جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷
۵

چین، سرانجام آمریکا را هم جا گذاشت

پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 384829
صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده چین با پیشی گرفتن از آمریکا به بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا تبدیل شد.
چین، سرانجام آمریکا را هم جا گذاشت
به گزارش جهان، پایگاه‌های خبری مختلف از جمله بیزینس‌اینسایدر روز چهارشنبه گزارش دادند در حالی که تولید ناخالص داخلی کشور آمریکا از لحاظ فنی بیشتر از سایر کشورهای دنیا است، اما چین، از حیث قدرت خرید اقتصاد آمریکا را رسماً پشت سر گذاشت.

صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت کشورها از لحاظ شاخص «برابری قدرت خرید» برآورد کرده که چین تا پایان سال ۲۰۱۴ با تعدیل اثر تولید ناخالص داخلی، ۱۶.۴۸ درصد از قدرت خرید و آمریکا ۱۶.۲۸ درصد از قدرت خرید را به خود اقتصاد خواهند داد.

«برابری قدرت اقتصادی» نوعی شاخص اقتصادی است که با محاسبه هزینه‌های دو سبد کالای یکسان در دو جامعه، شاخصی از قدرت خرید مردم کشورها فراهم می‌آورد.
منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نابود بادا آمریکای کثیف تروریست پرور انشاالله الساعه
سیما
Iran, Islamic Republic of
نه این خوبه نه ایشون...لعنت بهر دو تاشون
Iran, Islamic Republic of
سبدای اینا هم شیبداره ؟
Iran, Islamic Republic of
صد میلیون کارگر چینی با حقوق روزی 3 دلار کار میکنند..بعد میگین برابری قدرت اقتصادی....
تارینه
توی ایران هم فرصت شغلی زیاده ولی چیزی که کم یابه جنم وجوهر کار کردن بین پسرای این دوره وزمونه است؛همشون یاعاشق بازیگرین یا خوانندگی یا رانندگی یا بایه مدرک از دانشگاه بشینن پشت میزو ریاست کنن. توهیچ کشوری مثل ایران ااینقدر جوونهاش تن پرور نیستن .
امیدوارم به بیکارای عزیز بر نخوره حقیقت تلخه!!!!!