شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۰
۴

واکنش جلیلی به گستاخی مقام آلمانی

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب: 404015
این سومین بار است که در دوران دولت یازدهم افرادی خارجی، خارج از عرف دیپلماتیک در خصوص مسائل داخلی ایران در داخل خاک کشور اظهار نظر می‌کنند.
به گزارش جهان، کلودیا رویت، نایب‌رئیس مجلس قانون‌گذاری آلمان روز گذشته در فرهنگستان علوم با محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان دیدار و درباره مسائل مختلف داخلی و خارجی گفت‌وگو کرد که این دیدار حاشیه های مهمی را نیز در پی داشت. اظهاراتی که بیشتر رنگ و بوی توهین در داخل خاک کشور را در بر داشت.

این سومین بار است که در دوران دولت یازدهم این اتفاقات رخ می دهد و افرادی خارجی، خارج از عرف دیپلماتیک در خصوص مسائل داخلی ایران در داخل خاک کشور اظهار نظر می کنند.

در همین باره سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با راه دانا نسبت به این اقدام نائب رئیس مجلس آلمان واکنش نشان داد و گفت: حقوق بشر تعریف مشخص و خاص خود را داشته و تجربه نشان می دهد این افراد بیشترین موارد نقض حقوق بشر در کشور خود را داشته اند.

وی افزود: بیشترین محدودیت ها در همین کشور برای آزادی اعمال می شود. قطعا این افراد در جایگاهی نیستند که برای دیگران تعیین تکلیف کنند یا در خصوص نقض حقوق بشر در ایران اظهار نظر کنند.

جلیلی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود به ماجرای اتفاقات رخ داده در فرانسه اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: آنچه در فرانسه اتفاق افتاد یک سناریو از قبل برنامه ریزی شده بود که برای مقابله با موج گرایش به اسلام رخ داد.

جلیلی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: قطعا غرب نمی تواند مبارزه منطقی با گرایش به اسلام در دنیا داشته باشد به همین خاطر از طریق روش هایی مانند ماجرای فرانسه وارد می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


توفیقی از قزوین
وقت ان شده که دلسوزان نظام جلوی انفعال دیپلماسی دولت تدبیر بایستند واجازه مداخله به دولتهای حامی فتنه در امور داخلی ما را ندهند
Latvia
از رفیقت اشتون چه خبر
مهدي از مشهد
سلام عليكم
البته ابنده در انتخابات به اقاي جليلي همشهري خوذم راي دادم . چون فرد اصلح ديگري نبود.
اما اقاي جليلي توقع دارم خيلي محكم تر و شجاعانه تر وصحبت كند و از متخلفين دولت نام ببرد . نه اينكه با ديوار صحبت كند.
دردولت اقای روحانی خشونت معنی نداره باکمال ی حرمتی شخصیت وعزتمان رازیر سوال می برند وماهنوز درحال تعامل هستیم برای چه?یکنف باشهامت پیداشود وازخواب غفلت بیدار شود وحرف دل مردم رابزنداقای رییس جمهور به کجا چنین شتابان