جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱

متهم فتنه در وزارت ارشاد +‌عكس

سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 387123
"کامبیز نوروزی" با وجود محکومیت بدلیل فعالیت تبلیغی علیه نظام، از آبان۹۲ به این سمت منصوب شده و همچنان مشغول بکار است
به گزارش جهان به نقل از نسیم، چند وقتی است که ماجرای فتنه و توابع آن محل نزاع بین دلسوزان و فعالان فرهنگی و متولیان دولتی فرهنگ شده است؛ از مجوز دادن برای اکران فیلم های مساله دار حامی فتنه و عرض اندام های "علی جنتی" در مقابل اعتراض مجلس و دلسوزان گرفته تا انتصاب های مختلف فعالان آن خیانت بزرگ به مردم در وزارت ارشاد که جدیدترین نمونه آن نیز حضور یکی از فتنه گران در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد بود که با واکنش های گسترده ای مواجه شد و در نهایت معاون مربوطه، ضمن اعلام بی اطلاعی از سوابق وی، خبر از قطع همکاری با وی داد.

اما گویا بنا نیست این وزارت یکبار برای همیشه تکلیف خود با خط قرمزهای قریب به ۸۰ میلیون مردم ایران مشخص کند و بگوید در ماجرای فتنه کدام طرف ایستاده است.

سال گذشته بود که طی حکمی از سوی حجت الله ایوبی، کامبیز نوروزی به عنوان مشاور حقوقی سازمان سینمایی منصوب شد؛ فردی که نامش در میان اهالی رسانه با کودتای سبز علیه رای مردم در سال ۸۸ شناخته شده بود و انتصاب وی به این جایگاه و چگونگی تایید وی از سوی حراست وزارت ارشاد مورد سوال جدی قرار داشت؛ با این حال رسانه ها و اشخاص دلسوز به دلیل جلوگیری از حاشیه سازی برای دولت و با این پیش فرض که حتما مسئولان مربوطه بی اطلاع از سوابق وی، این جایگاه را به نوروزی سپرده اند و در اولین فرصت این روند اصلاح خواهد شد اما گذشت زمان و مواضع تامل بر انگیز مسئولان سازمان سینمایی و وزارت ارشاد آب سردی بر پیکره این باور بود.


در ادامه مروری بر سوابق کامبیز نوروزی خواهیم داشت تا مسئولان سازمان سینمایی خود پاسخگوی افکار عمومی در قبال به کارگیری فعالین فتنه در چنین مناصبی باشند.

کامبیز نوروزی، دبیر حقوقی انجمن منحله صنفی روزنامه نگاران ایران بود که در تیر ماه سال ۸۸ و در جریان فتنه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و چندی بعد به اتهام تبلیغ علیه نظام اسلامی، اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی و اخلال در نظم عمومی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به دو سال حبس تعزیری و ۷۶ ضربه شلاق تعزیری محکوم شد که البته در اسفند ماه همان سال سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل مدافع وی اظهار داشت که شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، دو سال حبس تعزیری موکل را به یک سال حبس کاهش داد و یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق را به حالت تعلیق درآورد.۱


این مطلب بدین معنا است که جرم مشاور محترم فعلی حقوقی سازمان سینمایی در دادگاه صالحه مسجل شد اما به دلایل موارد مختلف، کامبیز نوروزی مشمول عطوفت شناخته گشته و حکم وی به حالت تعلیق در آمد به بیان دیگر رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران یک مجرم امنیتی را به سمت مشاورت حقوقی خود منصوب کرده است.

البته سخن این نیست که مجرمانی که مشمول عطوفت نظام اسلامی شده اند باید از صحنه گیتی محو شوند بلکه جان کلام این است که چه ضرورتی برای انتصاب چنین افرادی در سمت های دولتی وجود دارد؟ آیا هیچ حقوقدان با سابقه روشن و موجه در سراسر کشور پهناور ایران پیدا نمی شد که جناب ایوبی باید دقیقا دست روی شخصی با این سوابق می گذاشت؟

صد البته سوال مهمتر متوجه مسئولان محترم حراست وزارت ارشاد است؛ آقایان دقیقا در آن نهاد معظم به چه امری مشغول هستند و اگر در زمینه انتصاب و حضور فتنه گران در مهمترین نهاد فرهنگی دولت حساسیت و جسارت لازم را ندارند اساسا در چه موضوع دیگری بنا است به انجام وظیفه ای که بابت آن حقوق می گیرند بپردازند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تو این وزارت خونه پر داره می شه از اینجور آدمها