرد

کرباسچی بزرگ کارگزارانی مورد تایید ماست
سرور
پیشکسوت بزرگ اختلاسگران.
محسن ع
Iran, Islamic Republic of
دادگاه کرباسچی بعد از آن همه سر و صدا و تهمت زدن و بگیر و ببند، ایشان را فقط در مورد دادن چند میلیون ( فکر کنم 20 میلیون ) تخفیف به مدیران شهرداری مجرم شناخت. هیچ دزدی و اختلاسی در کار نبود.
سرور
بله.اول کمی مطالعه کنید بعد موضع بگیرید.با فکر کنم چیزی درست نمی شود.
نمونه ای از کار خلاف کرباسچی هبه بیش از 20 هزار متر مربع تراکم به یکی از اسپانسرهای انتخاباتی رییس جمهور وقت بود.همچنین می توان به بخشش زمین چندین هکتاری "بوگندوی" تهران در یکی از بهترین نقاط شمال پایتخت به مدیران شهرداری وقت اشاره کرد.الخ
معلومه از کارخانه.. خبر نداری یا خودته زدی به بی خبری
مجتبی
یعنی شما هم در دزدی های ایشون شریک هستید؟

ما که یک عمره میگیم اصلاح طلبان همراه راهزنان هستند
این هم سندش
کرباسچی بنیانگذار علم اختلاس دولتی در دولت کارگزاران
نوستالژی اختلاس :)
محسن ع
Iran, Islamic Republic of
برای عملی شدن نظر سایت وزین جهان در جهت جلوگیری از تبلیغات زود هنگام انتخاباتی، پیشنهاد میکنم کلیه کسانیکه کوچکترین احتمال کاندیدا شدن آنها برای مجلس وجود دارد ( البته از جناح اصلاح طلبان ) را از همین امروز تا زمان انتخابات در قرنطینه نگهداری کنند تا مبادا حرفی بزنند و حرکتی کنند که به مذاق حضرات خوش نیاید.
تنها ارهش اینه بریزنشون تواسید تا ملت از دستشون راحت بشن وجلوی اختلاس گرفته بشه
محسن ع
Iran, Islamic Republic of
من هر چی میگم شما دوستان تندرو شاگرد اول کلاس استالین هستید قبول نمیکنید. ولی از هر کلام شما این شاگردی هویدا می شود. دوست عزیز آن زمانیکه سر مخالفان را زیر آب میکردند مدتهاست سپری شده. اگر مردم از دست اصلاح طلبان ناراحتند کافی است به آنها رای ندهند. نیازی هم به اسید و اینها نیست. ولی ظاهرا شما مطمئن هستید که در انتخابات آزاد هیچ شانسی برای ورود به مجلس ندارید و برای همین ترجیح می دهید رقیبان خود را در اسید بیندازید تا به صندلی های سبز بهارستان برسید.
سرور
شما سرت زیر برف است کمتر حرف بزن اکسیژن کم آوردی.
United States
دورا دولت کارگزار بود مه مخالفان لت و پار میشدند و البته با دستور مستقیم جناب رئیس دولت وقت!
تندروهای سال78و88 از استالین و هیتلر هم بدترن!
صادق خرازی دنبال خون میگرده!
ما تا يادمان هست اين اصلاح طلبان بودند که پيرو مشی استالين بودند. اگر سنّ شما قد می دهد به حوادث دهه شصت مراجعه کنيد و ببينيد چه کسانی طرفدار دولتی کردن اقتصاد بودند و از دخالت مردم در بازرگانی جلوگيری می کردند؟ آنها که مخالفانشان را با برچسب دروغين دشمن خط امام سرکوب می کردند کسی جز مهندس موسوی و بهزاد نبوی و بقيه نيروهای چپ نبودند همان هايی که با فروپاشی شوروی سابق گرايش های سوسياليستی را رها کردند و طرفدار پروپاقرص غرب شدند!
Turkey
شما لطف کنید وقتی مردم به شما رای نمی دهند مملکت را به آتش نکشید
Netherlands
نگران نباش مردم به زودی دهان تمام افساد طلبان آل سعود پرست ... را چنان خواهند دوخت ...
جعفر
Iran, Islamic Republic of
انصافا این اصلاحطلبا خیلی روحیه دارن که با این شرایط وخیم اقتصادی (که نتیجه عملکرد دولت یازدهم است ) باز هم منتظر اقبال مردم در انتخاباتن
قانون برای مردم عادی هستند نه برای هاشمی ها و اصلاح طلبان و دولتی ها
قانون برای یک نفر که فقط جرم اختلاص داره حکم اعدام میده اما برای م.ه که جاسوسی و اختلاص جرم کوچیکش هست حکم زندان میده...
ای داد از این جامعه که خودشون رو مهد اسلام میدونند...
خدا به خیر بگذرونه
Romania
چه اشکالی داره حدس زده دیگه شما چرا ناراحتی
محسن
کلا شما خیلی باحالین، اصلا هیچ روزنامه و هفته شما فعالیت انتخاباتی نداره آخی الهی بمیرم!!!!!!!!!!!