جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
توليد ۱۷۲ مقاله در حوزه ارتقای کیفیت محصولات فرهنگی/

همایشی با محوریت ۲۵ دستگاه فرهنگی

دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 420828
سومین همایش ملی و دومین جشنواره ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی روزهاي چهارم و پنجم خردادماه در مرکز همایش‌های بين‌المللي برج میلاد تهران برگزار می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از رسانه خبري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، ۲۵ دستگاه فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی در برگزاري همایش ملی ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی مشاركت دارند كه هدف از آن ایجاد رویکرد علمی برای تدوین شاخص‌ها و استانداردهای محصولات و فعالیت‌های فرهنگی است.

در پی فراخوان این همایش ملی، ۱۷۲ مقاله از سوی پژوهشگران و استادان حوزه‌های جامعه‌شناسی، مطالعات فرهنگی و... به دبیرخانه همایش رسيده که با گذراندن مراحل داوری در کمیته علمی، شش مقاله برگزیده معرفی و ارائه خواهد شد. ساير مقاله‌های مورد پذیرش کمیته علمی هم در پنل‌های تخصصی ارائه می‌شوند. نمایشگاه محصولات فرهنگی دستگاه‌های شرکت‌کننده هم در حاشیه همایش ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی در برج میلاد برپا می‌شود.

محورهای علمی همایش شامل مبانی اصول، ارزش‌ها و اهداف کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی، آسیب‌ها، چالش‌ها، متغیرها و عوامل مؤثر بر ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی، فرآیندها، روش‌ها و استانداردهای ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی مبتنی بر آموزه‌های دینی و فرهنگی بومی، نقش‌ها و وظایف دستگاه‌ها، نخبگان و ذینفعان در ارتقای کیفیت فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی و محور ویژه «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» است.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان صدا و سیما، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، آستان قدس رضوی، نمایندگی ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، سازمان اوقاف و امور خیریه، ستاد اقامه نماز و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از دستگاه‌های مشارکت‌کننده در برگزاری همایش هستند.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دانشگاه عالی دفاع ملی، پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، مرکز اسناد انقلاب اسلامی و موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران هم از جمله نهادهای علمی فرهنگی مشارکت‎‌کننده در سومین همایش ملی و دومین جشنواره ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی محسوب می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *