شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

دستور آمریکا به رسانه‌هایشان درباره مذاکرات

دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 431916
یک منبع نزدیک به تیم کشورمان با تاکید بر بازی رسانه ای پیچیده طرف غربی در مذاکرات اعلام کرد: «برجسته سازی برخی موارد اختلافی در مقابل نادیده انگاشتن برخی حوزه ها، از جمله شگردهای رسانه ای آمریکا است.»
به گزارش جهان به نقل از مهر، در حالی که روز گذشته با حضور دوباره وزرای امور خارجه اعضای ۱+۵ در وین، بار دیگر تنور مذاکرات در هتل کوبورگ گرم شد، اعضای تیم رسانه ای وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا به رسانه های غربی تاکید کرده اند که در ساعات حساس پیش رو، بر روی موضوع لغو تحریم های ایران و چگونگی آن تمرکزی صورت ندهند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به وین، طی شب و روز گذشته، رسانه های غربی از میان حوزه های اختلافی موجود بین طرفین تنها به بیان موضوعاتی حول بازرسی های نظامی و بازگشت پذیری فوری تحریم ها در صورت عهد شکنی ایران! اکتفا کرده اند و سکوت معنادار و همزمان عموم رسانه های غربی در خصوص موضوع مهم «لغو تحریم های ایران»، نشان از هماهنگی رویکرد آنها در ماراتن دیپلماتیک و رسانه ای اخیر دارد.

در این باره یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان ضمن تاکید بر بازی رسانه ای پیچیده طرف غربی در مذاکرات اعلام کرد: «برجسته سازی برخی موارد اختلافی در مقابل نادیده انگاشتن برخی حوزه ها و موضوعات دیگر، از جمله شگردهای رسانه ای ایالات متحده در مذاکرات هسته ای با ایران محسوب می شود که قبلا نیز به عناوین مختلف شاهد آن بوده ایم.»

همچنین خبرنگاران و تحلیلگران آمریکایی مستقر در مقابل هتل کوبورگ و اطراف آن نیز تنها در تحلیل های خود بر روی موضوعاتی غیراز رفع تحریم ها متمرکز هستند تا افکار عمومی غرب را نسبت به کوتاه آمدن واشنگتن در برخی موارد مربوط به تحریم های اعمالی منحرف نمایند.

لازم به ذکر است که ماری هارف و آلن ایر دو تن از اعضای وزارت امور خارجه امریکا نقش پررنگی در خط دهی به رسانه های غربی درباره شیوه پوشش مذاکرات هسته ای و جزئیات آن دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *