سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2 Jul 2024
 
۱

وزش باد شدید امروز و فردا در قم

سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب: 363318
مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: با توجه به تقشه‌های هواشناسی وزش باد بعداز ظهر امروز و فردا شدید خواهد بود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدرضا قاضی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم از پیش بینی وزش باد شدید برای امروز و فردا خبر داد و گفت: با توجه به نقشه‌های هواشناسی وزش باد شدید برای اوایل امشب و فردا پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه برای امروز افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود خاطرنشان کرد: سرعت وزش باد امروز نسبت به دیروز کمتر است اما فردا سرعت باد افزایش پیدا خواهد کرد در حالی که صبح آسمان آرام و غروب و اوایل شب با وزش باد شدید روبه‌رو خواهیم بود.

قاضی سرعت متوسط وزش باد در استان قم را ۸۵ کیلومتر اعلام کرد و افزود: دیروز بیشترین سرعت وزش باد در ایستگاه هواشناسی کوشک نصرت با ۱۰۵ کیلومتر در ساعت ثبت شد، وزش باد شدید دیروز در مدت یک ساعت اتفاق افتاد که به موجب آن این طوفان که همراه با گرد و خاک بود میزان دید به زیر ۱۰۰ متر رسیده بود.

مدیرکل هواشناسی استان قم خاطرنشان کرد: بیشینه و کمینه دمای امروز به ترتیب ۳۴ و ۱۴ درجه سانتیگراد است که نسبت به دیروز با کاهش دما همراه است اما فردا متوسط دما نسبت به امروز افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای روز پنجشنبه وزش باد ملایم و برای روز جمعه نیز آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی شده است گفت: وزش باد شدید در روزهای گذشته و آینده به دلیل ورود یک توده هوا پرفشار از سمت غرب کشور به مرکز بوده است که به دلیل تصادف و جابجایی این توده با توده هوای کم فشاری که در تابستان بر مرکز ایران حاکم می‌شود موجب وزش باد شدید در استان‌های مرکزی ایران شده است.

قاضی به تلفات روز اخیر وزش باد شدید در تهران اشاره کرد و گفت: این تلفات به دلیل بی احتیاطی در ساختمان‌های نیمه کاره رخ داده بود که این نشان می‌دهد اقدامات ایمنی در ساختمان‌های نیمه کاره و کسانی که در ارتفاعات کار می‌کنند باید بیشتر رعایت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *