جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

عکس‌فرمانده ارتش‌مصر روی‌لباسهای‌زنانه!

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب: 328722
اگرچه بسیاری در مصر انتشار تصاویر گسترده فرمانده ارتش این کشور را نشانه محبوبیت روز افزون وی می دانند، برخی نیز عکس "سیسی" با لباس نظامی و عینک دودی را تداعی کننده معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی می دانند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، پس از خلع محمد مرسی رئیس جمهور مصر، محبویت "عبدالفتاح سیسی" فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور به حدی افزایش یافته است که اخیرا پیژامه های زنانه با عکس وی مد شده است.

از زمان برکناری "محمد مرسی" در محافل رسانه ای مصر از عبدالفتاح سیسی فرمانده کل نیروهای مسلح مصر به عنوان ناجی این کشور یاد می شود؛ فردی که این کشور را پس ازیک سال آشوب به روال عادی خود بازگرداند. در مقابل حامیان اخوان المسلمین نیز وی را عامل کودتای نظامی می دانند.
 
https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000328/nf00328722-1.jpg

به هر حال مدتی است پیژامه های زنانه با عکس ارتشبد عبدالفتاح سیسی در بازار مصر پخش شده که زیر آن نیز جمله ای برای تشکر از "سیسی" نوشته شده است. این محصول به فهرست دیگر تولیدات با عکس سیسی اضافه شده است. بر روی این پیژامه ها عکس سیسی با لباس نظامی و عینک دودی نقش بسته است. پیش از این نیزعکس وی بر روی جعبه های شکلات و شیرینی و حتی روغن سرخ کردنی چاپ شده است.

محمد مرسی اکنون در زندان در انتظار محاکمه است؛ وی پس از رسیدن به قدرت "طنطاوی" فرمانده پرنفوذ ارتش را برکنار و سیسی را در اوت ۲۰۱۲ به جای وی منصوب کرد. اما تنها چند روز از اولین سالگرد به قدرت رسیدن مرسی نگذاشته بود که وی با حکم فرمانده ارتش برکنار و بازداشت شد.

پس از عزل مرسی، سیسی که زمزمه هایی از نامزدی وی برای انتخابات ریاست جمهوری آتی مطرح می شود در رسانه های حامی وی او را با "جمال عبدالناصر" مقایسه می کنند.

عبدالناصر در سال ۱۹۵۲ با کودتایی نظامی، نظام پادشاهی مصر را ساقط کرد و پس از به قدرت رسیدن اخوان المسلمین را سرکوب کرد.

روزنامه آمریکایی "لس آنجلس تایمز" می نویسد: عکس سیسی بر روی لباس های زنانه که تصاویر آن در فیس بوک هم منتشر شده است، ناخودآگاه معمرالقذافی دیکتاتورلیبی را با آن لباس های نظامی زربافت و عینک های آفتابی عجیب و غریب در ذهن تداعی می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نسیم
مرگ بر قاتل بی گناهان و زنان و کودکان و جوانان ونوکر امریکا ژنرال السیسی که حکومت مردمی وقانونی ملت مصر را به امر امریکا و اسرائیل به ساقط کرد و هزاران نفر را در خیابانهای قاهره قتل عام نمود و صدها هزار نفر را بدون محاکمه در زندانهای مخوف مصر به اسارت کشانده است و هر روز به زور اسلحه چکمه خود را بیشتر بر گلوی ملت مصر میفشارد . ملت مصر بر خلاف ادعاهای رسانه های نوکر آمریکا آرزوی نابودی او را دارند. خداوند آن روز را نزدیک گرداند.