جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷
۳
صدرنشینی فولاد و ناکامی پرسپولیس و تراکتور

بررسی هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 406013
هفته نوزدهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال با برتری و صدرنشینی فولاد ، برد استقلال، ذوب آهن ، پدیده، نفت مسجدسلیمان و ملوان به پایان رسید .
بررسی هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال
به گزارش سرویس ورزشی جهان ، هفته نوزدهم رقابتهای  لیگ برتر فوتبال با برتری و صدرنشینی فولاد ، برد استقلال، ذوب آهن ، پدیده، نفت مسجدسلیمان و ملوان به پایان رسید .

برتری قاطع فولاد در دربی و رسیدن به صدر، شکستهای خانگی پرسپولیس و تراکتورسازی، صعود استقلال، ذوب‌آهن و مسجدسلیمان و برد ملوان پس از ۱۵ هفته از مهمترین اتفاقات هفته نوزدهم لیگ برتر بود.

 هفته نوزدهم طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته پیش پیگیری شد که نتایج بدست آمده در این دیدارها تغییرات بسیاری در جدول رده‌بندی ایجاد کرد. در این بین فولاد بهترین و تیم‌های استقلال، ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان بیشترین صعود در جدول لیگ را داشتند و ۹ تیم هم یک رده سقوط کردند.

دیدارهای این هفته با تساوی پیکان برابر گسترش فولادتبریز آغاز شد. این سومین تساوی متوالی تیم پیکان در رقابتهای لیگ برتر بود، تیمی که آخرین بار در هفته دوازدهم طعم پیروزی را چشیده است. تیم گسترش نیز هرچند چهارمین بازی بدون بردش را سپری کرد اما بعد از ۲ باخت پشت سر هم، توانست در این هفته یک امتیاز در خارج از خانه بدست آورد.

برد بدون دردسر استقلال
در بازی همزمان، استقلال در کرج به یک پیروزی ارزشمند دست یافت. آبی‌پوشان با تک گل سجاد شهباززاده در واپسین دقایق نیمه نخست برد خود در این بازی را قطعی کردند و از رده پنجم به جایگاه سومی رسیدند. سایپا نیز با از دست دادن امتیاز در خانه به رده هفتم سقوط کرد، در این بازی استقلال برتری محسوسی داشت ولی سایپا در خلق موقعیت گل دچار مشکل بود.

سپاهان حریف نفت 10 نفره نشد!
تساوی دو تیم مدعی در اصفهان، دیگر نتیجه مهم روز نخست از هفته نوزدهم بود. سپاهان در دیدار با نفت که پیش از دیدارهای این هفته صدرنشین بود، با گل دقیقه ۱۱ هادی عقیلی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، از میهمانش پیش افتاد. در دقیقه ۶۳ محمدامین حاج محمد بازیکن نفت از زمین مسابقه اخراج شد، اتفاقی که سپاهان را به برد نزدیک‌تر کرد اما عباس بوعذار در دقیقه ۷۸ برای نفت تهران گل زد تا این تیم دست خالی اصفهان را ترک نکند. این نتیجه هرچند ۴۸ ساعت دیگر نفتی‌ها را صدرنشین نگه داشت اما در نهایت باعث سقوط هر دو تیم در جدول لیگ شد.

شیر خفته همچنان می برد !
در روز دوم از هفته نوزدهم با دو بازی همزمان پیگیری شد که در تهران تیم ذوب‌آهن اصفهان با ۳ گل از سد میزبانش راه‌آهن عبور کرد تا به رده ششم جدول برسد. راه‌آهن هم با این باخت به جایگاه پانزدهم تنزل پیدا کرد. نفت مسجدسلیمان هم در خانه با یک گل از سد صبای قم عبور کرد و با تکیه بر این پیروزی بالاخره از جمع فانوس‌بدستان خارج شد اما باعث سقوط یک پله‌ای صبا در جدول لیگ شد.

شکست خانگی تراکتورسازی برای جدایی از صدر
باخت خانگی تراکتورسازی تبریز مقابل پدیده مشهد، آغازگر دیدارهای روز سوم از هفته نوزدهم بود. این باخت در شرایطی رقم خورد که تراکتورسازی می‌توانست با پیروزی در این بازی موقتا به صدرجدول صعود کرده و یا دیدارهای هفته را با کسب رتبه دومی به پایان برساند. البته پدیده با تکیه بر این پیروزی به رده نهم صعود کرد.

پرسپولیس باز هم با اشتباه مکانی باخت!
همچنین در تهران پرسپولیس میزبان ملوان قعرنشین بود، تیمی که پیش از دیدار با پرسپولیس تنها یک برد در رقابتهای لیگ داشت که آنهم مقابل این تیم در بازی رفت بود.
تک گل این دیدار را پژمان نوری در دقیقه ۱۷ با دفع ناقص و اشتباه سوشا مکانی ، به ثمر رساند. مشخص نیست با توجه به اشتباهات مکرر و فاحش مکانی ، چگونه نیلسون را براحتی از دست دادند!؟

پرسپولیس در این بازی هم عملکرد بسیار ضعیفی را از خود ارائه کرد و مقابل تیم ۱۰ نفره ملوان تن به شکست یک بر صفر داد. ضمن اینکه با اخراج دروازه‌بان ملوان، مازیار زارع درون دروازه این تیم قرار گرفت اما سرخپوشان از این فرصت بزرگ هم استفاده نکردند و در کنار از دست دادن یک ضربه پنالتی، در دقایق پایانی نتوانستند دروازه ملوان را با خطر روبرو سازند.

این چهارمین باخت متوالی پرسپولیس در لیگ و پنجمین شکست پشت سر هم آنها در هفته‌های گذشته بود، نتیجه‌ای که باعث سقوط پرسپولیس به رده دهم شد. البته ملوان با این پیروزی که بعد از ۱۵ هفته بدست آورد، از بحران نتیجه گیری خارج شد تا برای بقا در لیگ برتر به آینده امیدوارتر شود.

در آخرین دیدار هفته در دربی اهواز تیم جوان فولاد در یک بازی روان به برتری قاطع رسید و برای اولین بار با شایستگی صدرنشین شد، فولادی‌ها در این مسابقه با ۳ گل صنعتی خوزستان را شکست دادند و در هفته ناکامی نفت تهران، تراکتورسازی و سپاهان اصفهان، دومین صدرنشین لیگ در نیم فصل دوم لقب گرفتند. استقلال هم با این باخت به رده دوازدهم سقوط کرد.

همه صدرنشینان این فصل
جالب این که در فصل جاری لیگ برتر ابتدا سپاهان صدرنشین بود ولی در هفته پنجم صدر را به استقلال سپرد. آبی‌پوشان هم تنها ۳ هفته در رتبه نخست بودند و پس از آن تراکتورسازی تا پایان نیم فصل به صدرجدول آمد. از ابتدای نیم فصل دوم، نفت تهران صدرنشین بود اما در این هفته فولاد با تکیه بر پیروزی در دربی اهواز و توقف نفت در اصفهان، به صدرجدول رسید.

نتایج کامل دیدارهای هفته نوزدهم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

* سایپا البرز صفر - استقلال تهران یک
گل: سجاد شهباززاده (۴۵) برای استقلال

* پیکان تهران یک - گسترش فولاد تبریز یک
گل‌ها: سعید دقیقی (۴۵) برای پیکان - مگنو باتیستا (۳۲) برای گسترش

* سپاهان اصفهان یک - نفت تهران یک
گل‌‎ها: هادی عقیلی (۱۱- پنالتی) برای سپاهان - عباس بوعذار (۷۸) برای نفت تهران

* راه‌آهن تهران صفر - ذوب‌آهن اصفهان ۳
گل‌ها: مسعود حسن‌زاده (۳۱)، کاوه رضایی (۸۳) و مرتضی تبریزی (۲+۹۰) برای ذوب‌آهن

* نفت مسجدسلیمان یک - صبای قم صفر
گل: فرزاد محمدی (۷۹) برای نفت

* تراکتورسازي تبریز یک - پدیده مشهد ۳
گل‌ها: ایگور تراهیچ (۴۱ - گل به خودی) برای تراکتورسازی - رضا حقیقی (۲۱- پنالتی)، بهادر نیسم‌اف (۴۵) و رضا ناصحی (۵۱) برای پدیده

* پرسپولیس تهران صفر - ملوان بندرانزلی یک
گل: پژمان نوری (۱۷) برای ملوان

* استقلال خوزستان صفر - فولاد خوزستان ۳
گل‌ها: مهدی بدرلو (۸)، آلویز نانگ (۲۸ و ۸۲) برای فولاد

جدول آقای گل لیگ:
۱۲ گل: لوسيانو ادينهو (تراکتورسازی)

۱۰ گل: سجاد شهباززاده (استقلال)

۷ گل: اميد ابراهيمی (استقلال)، محمدرضا خلعتبری (سپاهان) و سروش رفيعی (فولاد)

۶ گل: محسن دلير (تراکتورسازی)، مهدی شريفی (سپاهان)، محسن يوسفی (ملوان) و مسعود حسن‌زاده (ذوب‌آهن)

۵ گل: مارکو اورليو آيوبل و ايوب کلانتری (صبای قم)، رضا عنايتی (پديده - استقلال)، ميثم مجيدی (استقلال خوزستان)، محمد عباس‌زاده (پرسپوليس)، ميلاد ميداوودی (سايپا) و غلامرضا رضايی (نفت تهران)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کمال
پرسپولیس بی صاحب شده یکی کمکش کنه.....
اکبری
ترکی همیشه علیه پرسپوليس سوت زد داور پ...باند.....
علی
غیاثی کارشناس داور بیطرفی است