شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۹
۴

پرکاربردترین"سوخوی روسیه" در بمباران داعش +عکس

شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 447829
سوخو ۲۵ پرکاربرد ترین جنگنده روسی حاضر در سوریه یک جت جنگنده تک‌سرنشین دوموتوره است که در اتحاد جماهیر شوروی، توسط دفتر طراحی سوخو طراحی و تولید شد. ماموریت اصلی این هواپیما پشتیبانی نزدیک از نیروهای زمینی است.
پرکاربردترین"سوخوی روسیه" در بمباران داعش +عکس
گروه بین الملل "جهان نيوز" ـ به گفته منبع روزنامه روسی "کومرسانت" در نهاد های فرماندهی نظامی، گروه هوایی کامل متشکل از بمب افکن های سوخوـ ۲۴ام و سوخوـ ۳۴ و جنگنده های "سوخو ـ ۲۵ اس ام" و جنگنده های چند منظوره "سوخوـ ۳۰ اس ام" و همچنین بالگردهای ضربتی می ـ ۲۴ و بالگردهای چند منظوره می ـ ۸ نیروی هوایی روسیه در فرودگاه نظامی حمیمیم، واقع در نزدیکی بندر لاذقیه سوریه ایجاد شده است.

طبق اطلاعات غیر رسمی، اعزام آنها به لاذقیه به موازات برگزاری رزمایش "سنتر۲۰۱۵" و قبل از آن سنجش ناگهانی آمادگی رزمی منطقه نظامی مرکزی روسیه (از ۱۱ تا ۲۰ سپتامبر) آغاز شده بود. از جمله چهار فروند جنگنده چند منظوره "سوخوـ ۳۰ اس ام" از پایگاه هوایی دومنا در استان چیتا واقع در منطقه سیبری روسیه ابتدا به شهر موزدوک ، واقع در منطقه قفقاز روسیه اعزام شده و سپس در روز ۱۸ سپتامبر به همراه هواپیمای ترابری نظامی ایل ـ ۷۶ از حریم هوایی جمهوری آذربایجان، ایران و عراق عبور کرده و در لاذقیه فرود آمدند. برخی از هواپیما های روسی از جمله شش فروند سوخو ـ ۳۴ بدون رد شدن از جمهوری آذربایجان و با عبور از دریای خزر، ایران و عراق به سوریه رسیدند.

سوخو ۲۵ پرکاربرد ترین جنگنده روسی حاضر در سوریه یک جت جنگنده تک‌سرنشین دوموتوره است که در اتحاد جماهیر شوروی، توسط دفتر طراحی سوخو طراحی و تولید شد. ماموریت اصلی این هواپیما پشتیبانی نزدیک از نیروهای زمینی است. اولین پیش‌نمونه آن در ۲۲ فوریه ۱۹۷۵ پرواز کرد و تولید انبوه آن از سال ۱۹۷۸ در کارخانه‌ای در تفلیس در گرجستان شوروی آغاز شد. از سال ۱۹۸۱ وارد خدمت فعال نظامی در ارتش شوروی گردید. این هواپیما در نیروی هوایی و هوانیروز روسیه با نام مستعار کلاغ سیاه و در ناتو به نام پای قورباغه (به انگلیسی: Frogfoot) شناخته می‌شود.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
خوانندگان گرامی برای آشنایی بیشتر با توانایی های سوخوی 25، می توانند بازی H.A.W.X را انجام دهند.
الهی تیکه تیکه بشن همه داعشی ها....
جنگنده بمب افکن های کشور ما باید داعش را در عراق و نه در سوریه زیر بمباران بگیرند و از اطلاعات ماهواره ای روس ها بهره ببرند ، این کار سه تا حسن داره اولا با این کار عملا داعش را در شرق سوریه ضعیف می کنیم دوما قدرت پهبادها و جنگنده هایمان را در جنگ واقعی تست می کنیم سوما با روسیه هماهنگی نظامی پیدا می کنیم ، کسی هم نمی تونه در دنیا اعتراض کنه چراکه عربستان هم یمن را زیر آتش گرفته همچنین عراق با فلسطین اشغالی فاصله دارد ، با ورود روسیه ، ورود قریب الوقوع نظامی چین و شاید ایران فصل شکار حرامیان آغاز شده ضمنا می تونیم طی عملیات نظامی مشترک با روس ها تجهیزات مدرن تر مثل جنگنده هم از روسیه بگیریم
شهاب
Iran, Islamic Republic of
ورود روسیه در منطقه از قبل تعیین شده بوده و این معنا را دارد که ایران نباید ناجی و عامل موفقیت سوریه معرفی شود و در مجموع نجات سوریه باید به نام روسیه تمام شود.وقتی آمریکا در سوریه از ایران ضربه خورد بهترین تاکتیک این است که حداقل قدرت انقلاب اسلامی در جهان نمایان نگردد.ورود روسیه در منطقه یک نوع پاسکاری با آمریکاست.ضمن در این میان روسیه در یک فرآیند خود بزرگ بینی هزینه های نابودی داعش که کارکرد خود را از دست داده است را میپردازد نه امریکا. ضمنا همانطور که اوباما در سخنرانی سازمان ملل اعلام کرد داعش با نابودی در سوریه تمام نمیشود. تاکتیک داعش مهاجرت و لانه گزینی های متعدد در مناطق مورد نظر آمریکاست و اوباما به همین تاکتیک آمریکایی اشاره کرد.