سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱۲
۶۳
رییس‌جمهور در نشست خبری:

فکت‌شیت خود را منتشر کرده‌ایم/ برخی فراموش‌کار و کم‌حافظه‌اند

پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 420323
رییس‌جمهور در نشست خبری پایان سفر به شیراز در پاسخ به سئوالی پیرامون انتشار فکت‌شیت ایرانی گفت: "فکت‌شیت ایرانی" ساعتی قبل از بیانیه لوزان و قبل از آمریکایی‌ها منتشر شد.
فکت‌شیت خود را منتشر کرده‌ایم/ برخی فراموش‌کار و کم‌حافظه‌اند
به گزارش جهان به نقل از رسا، نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پایان سفر به شیراز دقایقی پیش آغاز شد.

رییس‌جمهور در این نشست با بیان اینکه در کشاورزی نیازمند تغییر الگوی کشت هستیم، اظهار داشت: ان شاءالله مسائل محیط زیست و آب و کشاورزی را همزمان با یکدیگر حل کنیم.

وی با بیان اینکه در زمینه صنعت طرح‌های صنعتی بزرگی را دولت اعتبارات آن را اماده کرده است، گفت: بزرگترین طرح آلومینیوم کشور در استان فارس اجرا می‌شود. یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار دولت تامین اعتبار کرده و تحول بسیار خوبی برای استان فارس پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی خاطرنشان کرد: البته فاز دوم طرح مشکلات محیط زیستی دارد که امیدواریم با حل مسائل و مشکلاتش، به سرانجام برسد. همچنین خط دوم متروی شیراز اعتبارات آن مدنظر قرار گرفته است.

رییس‌جمهور در ادامه سخنانش با بیان این که در زمینه صنعت، تحول بزرگی در استان فارس رخ خواهد داد، تاکید کرد: آزادراه شیراز - اصفهان اعتباربالایی می‌خواهد که سال گذشته آغاز شده است. ۲۳ درصد این طرح اجرایی و عملیاتی شده است که امیدواریم بخش خصوصی این پروژه را برعهده گیرد تا به صورت کامل اجرایی و عملیاتی شود. بخش خصوصی به راحتی می‌تواند این طرح را برعهده گیرد.

وی ادامه داد: ۹۲ طرح و پروژه برای این استان در نظر گرفتیم که همه در سال ۹۴ و ۹۵ اجرایی و عملیاتی خواهد شد. همچنین در سال ۹۴ و ۹۵، ۹۵۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در پاسخ به سئوالی پیرامون انتشار فکت‌شیت ایرانی گفت: فکت‌شیت ایرانی قبل از آمریکا منتشر شد. شبی که تفاهم بین ایران و ۱+۵ انجام شد و بیانیه‌ای که در لوزان اعلام شد، یک ساعت قبل آن خبرگزاری‌ها فکت‌شیت ایرانی را منتشر کردند؛ همه خبرگزاری‌ها ما یک فکت شیت را اعلام کردند و همان را هم رسانه‌های خارجی اعلام کردند.

وی با بیان اینکه برخی فراموش کارند و انتشار فکت شیت ما را نادیده می‌گیرند، تاکید کرد: نمی‌دانم برخی حافظه‌شان ضعیف شده است چراکه قبل از آمریکایی‌ها ما فکت شیت خود را اعلام کردیم. بنابراین ما اعلام کردیم و روشن است، منتها برخی شبهه‌‌ای ایجاد و مسائلی را مطرح کردند، ضمن اینکه ما نظرات خود را به صراحت گفتیم. وزیر امور خارجه ما و رییس سازمان انرژی اتمی به تفصیل نظرات ایران را اعلام کردند، حال اگر می‌خواهید مصاحبه‌های آنان را دوباره منتشر کنید تا فکت شیت دوم منتشر شود.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: کلید حل مشکل همه استان‌ها به صحنه آمدن مردم و کارآفرینان است. روز گذشته بسیار خوشحال شدم که در شیراز بیش از ۷۰ نفر از کارآفرینان از کشور‌های مختلف به شیراز آمده بودند. باید زمینه‌ها را برای سرمایه‌گذاری در این استان فراهم کنیم.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه عمر دولت ۲۰ ماهه است، گفت: در دولت کارهای بسیار زیادی انجام شده است. البته سیاست خارجی چون فعالیت آن برجسته شده و بسیار هم مهم است، مردم با هوشیاری و دقت و چشم تیزبین روزانه شاید مسئله دیپلماسی را دنبال می‌کنند. باز هم باید از دیپلمات‌ها تشکر کنیم کار بسیار بزرگی و قابل تقدیری را انجام می‌دهند.آنها افتخار کشور هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی خاطرنشان کرد: بخش‌های دیگر نیز در کشور کارهای زیادی را انجام دادند، در بخش سلامت کار عظیمی در کشور تحقق پیدا کرد. در حاشیه سازمان ملل با روسای جمهور و مقامات ملاقات داشتیم، می‌گفتند چگونه این اقدام عظیم را در عرصه سلامت انجام دادید. در اردیبهشت سال گذشته شروع و بعد از ۷ و ۸ ماه در بخش سلامت کار عظیمی صورت گرفت آن هم در شرایطی که قیمت نفت نصف شده بود. در شرایط تحریم و کاهش قیمت نفت از رکود خارج شدیم و تورم را مهار کردیم.

رییس جمهور در بخش دیگری پیرامون موجودی انبارهای کالاهای اساسی گفت:‌ در هیچ زمانی بعد از انقلاب، به اندازه امروز و ۲ تا ۴ ماه گذشته، انبار‌های کالاهای اساسی ما پر نبوده است درحالی که در زمانی که رییس جمهور شدم انبارها خالی بود و حتی موجودی گندم برای برخی استان ها تنها ۳ روز بود درحالی که امروز باید اعلام کنیم انبار کالاهای اساسی ما تا ۶ ماه آینده هم موجودی دارند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر انقلاب مبنی بر استفاده دستگاه‌های دولتی از کالاهای داخلی گفت: همه بخش‌ها باید به تولید داخلی خود متکی باشیم و دستور ایشان باید از سوی تمام بخش‌ها عملیاتی و اجرایی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
Romania
بارها از دیپلماتها تشکر کرده در واقع میخواهد خود را برجسته نشان دهد زیرا گفته هسته ای زیر نظر مستقیم خودم انجام میشود یعنی مثل گذشته که هسته ای را تعطیل کرد حالا هم هسته ای پر
نمیدونم این مردم در شهرستانها با چه توجیهی برای شنیدن صحبتهای این آقا اجتماع می کنند ؟؟!!
سیاح
Iran, Islamic Republic of
تقصیر احمدی نژاد است کلیدش را گم کرده ،آب سدها را غارت کرده ، فکت شیت را دزدیده ، از پیری حافظه اش ضعیف شده یادش نمیآد فکت شیت منتشر شده . اصلا تقصیر ننه بزرگ فتنه گر است که تورم شناس است ۰ اصلا تقصیر من است که رشته ام سیاسی است و این حرف ها را می زنم ؟ ! بی ثواط حصطم ! دلواپصم ! اذ جایی پول می گیرم! لبو فروشم راننده تاکسیم! کورم فکت شیت روحانی را نمی بینم! ۰۰۰۰ پشت گوشم مخملی هست ۰۰۰ ! در آخر میگم این حرفها فرافکنی گوینده است
رضا
Romania
خود گویی و خود خندی ...
رهگذر
بله جناب رییس جمهور
فکت شیت ایرانی قبل از قرائت بیانیه لوزان روی سایت وزارت خارجه قرار گرفت. ولی دو روز بعد برداشته شد و اصلا تکذیب شد. حالا حافظه من ضعیف، ولی شما چرا تکذیب وزارت خارجت رو فراموش کردی؟ اگه فکت شیت ما مشکلی نداشت، چرا دوباره نمیزاریدش روی سایت.
🔑 گم گشته ودر وانميشه 😪
جناب رهگذر ! بايد بقول اقاى روحانى قبول كنيم حافظه رو از
دست داديم ! اصلاً بعداز بي سوادى و بي شناسنامه اى ، ما
ملت ، صدقه سر دولت تدبيرواميد. آلزايمرم داريم !!!!!!!!!!!!!
شهرری
مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی و هم زبانی مردم و دولت اعلام نمودند ودراین راستا مردم با وجود تمام مشکلات اقتصادی و... همه جانبه از مسئولین حمایت می کنند، اما نمی دانم چرا بعضی از مسئولین ارشد با عملکرد ضعیف و صحبت های نیش دار خود زمینه ساز بروز اختلاف می شوند!!
کلا ملت سرکار به ما میگن!
مثل خمیری میمونیم که هر جور دلشون بخواهد ما رو تغییر شکل می دن!
ali
اقای روحانی اول باید گفت وزیر خارجه اتان و رییس سازمان انرزی اتمی کم حافظه اند چون انها می گویند نیازی به انتشار فک شیت نیست همین صحبت های ما فک شیت است ظاهرا شما بدون اطلاع اقای ظریف و صالحی فک شیت را متنشر کرده اید
کاش ازین انگشتهای تهدید آمیز به مستگبران خونخوار هم نشان میدادی
آقای رئیس جمهور اگر فک شیت اعلام شده پس چرا آقای ولایتی می گویند انتشار فکت شیت به صلاح نیست ؟ و اگر منتشر شده چرا آقای صالحی می گویند فکت شیت در دست وزیر امور خارجه است؟ و چرا ادعای آمریکاییها با دولت ما فرق دارد آیا توفق همانی است که در مصاحبه ها گفته شده ؟
واقع شما فکر می کنید مردم ما آلزایمر گرفته اند؟ و در این چند روز چند نفر باید فراموشکار شوند؟
احمد نباتی
سلام
آقای روحانی! منم یه سؤال دارم.
لطف می کنید نشونی بدید فکت شیت ایرانی رو دقیقا تو کدوم سایت گذاشتید؟
ما که هر چی گشتیم چیزی جز حرف های وزیر خارج و آقای صالحی پیدا نکردیم!
لطف کنید به جای این همه حرف و حدیث، همین دو صفحه رو منتشر کنید.
اجازه بدید ملت بعد از دیدن این دو صفحه، خودشون قضاوت کنند و خوشود بفهمند که فکت شیتتون به نفع مصالح ملی بوده یا نه!
ایشون فکر میکنه پشت گوشامون مخملیه!!
آراسته
پس کلید خودش کجا رفته کلید نداشت واگر هم داشته تو سفرهای استانی گمش کرده شاید هم پیش زیبا کلام گذاشته
احمدخاني
آقاي روحاني اين شما هستيد كه فراموشكاريد!
يادتان نيست كه مسئولين تيم مذاكره كنندگان كشور متن منتشره در خبرگزاريها را رسمي ندانسته و فكت شيت بودن آن را تكذيب كردند؟
اگر ميخواهيد آدرس اين اظهار نظر را ذكر كنم.
ضیایی
یاد احمدی نژاد افتادم
گروه مداکره کننده مرتب می گویند همان توضیحات تلویزیونی و ... در واقع هما فکت شیت ایرانی است . یعنی می خواهند بگویند مردم فرق فکت شیت و مصاحبه های تلویزیونی و ... را نمی دانند ؟ از کی تا حالا فکت شیت که به معنای بروشور یا گزاره برگ هست شده همان گقتگوهای تلویزیونی و .... ؟ مقام معظم رهبری چرا بعد از این همه گقتگوهای تلویزیونی و .... مذاکره کنند گاه هسته ای ُ فرمودند ما چیز محرمانه نداریم و جزییات در اختیار مردم و ... قرار گیرد ؟
ترا به خدا خجالت نکشید! بگویید ندادن و حاشا کردن فکت شیت هم تقصیر احمدی هست.دولت راستگویان.خخخخخخخخخ
و همینطور خیلی مسائل دیگه افزایش قیمت نان پارسال و از چند روز پیش امسال افزایش قیمت شیر 3 باره سال 93 و از همه جالبتر اینکه از پارسال مخابرات دولت فعلی اینترنت نامحدود رو به محدود ارتقاء داد اینکه از بعد از ماه رمضون امسال بازم میخواد 5 درصد لبنیات گرون بشه اینکه در 10 ماهه اول 93 خودروهای بالای 500 میلیون بعضی نورچشمیها وارد میکردن اینام تقصیر احمدی نژاد ؟
امید
ما برعکس شما،حافظه مان ضعیف نیست
چیزی که اعلام شد یک چرک نویس بیانیه مطبوعاتی بود، نه فکت شیت!!!!
ارائه ی یه برگ کاغذ که این همه جاروجنجال نداره.لطف کن همونی که منتشر کرده ای واز ما بهتران دیده اند رو دوباره منتشر کن.تا ما هم ببینیم تدبیر به این سادگی کاری به این مهمی رو سامان میده! دوباره منتشر کن، خدا خیرت بده!
والله ما که ندبدیم فکت شیت.!
کسی دیده لطفا ایمیل کنه!
جهان جان لطف کن فک شیت ریس جمهور را بذار رو سایتت تا فیض کامل ببریم و از اقدامات لرزه افکن دولت در مقابل استکبار حظ وافی ببریم.!؟!
نه ما هم ندیدم فکت شیت منتشر کنه ولی پاچه خواری خبرنگاران طرفدار دولت که روحانی رو تشویقش کردن تو همون مصاحبه مطبوعاتی دیدم
حران
Iran, Islamic Republic of
بعد از تجاوز به دو جوان ایرانی در عربستان
بعد از تهدید هواپیمای ایرانی توسط جنگنده‌های عربستان
رئیس جمهور روحانی:
"با دوستان مروت با دشمنان مدارا!"
Germany
آقاي روحاني جاي دوست كجاست؟
کمی شجاعت می خواهد همین!!!!!!!!
حسین
بابا ایوالله با این اظهارات حکیمانه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وجودی انبارهای شما پر است اما از کالاهای چینی و وارداتی نه تولید داخل
امیدامام
Romania
آقا شما که وزیر خارجه و رییس سازمان خودت گفتن تو مجلس ما فکت شیت ارائه میدیم!
یا ارائه نمیدیم!

یعنی وزیرت حافظه نداشته یا خودت آقای روحانی؟

روزنامه نگارها و سایت ها کجانننننننننن؟
عجب!!!
پس ظریف و عراقچی هم حافظه درست و درمونی ندارن...
ناشناس
آره داداش سن که رسید....
کاظم
اقاى روحانى بهتر است بدانيد پس از چند روز بعد از فرمايشات مقام معظم رهبرى اقاى ظريف واقاى صالحى واقاى عراقچى اعلام کردند در حال اماده کردن فکت شيت ايران هستند واقاى صالحى پس از چند روز ديگر گفتند ما فکت شيت خودرا اماده وتحويل اقاى ظريف داده ايم وايشان شايد بنا به دلايلى انتشار انرا به صلاح نديدند. تمام اين موارد حرف شمارا زير سوال ميبرد لطفا اينقدر مردم را ساده لوح حساب نکنيد ما فراموشکار نيستيم ودشمنى امريکا وساده انگارى برخى از مسولين را در زمانهاى مختلف به ياد داريم... بقيه اش بماند
پس چرا وزیر و بقیه اعضا گفتند نیازی به فکت شیت نیست ؟
خسرو
Germany
آقای روحانی دو پهلو سخن گفتن و مخفی کاری دیگه بسه .. اگر جرات نمی کنید جزئیات مذاکرات را به صورت فکت شیت به اطلاع مردم برسانید لطفا عمل خود را توجیه نکنید و با ریشخند زدن به مردم آنها را فراموشکار خطاب نکنید
مجلس باید از خواب زمستانی بیدار شود
اگه هیات رئیسه سنگ اندازی میکنه
باید استیضاحشون کرد
کشور رو دارن میفرشوند شمانماینده ها ساکت نشستید؟؟؟
متاسفم براتون
مردم
کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست، در داخل کشور است و همه باید مسئولیت‌های متفاوت خود را در تقویت تولید داخلی به عنوان «تنها راه علاج مشکلات اقتصادی»، انجام دهند.
مسئولان کشور، روزنامه نیستند که مدام راجع به فساد حرف بزنند آنها باید وارد عمل شوند و جلوی فساد را به معنای واقعی کلمه بگیرند.
مردم
با «دزد دزد» گفتن، دزد از سرقت دست بر نمی‌دارد باید جلوی او را گرفت.
خدایا به داد ما برس!
علي
چه همدلي و همزباني.......
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
....
آقای رئیس جمهور قرار بود با مردم....
خیابان ایران
کتابچه ادبیاتشون بعد از آدبیات قدیمی تر از جمله دروغکو و بی شناسنامه و بزدل و ... کم حافظه و فراموش کار هم بهش اضافه شد و داره تکمیل تر میشه
محمدی
آن بیانیه نصفه و نیمه ای که در لوزان منتشر شدهم ظاهرا کد خدا نوشته و دست آقایان داده تا بخوانند و الا ما که اراده از این آقایان در مقابل کد خدا ندیده ایم. بیانیه ژنو که محرمانه بود و دشمن محرم بود ومردم شهید داده نامحرم .! این بیانیه هم اینطور !! این آقایان چند روز جنجال تبلیغاتی راه میاندازند و موضوع شامل مرور زمان میشود و به فراموشی میرود . کلا سیاست انگلیسی.
علی اکبر
Malaysia
....
به نظر میاد کم کم باید در کفایت....
آقای روحانی
این فکت شیت منتشره، فکت شیت خبرنگاران بود نه فکت شیت شما. سوال مردم و مطبوعات از فکت شیت شماست، چرا منتشر نمی کنید و چرا بحث را عوض می کنید؟ نکنه فراموش کرده اید که بحث بر سر چیست؟ فکت شیت شما یا مطبوعات؟

آقای ظریف گفت فکت شیت آمریکا قابل اعتماد نیست چون قبل از بیانیه لوزان آماده و منتشر شده، حالا شما می گویید فکت شیت ما قبل از آمریکایی ها منتشر شد، برفرض که چنین باشد آیا این فکت شیت معتبر خواهد بود؟
ملت به دنبال انتشار فکت شیت معتبر است.
بلی آقای روحانی.دو برگه تهیه کرده ...
Germany
چهارسال دوم بهت مي گيم حافظه كي ضعيفه
نیکپور
Germany
مگه چهار سال دومی هم براش وجود داره؟
روحانی دسته پیش رو گرفته که پس نیفته.
با این توهینها و ...
وای اینا دیگه کین اسم بیانیه را میزارن فکت شیت!زهی خیال باطل...خودتونید
دكتورحسن چاخان
ايشان متاسفانه بعنوان يك به اصطلاح حقوقدان حقوق نخوانده تفاوت بيانيه و فكت شيت را نمي داند و در يك توهين و فرافكني آشكار و مثل اهانت هاي قبلي اش ديگران را به فراموشكاري و كم حافظه اي متهم مي كند
محمد
لابد آقای صالحی هم فراموش کار است که گفت فکت شیت ما همان صحبت های آقای ظریف و عراقچی در برنامه های تلویزیونی است؟!
لابد ایشان هم اطلاعی از این فکت شیت ادعایی رئیس جمهور ندارند، لطفا به ایشان هم اطلاع دهید!
محمد.ح.ب
.... سود میزنه به جیب دولت
اتفاقا اگر اون چند خط کاغذ فکت شیت ما باشه که اولا فاجعه است ..
مجید
جناب رئیس دولت راستگویان
اولا به مردم مثل همیشه جسارت نکنید و فحش و بد و بیراه ندهید.
ثانیا اگر واقعا فکت شیت شما قبلا رونمایی شده چرا اینهمه اختلاف بین اعضای گروه مذاکره کننده و شما وجود دارد؟
ثالثا برفرض محال که شما چنین کاری کرده باشید آیا این رسم و روش شما هست (که هست) با بی احترامی جواب مردم را بدهید؟
رابعا خوب چه اشکالی داره یکبار دیگر بطور رسمی باز هم از کانال وزارت امور خارجه فکت شیت را منتشر کنید؟
ناشناس
احسند به شما. به موارد بسیار خوبی اشاره کردی.
ما که از این دولت فقط فحش ها و بد و بیراه ها نصیبمون شده. هرجا که میخواهند صدای منتقد را ببندند فحش میدهند و جسارت میکنند.
متاسفانه این دولت جز وطن فروشی و کاسه لیسی غربی ها چیزی تو چنته نداره.
انشالله انتخابات جواب دولت را خواهیم داد.
Sweden
در واقع روحانی تیکه انداخته! خواسته اینجوری بگه اینقدر فکت شیت فکت شیت نکنید! به عبارتی دیگه خواسته بگه فکت شیت کیلو چند!
ابگوشت بزباش وقورمه سبزی
Iran, Islamic Republic of
فکت شیت شیب ملایم دولت راستگویان،توهین وبی ادبی به خودیها ووادادگی به اونوریها
مهاجر
یعنی ایشون سه روزه پس از استقرار گندم چند استان رو تهیه کردند؟
از خارج خریدند یا از داخل؟
خزانه خالی بود یا پول داشت؟
من یک فراموشکارم
شهبازی
Finland
آقای رئیس جمهور از این انگشت شهامتش را داری به 5+1و مخصوصا به انگلیس و امریکا نشان بدهی؟؟؟؟؟
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بدون توهین هم نمی تواند حرف بزند اون هم نسبت به داخلی ها.حتی نمی داند که ممکن است این توهین ها به خودشون برگردد
Iran, Islamic Republic of
یک سئوال مهم:
دلیل اینهمه پنهانکاری در خصوص فکت شیت چیست؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برخورد نادرست «تحقیر منتقدین» دیگر به نام آقای روحانی ثبت شده است
پس چرا جناب ظریف و جناب صالحی از انتشار فکت شیت جناب روحانی خبر ندارند ؟ حتی رهبر انقلاب هم به دولت گفتند جزئیات را به مردم بگویید ( یعنی ایشان هم از فکت شیت منتشر شده جناب عالی خبر ندارند ) ما هم که هر روز خبر های رسانه ها را بالا و پایین میکنیم از آن خبر نداریم . نمایندگان مجلس هم از آن خبر ندارند ... بابا یه دروغی بگو که جا داشته باشه . نه اینکه اینجوری ضایع بشی ...