جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱۰
با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج)؛

دیپلمات ایرانی ربوده شده توسط تروریست‌ها در یمن آزاد شد

پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 410928
با اقدامات پیچیده اطلاعاتی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) نوراحمد نیکبخت دیپلمات ایرانی ربوده شده در صنعا از چنگال تروریست های بین المللی آزاد شده و به کشور بازگشت.
دیپلمات ایرانی ربوده شده توسط تروریست‌ها در یمن آزاد شد
به گزارش جهان به نقل از مهر، دقایقی پیش نوراحمد نیکبخت دیپلمات ایرانی مستقر در صنعا که تیرماه سال گذشته در راه منزل خود به سفارت جمهوری اسلامی ایران در یمن، توسط گروههای تروریستی بین المللی ربوده شده بود،از طریق فرودگاه مهرآباد به تهران بازگشت.

آزادی و خاک وطن با مادیات قابل قیاس نیست

نیکبخت که دقایقی پیش وارد خاک وطن شد ، در گفت و گویی اظهارداشت : آزادی و خاک وطن را نمی توان با مادیات قابل قیاس دانست.

این دیپلمات آزاد شده ایرانی در یمن در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد احساس خود پس از آزادی گفت: حس من غیر قابل توصیف است و آن را نمی توانم وصف کنم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد نحوه دستگیری اش در یمن اظهار داشت: من در ساعت ۹:۲۰ دقیقه یکی از روزهای ماه مبارک رمضان از خانه عازم سفارت شدم، که در یکی از خیابان ها آنان به سمت خودروی من پیچیدند و مرا ربودند.

وی ادامه داد: من هیچ کس را ندیدم، هیچ شناختی نداشتم و نمی دانستم که این افراد مسلح چه کسانی هستند.

نوراحمد نیکبخت اضافه کرد: من در مدت ۲۰ ماه و دو روز از خانواده و دنیا بی خبر بودم، صحبت کردن در این راستا بسیار سخت است، من از اقوام و دوستان هیچ خبری نداشتم، شرایط سختی بود و من از دنیا بی خبر بودم.

وی در پایان از تلاش های سربازان گمنام امام زمان و کلیه افرادی که در آزادی وی نقش داشتند تقدیر و تشکر کرد.

دیپلمات ایرانی آزاد شده در بدو ورود به کشور مورد استقبال حسین امیر عبدالهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خانواده خود قرار گرفت.

امیر عبداللهیان:
احمد نیکبخت در عملیاتی مقتدرانه آزاد شد


حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه با بیان این‌که «خوشحالیم که امروز در خدمت آقای نوراحمد نیکبخت دیپلمات آزاد شده ایران از صنعا هستیم» اظهار کرد: ایشان بیش از یک سال و نیم پیش توسط یک گروه تروریستی ربوده شدند که از همان ابتدا کمیته ویژه‌ای در وزارت خارجه به دستور وزیر تشکل شد و همه بخش‌های زیربط در این کمیته فعال بودند.

وی همچنین به تیم ویژه‌ای که اخیرا در وزارت اطلاعات در جهت پیگیری این مساله تشکیل شد، اشاره کرد و گفت: این تیم در یک عملیات سخت و دشوار در یک منطقه خاص توانست مقتدرانه آقای نوراحمد نیکبخت را از چنگال تروریست‌ها خارج کند و خوشحالیم که امروز شاهد ورودشان به کشور بودیم.

وی همچنین این موفقیت را به مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور، ملت ایران و سربازان گمنام امام زمان(عج) که با تلاش‌های خود شادی را برای ملت ایران و خانواده این دیپلمات به ارمغان آوردند، تبریک گفت.

وزیر اطلاعات : به هیچ یک از پیش شرط های تروریست ها پاسخ مثبت داده نشد


به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی ، صبح امروز (پنجشنبه ) در نشستی خبری که به مناسبت آزادی نور احمد نیکبخت - دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن - برگزار شد ، افزود : ۲۰ ماه پیش ، یکی از دیپلمات های کشور در یکی از خیابان های پایتخت یمن ، گروگان گرفته شد که از همان ابتدا دستگاه های مختلف جمهوری اسلامی ایران ، در جهت پایان دادن به این مساله و با هدف دفاع از منافع کشور وارد عمل شدند .

وی با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات ، خود را مکلف به دفاع از شهروندان و دیپلمات های کشورمان می داند ، گفت : وزارت اطلاعات از روز اول احساس تکلیف کرد و کار خود را آغاز کرد .

وزیر اطلاعات تصریح کرد : گروگان گرفتن یک دیپلمات که مشغول انجام وظیفه در کشوری دیگر و فاقد هر گونه سلاح گرم و سرد است ، از هیچ ارزش نظامی و اطلاعاتی و عملیاتی برخوردار نیست ؛ اما عملیات مقابله با آن و آزاد کردن، یک کار پیچیده ای به حساب می آید ؛ آنها پیش شرط هایی مطرح می کنند و نوع رفتار با آنها باید به گونه ای باشد که مشکلی برای کشور نداشته باشد .

وی ادامه داد : وزارت اطلاعات با تجربه ای که دارد و اشرافی که بر روش های پیچیده اطلاعاتی دارد موفق شد ، کار را پیش ببرد.

علوی اظهارداشت : گروه های تروریستی افرادی را از کشورهای مختلف به گروگان می گیرند ، گردن می زنند و زنده به آتش می کشند و فیلم آن را در اینترنت پخش می کنند و عملا کشورهای آنها موفق نمی شوند گروگان های خود را از چنگ آنها آزاد کنند.

اما افسران اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران موفق شدند با یک عملیات پیچیده ، پیشرفته و دقیق ، وارد عمل شوند و کار را به نحوی به نتیجه برسانند که به هیچ یک از پیش شرط ها ی تروریست ها پاسخ مثبتی داده نشد و با کمترین هزینه اتفاق افتاد.

وی آزادی این دیپلمات ربوده شده را از لطف پروردگار ، امام عصر (عج) و عنایات رهبر معظم انقلاب و مردم شهید پرور دانست و گفت : این امر از برکت انسجام بین وزارتخانه ها و سایر دستگاه های کشوری و لشگری است.

علوی ادامه داد: من از همه عزیزانی که در این زمینه تلاش کردند تشکر می کنم و رهایی این عزیز را به امام عصر (عج) و رهبر معظم انقلاب ، مردم ، رییس جمهوری و دولت تدبیر و امید و همچنین خانواده و همکاران این عزیز تبریک عرض می کنم و امیدوارم ، دیگر شاهد این مسایل نباشیم.

وزیر اطلاعات افزود : گروگیران بدانند ، دستگاه اطلاعاتی و تمام نظام جمهوری اسلامی ایران ، کوچکترین باجی به باج خواهان نخواهد داد و از منافع و مصالح کشور دفاع می کند و اجازه خدشه دار کردن آن را نخواهد داد.

نوراحمد نیکبخت دیپلمات ایرانی در تیر ماه ۹۲ توسط گروه های ترویستی در مسیر منزل به سفارت ایران ربوده شد و پس از رهگیری های اطلاعاتی، محل اختفای وی شناسایی و اقدامات خاص عملیاتی در یمن آزاد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حجت
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر سربازان گمنام
الحمدالله .چه خبر خوبی
اشكذري
Iran, Islamic Republic of
افتخاري ديگر براي وزارت اطلاعات كشور. دعاي خير ملت بدرقه شما و خانواده هايتان.
خدارا شکر
مرتضی
ربوده شده آزاد شد.....
خداوند همه بچه های بالا رو حفظ کنه
قرنی
Latvia
دست مریزاد به سربازان گمنام امام زمان عج. اگر وزارت اطلاعات در امر مبارزه با مفسدان سیاسی و اقتصادی نیز اینگونه مقتدرانه عمل کند نو ر علی نور است .
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا وزارت اطلاعات در عرصه مقابله با مفاسد اقتصادی عالی عمل کرده
Iran, Islamic Republic of
ممنون از وزارت اطلاعات . يه سوالي تو ذهنم ايجاد شد و اون اينكه تمام اين همه تلاشها براي ازاد كردن ديپلمات از سوي وزارت اطلاعات فقط براي افراد خاصي است يا اينكه وزارت اطلاعات خود را ملزم به انجام اين چنين كارهايي براي همه مردم ايران زمين مي داند . يعني همه مردم را به يك چشم مي بينيد
Iran, Islamic Republic of
وزارت اطلاعات برای مردمه