پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

تظاهرات گسترده انقلابیون یمن پس از ادای نماز جمعه در صنعا

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب: 376413
پس از ادای نماز جمعه امروز در صنعا، مردم معترض به عملکرد دولت این کشور با تاکید بر پایان یافتن مهلت اعطایی به دولت برای برکناری، تظاهرات گسترده‌ای را آغاز کردند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از پایگاه خبری «اسکای نیوز» نوشت، امروز همزمان با پایان یافتن مهلت انقلابیون یمن به صنعا، مبنی بر برکناری دولت ناکارآمد، مرحله دوم اعتراضات مردمی که با شدت بیشتری همراه خواهد بود، آغاز شد.

این اعتراضهای مسالمت‌آمیز که با فراخوان «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش الحوثی در هفته گذشته آغاز شد و مردم طی چند روز گذشته در میدان‌های مختلف پایتخت و شهرهای مجاور آن تظاهرات کردند، امروز وارد فاز جدیدی می‌شود.

مردم یمن پس از خواندن نماز جماعت در خیابان «فرودگاه» یمن در صنعا، تظاهرات گسترده ضد دولتی خود را آغاز کردند.

تظاهرات مردم یمن در اعتراض به دولت کنونی و ناتوانی آن در اداره کشور و بروز اختلالات امنیتی و اقتصادی و سیاسی، پنجشنبه نیز برای چهارمین روز متوالی ادامه یافت و حوثی‌ها و مخالفان مردمی، به دولت تا امروز جمعه مهلت دادند که مطالبات آنها را برآورده کند.

عبد الملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن در سخنانی تصریح کرد: مردم برای خواسته‌های مشخصی قیام کرده‌اند و خواستار سرنگونی دولت و تغییر آن هستند.

معترضان یمنی در تظاهرات گسترده پنجشنبه تهدید کرده بودند که در صورت محقق نشدن خواسته هایشان، روز جمعه، اعتراضات خود را گسترش خواهند داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *