پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
یک زندانی عضو القاعده اعتراف کرد؛

کمک مالی دو شاهزاده سعودی به القاعده

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۴۰
کد مطلب: 405816
یک زندانی القاعده که در عملیات ۱۱ سپتامبر نیز حضور داشته به کمک مالی دو شاهزاده سعودی به القاعده اعتراف کرده است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از دویچه وله خبرداد، زکریا موسوی، عضو زندانی القاعده که در عملیات این گروه تروریستی در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ شرکت داشته در نامه‌ای به قاضی دادگاهی در نیویورک نوشته که دو شاهزاده‌ی عربستان در سال‌های ۱۹۹۸ یا ۱۹۹۹ به القاعده کمک مالی می‌‌کردند.

زکریا موسوی، عضو فرانسوی تبار القاعده، اعتراف کرده که رئیس پیشین سازمان امنیت عربستان، شاهزاده بندر بن سلطان و سفیر این کشور در آمریکا، شاهزاده ولید بن طلال به مدت یک سال به شبکه تروریستی القاعده کمک مالی کرده‌اند.

به گفته موسوی که به‌حکم دادگاه فدرال نیویورک به حبس ابد محکوم شده است، او خود هنگام تنظیم یک «بانک اطلاعاتی دیجیتال»، اسامی این دو شاهزاده را در فهرست «افراد پشتیبان فعالیت‌های القاعده» وارد کرده است.

بن لادن در آن زمان، دستور تهیه این فهرست را به زکریا موسوی داده بود.

سخنان موسوی در حالی است که سفیر عربستان سعودی این اظهارات را رد کرده و گفته‌است: ثابت شده که موسوی یک جانی دچار اختلالات روانی است.

موسوی این نامه را یک سال پیش، از سلول خود برای رئیس دادگاه فرستاده است. گفته می‌شود اطلاعاتی که در نامه ذکر شده، در جریان محاکمه وی در دادگاه مطرح شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *