شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
۲۱
مجلس به وزیر صنعت کارت زرد داد؛

دولت شش کارته شد/ کامران: آقای نعمت‌زاده! پول‌های صندوق بازنشستگان فولاد کجا رفته است؟

سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 370419
نمایندگان مجلس از پاسخ‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره سوال نماینده اصفهان قانع نشدند و بدین ترتیب ششمین کارت زرد مجلس به نعمت‌زاده داده شد.
دولت شش کارته شد/ کامران: آقای نعمت‌زاده! پول‌های صندوق بازنشستگان فولاد کجا رفته است؟
به گزارش جهان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) خانه ملت سوال حسن کامران نماینده اصفهان از محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت را مورد بحث و بررسی قرار داده و پس از استماع توضیحات کامران و پاسخ‌های نعمت‌زاده، با توجه به اینکه کامران اعلام کرد از پاسخ‌های وزیر قانع نشده‌اند، با ۱۱۱ رأی موافق، ۱۰۴ رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع از ۲۳۷ نماینده حاضر در جلسه، از پاسخ‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت قانع نشدند و بدین ‌ترتیب ششمین کارت زرد مجلس نهم به نعمت‌زاده رسید.

وکلای ملت پیش از این به علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد، علی جنتی وزیر ارشاد، رضا فرجی دانا وزیر علوم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، کارت زرد داده بودند.

به گزارش فارس، کامران در سوال خود از وزیر صنعت پرسید علت وضعیت ناگوار بازنشستگان صنعت فولاد و عدم پرداخت مستمری آنان و یا دیرکردهای غیرقابل توجیه چیست؟

این پرسش پیش از این در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود اما به دلیل عدم اقناع نماینده پرسش‌گر از پاسخ‌های وزیر، این سوال برای بررسی بیشتر با صحن علنی موکول شده بود.

باهنر پیش از آغاز رأی‌گیری برای این سوال از وکلای ملت، در سخنان کوتاهی گفت: برخی نمایندگان مجلس انتقاد داشتند که چرا فرصت بیان تذکر نداشتند و معتقد بودند این موضوع به وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط نمی‌شد بلکه به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مرتبط بود، از نمایندگان مجلس می‌خواهم نظرشان را در رأیشان لحاظ کنند.

به گزارش فارس، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، در صورتی که تعداد کارت زردهای یک وزیر به عدد ۳ برسد، زمینه استیضاح آن وزیر در مجلس فراهم می‌شود، تاکنون مجلس به هر یک از وزرای ذکر شده در فوق تنها یک کارت زرد داده است.

آقای نعمت‌زاده! پول‌های صندوق بازنشستگان فولاد کجا رفته است

حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و نماینده سوال‌کننده از نعمت‌زاده طی سخنانی یادآور شد: درست قبل از ماه مبارک رمضان حدود دو هفته پیش از ۱۳ استان مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند، آن روز حاج‌آقا ابوترابی ریاست جلسه علنی را برعهده داشت که وی به آقای عزیزی پیرامون رسیدگی به این موضوع ماموریت داد.

وی اضافه کرد: پس از ماموریت یافتن آقای عزیزی برخی دیگر از دوستان نیز پیگیر مسئله شدند و این سوال مطرح شد که پول‌های صندوق بازنشستگان فولاد کجا رفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در همین زمینه گفت: آقای نعمت‌زاده با حضور در جلسه کمیسیون توضیحاتی پیرامون سوال نمایندگان مطرح کرد اما توضیحات قانع‌کننده نبود؛ سوال ما امروز این است که پول‌های صندوق بازنشستگی کجا رفته است؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به امضای تفاهمنامه درخصوص صندوق بازنشستگی فولاد اشاره کرد و گفت: طبق آن تفاهمنامه گفتند ما این پول‌ها را به بانک سامان می‌بریم، حال آقای نعمت‌زاده توضیح دهند پول این عزیزان که در شرایط سخت کار کرده‌اند امروز چه شده است؟

وی ادامه داد: امروز دیوان محاسبات گزارشی پیرامون این موضوع داده است در این گزارش آمده واریز وجوه وصولی به بانک سامان موجب تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پول بازنشستگان را گرفته و به بانک برده‌اند و حال بانک پول را نمی‌دهد تصریح کرد: اگر قصد حل مشکل آنها را داشتید از ماه‌ها پیش پرداخت حقوق آنها عقب نمی‌افتاد.

وی با ابراز تاسف نسبت به مشکلات موجود بر سر راه بازنشستگان صنعت فولاد خاطرنشان کرد: مگر آنها مشکل دارند که هر روز مقابل مجلس و نهاد ریاست جمهوری تجمع کنند، باید مشکل آنها را رفع کرد.

وی با اشاره به طرح برخی مباحث مبنی بر اینکه صندوق بازنشستگی صنعت فولاد ارتباطی با وزارت صنعت ندارد گفت: ما فقط سوالمان از آقای نعمت‌زاده این است که پول‌های این صندوق کجا رفته، ما نمی‌توانیم این سوال را از وزیر ارشاد بپرسیم، اینها کارکنان وزارت صنعت هستند و وزیر باید به صورت شفاف و صریح بگوید که این پول‌ها کجا رفته است.

نعمت‌زاده در پاسخ به سؤال نماینده مردم اصفهان:
مسئولیت صندوق بازنشستگی صنعت فولاد ارتباطی به وزارت صنعت ندارد

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در پاسخ به سؤال حسن کامران گفت: بر اساس مصوبه دولت در مهر ماه سال ۹۱ قرار بود تا صندوق‌های ۹ شرکت در وزارت کار، تعاون و رفاه تجمیع شود.

وی افزود: ‌متاسفانه به دلیل برخی مشکلات این کار تا زمان دولت یازدهم به تعویق افتاد و تا ماه هفتم سال ۹۲ کارکنان بازنشسته صنعت فولاد نزدیک ۵ ماه بود که حقوق نگرفته بودند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در همان زمان در جلساتی که با وزیر کار آقای ربیعی و سازمان خصوصی سازی انجام شد قرار شد این مشکلات حل شود و در نهایت با مصوبه‌ای که در این رابطه نوشته شد زمینه انتقال فراهم شد.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارشی که آقای نعمت‌زاده به من دادند تا اردیبهشت ماه سال جاری تمام حساب‌های صندوق بازنشستگی فولاد به روز شده و تنها در خرداد ماه کمی عقب‌ماندگی وجود دارد که آن هم به خاطر محدودیت مالی صندوق‌ها است. از این رو مسئولیت این صندوق بازنشستگی صنعت فولاد ارتباطی به من ندارد و این هم بر اساس مصوبه دولت قبلی است.

نعمت‌زاده در ادامه با اشاره به مشکلات بخش صنعت گفت: از مجموع ۵۰هزار واحد تولیدی نزدیک به ۱۴هزار واحد تعطیل و تعداد زیادی نیز با ظرفیت زیر ۵۰درصد فعالیت می‌کنند و تأمین سرمایه در گردش آنان و به راه اندازی دوباره صنعت نیاز به مساعدت شما عزیزان دارد.

وی افزود: البته رئیس‌جمهور نیز بسته پیشنهادی دولت را برای رفع رکود اعلام کردند که امیدواریم آن هم به زودی اجرایی شود.

در ادامه نعمت‌زاده در پاسخ به بخش دیگری از سؤال کامران، گفت: همانطور که مطلع هستید گرفتاری اصلی درباره صندوق بازنشستگی فولاد انتقال آن بر اساس مصوبه دولت به وزارت کار و تأمین خسارت وارده از طریق ارائه سهام بوده است.

وی افزود: در مهرماه سال ۹۱ قرار شد تا مبلغ ۱۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از وجوه فروش آتی سهام توسط سازمان خصوصی‌سازی به صندوق بازنشستگی فولاد اختصاص یابد تا این مشکلات حل شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا امکان حل مشکلات موجود با کمک نمایندگان مجلس فراهم شود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
یک ماده جدید در آینن نامه داخلی مجلس وجود دارد که برابر آن می توان استیضاح را به حالت "تعلیق" درآورد. براساس همین ماده جدید هیئت رئیسه می تواند حتی سوال نماینده را در خود هیئت رئیسه بررسی و درصورتی که دوست نداشت توی سطل آشغال بیندازد. خوب ، حالا نمی خواهید بپرسید که چرا به ایران بر نمی گردم توی ایران زندگی کنم؟
مجید مجد
فآین تذهبون؟؟؟؟
لطفا به انتصابات صورت گرفته در صندوق فولاد سری بزنید . شرکت دخانیات نیز به این صندوق واگذار شده بیایید ببینید چه انتصابهاهای صورت گرفته است . دخانیات هم در شرف نابودی است با این هیات مدیره و معاونین انتصابی
سلام. مدیرعاملی در شرکت دخانیات بود که به جرم فساد مالی در سال 83 بازداشت و زندانی شد . امروز با دخالتهای صندوق بازنشستگی فولاد و انتصاب های آنچنانی در دخانیات یاران آن مدیرعامل به دخانیات آمده اند و دارند غارت می کنند .
بررسی بفرمایید
خواهش می کنم اطلاع رسانی کنید که شرکت دخانیات به وزارت صنایع بازگردد و گرنه چند وقت دیگر این شرکت که به صندوق فولاد واگذار شده است از بین خواهد رفت و هزاران کارگر بیکار خواهند شد .
United States
نمی دونه کجا رفته
از نمایندگان به خاطر این اخطار به وزیر صنعت سپاسگزارم به امید استیضاح ایشان
آیا می دانید که رییس هیات مدیره صندوق بازنشستگی فولاد آقای م.ب است و آن را به جایی برای انتصابات دوستان خود کرده است. بله تمام حسابها را به بانک س... بردند و به زیر مجموعه ها هم اعلام کرده اند که با بانک س... قراردادببندند.
رییس جمهور محبوب به عنوان یک هوادار شما خواهش می کنم رسیدگی بفرمایید وضعیت صندوق و تاخت و تازهای آقای ب.... را
من با این حرفها موافقم ...
سلام به نظر من مديرعامل صندوق بأيد بركنار شود،
Iran, Islamic Republic of
بابا تا کی با این دولت مدارا میکنید....
دوستدار خاتمی
مگه بیشتر از این هم میشه جلوی رای مردم وایستاد؟ اون از 88 این هم از 92
سرور
ای شیطون!
مجید مجد
آقای نعمت زاده قصد ندارن کلا استعفا بدن؟
خداقوت، لطفا از طرف ما بازنشستكان فولاد موضوع را بررسي كنيد، مشكلات مالي داريم به خدا تحت فشاريم،به معصوم براي هزينه هاي روزانه مانديم
کجایی احمدی نژاد یادت بخیر
من هم يك إصلاح طلب هستم .اما الان زمان جناح بندي نيست واقعا وضعيت صندوق فولاد خوب نيست، مشكلات خيلي زياده البته ربطي به نعمت زاده نداره بأيد دريه مديرعامل صندوق عوض شود
سلام. به عنوان يك كارم ند صندوق فولاد من مي دانم مشكلات زيادي در صندوق وجود دارد تا دلت بخواد مشاور در صندوق هست، واقعا كه
هر کی
من یه سوال دارم: اگه صندوق بازنشستگی فولاد اینقدر خالیه که عرضه دادن حقوق بازنشسته هاشو نداره چه مناسبتی داره که یه دفتر تو مرکز شهر داشته باشه و یه دفتر آنچنانی با اون عظمت و نما توی بخارست؟؟؟؟ آون آقایونی که اونجا نشستن و قبلا هم بازنشسته بودن از اینهمه کار کردن خسته نشدن؟ یه کمی برن استراحت کنن مزه بازنشستگی بدون حقوق رو هم تجربه کنن! نترسن نمیمیرن!!!
آقا مشكلات صندوق از سوء مديريت..و ربيعي وزير كار هست... نعمت زاده به نعمت زاده أصلا ربطي ندارد
واقعا تحت نام خصوصي سازي، شركتهاي بزرك نابود خواهند شد شك نكنيد. صندوق فولاد نميتواند يك هلدينك بأشد ، به خاطر اينكه مدير إنش اين كاره نيستند