چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۸
۱۶

پیشنهاد بی‌شرمانه قطر به عراق در حمایت از داعش

چهارشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب: 414320
منابع مطلع خبر دادند که قطر با تماس با مسئولان عراقی از آنان خواسته است تا در ازای دریافت مبلغی هنگفت، اجازه دهد تا عناصر محاصره شده داعش در تکریت فرار کنند.
پیشنهاد بی‌شرمانه قطر به عراق در حمایت از داعش
به گزارش جهان، رسانه‌های غربی و عربی در روزهای گذشته از توقف عملیات آزادسازی شهر تکریت خبر داده و مدعی شده بودند که با فشار دولت آمریکا نیروهای عراقی به تکریت وارد نشدند.

اما تحولات میدانی در استان صلاح الدین نشان می‌دهد نه تنها عملیات متوقف نشده، بلکه نیروهای عراقی با دقت در حال پاکسازی مناطق آلوده هستند؛ به طوری که حجم مین گذاری در اطراف تکریت به شکلی است که نیروهای عراقی با احتیاط خنثی‌سازی مین‌ها را ادامه می‌دهند.

خبرسازی رسانه‌های غربی عربی در خصوص توقف عملیات آزادسازی تکریت در حالی ادامه دارد که خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که کشورهای حامی تروریست‌ها در سوریه و عراق نگران شکست، بازداشت یا مرگ فرماندهان داعش در تکریت هستند و تلاش می‌کنند با تماس‌های غیر مستقیم با دولت عراق زمینه فرار صدها تن از نیروهای داعش از تکریت را فراهم کنند.

یک منبع مطلع در عراق به خبرگزاری فارس، از پیشنهاد دولت قطر به دولت عراق حکایت دارد که بر مبنای آن مقامات قطری در ازای فرار صدها عضو داعش از تکریت، ۵۰ میلیارد دلار به دولت عراق برای بازسازی مناطق جنگی کمک کنند.

به نظر می رسد مرگ یا بازداشت سران داعش در تکریت که اکنون در حلقه محاصره ارتش و نیروهای بسیج مردمی هستند، سران کشورهای عربی را نگران کرده است. عملیات آزادسازی استان صلاح‌الدین (به مرکزیت تکریت) از اول فوریه (۱۰ اسفند) آغاز شده است.

مشاور سابق امنیت ملی عراق: بغداد اجازه فرار به داعش نمی‌دهد


در همین خصوص، رسانه‌های عراقی از جمله «الغد پرس» به نقل از «موفق الربیعی» مشاور سابق امنیت ملی عراق و نماینده کنونی پارلمانی این کشور،‌ قطر را «کشور حامی تروریسم» خواند و گفت: عراق اجازه نمی‌دهد سران داعش از تکریت فرار کنند.

الربیعی (عضو ائتلاف ملی عراق) در این خصوص گفت: بغداد با دوحه بر سر باز کردن گذرگاهی امن برای عناصر باقی‌مانده داعش (در تکریت) برای فرار به سوریه باز نخواهد کرد.

الربیعی در بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد گفت: برخی سیاسیون داعش راه افتاده‌اند از این پایتخت به آن پایتخت در منطقه، تا مذاکراتی با امارت تروریسم (قطر) به راه اندازند تا بعد از آنکه ارتش و نیروی بسیج مردمی عراق ضربات سختی به داعش وارد کردند، راهی امن برای بقایای داعش برای فرار به سوریه باز کنند.

مشاور سابق امنیت ملی عراق تصریح کرد: این فریب هرگز عملی نخواهد شد و گوش ما به این حرف‌های باطل بدهکار نیست... سیاستمداران بغداد بر سر خون مردم خود مذاکره نمی‌کنند و به بازگرداندن کرامت همه مردم عراق پایبندند.

وی قطر را تهدید کرد که عراق بزودی پاسخ تروریسم را محکم‌ خواهد داد.

در همین خصوص، فراکسیون پارلمانی «صادقون» روز سه‌شنبه وجود هرگونه مذاکره میان عراق و قطر را درباره بازشدن راه فراری برای داعش در تکریت تکذیب کرد و هر گونه مذاکره‌ای در این خصوص را خیانت به عراق دانست.

بنا بر گزارش وبگاه خبری المسله، فراکسیون صادقون در بیانیه‌ای در این خصوص گفت که عراق بر سر خون مردم خود چانه‌زنی نمی‌کند.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باسلام. به دولت عراق پیشنهاد می دهم از قطر ابتدا بخواهید سی میلیارد دلار اول واریز کند و بعد به فضل خدا کار قاتلان ملت مظلوم عراق را یکسر ه کنید و بعد گفته شود این مقدار کمی که حساب ریختی برای خون مردمی که به شهادت رسانده ای ولی هنوز باید ببه موقع محاکمه هم بشوید.
محراب
خدا شفات بده
اینو بدون شیعه اهل کلک نیست و به موقع انشاالله به فضل الهی تکلیف قطر رو هم مشخص می کنیم...
چه توقعی میشه داشت از این باباش و بخاطر قدرت برکنار کرد به پدرش رحم نکرد همونطور که پدرش به پدربزرگش رحم نکرد این طرف داعش نباشه کی باشه
Finland
چرا با قطر برخورد نمی کنید ،۴ بمب صوتی در چهار نقطه شلوغ قطر باعث میشود این شهر کوچک با بحرا ن و فرار سر مایه گذاران ، اروپایی ها و خداحافظی با جام جهانی و ضرر هنگفت شود ودرس خوبی نیز به امارات داده میشود،،،
حقگو
Iran, Islamic Republic of
برادر من مگر ما مثل آنها تروریست هستیم؟که بخواهیم بمب گذاری کنیم؟مطمئن باشید خون شهدای مظلوم در همه کشورها خصوصا سوریه و عراق و لبنان و حتی ایران گریبان این جانیان را خواهد گرفت و همچنان که عراق و افغانستان و یمن بدون بمب گذاری و مانند اینها جزو حامیان ایران شدند این کشور ها هم به فضل خداوند" مسخر مسلمانان خواهند شد و وجود این سفاکان وهابی از روی زمین محو خواهد گردید ان شاءالله
سعادتی
برادران جنگ یعنی حیله ، فقط کشتار مردم و خرابی نیست همه اینها هست . پس دوستان درست میگویند عراق باید قطر و عربستان را سرجایشان بنشانند و مانع دخالت آنها شود آیا الان دوستان نمیدانند این دو کشور دارن با حمله به یمن چکار می کنند ؟ اول سوریه بعد عراق حالا یمن .
با هردو نظر موافقم
رضا
در حد تهدید خوبه ولی نه بیشتر .
قطر عمله آمریکاست/امریکا نخواد اینا نمیتونن دم تکون بدن
ارمان
چشم انشالله سراغ قطر هم می رویم .......
کجاش بی شرمانه است؟کلی رو این وحشی ها سرمایه گزاری کردن بالاخره هر کسی به فکر مال اش هست.
50 میلیون دلار هم نمی دند
Iran, Islamic Republic of
به نظر من در ازای واگذاری قطر بد نیست بهش فکر کنند
اتفاقاً شبکه های وهابی که روزهای اول حمله داعش ذوق زده شده بودند آنها را مجاهدین و... نامیدند وبعد که جنایات داعش علنی شد سکوت مرگبار کردند والان که جان بازماندگان وتفاله های بازمانده داعش را در خطر می بینند دم از نگرانی برای مردم عراق میزنند! و ادعا میکنند نکند درحمله به تکریت و... جان مردم بیگناه درخطر بیفتد؟! مگر همین داعشیهای وحشی مزدور صهیونیست وبعضی دول منطقه زمانی که مردم عراق را مثله وقطعه قطعه میکرد چرا سران وهابیت نگران مردم نبودند.؟ الحمدالله زمان همه را شناسایی کرد ودنیا توحش داعش وحامیان او نظیر قطر و... را دیدند .
یعنی آدمکشهای داعش بعد از اینکه تا تونستند مردم عراق رو مثله کردند و هر جنایتی بر سرشون انام دادند حالا که بعد از کلی مجاهدت مردم عراق به دام افتاده اند رها کنند تا شیخکهای شکم گنده جنایتکار عرب خلیج فارس و اربابان جنایتکار آمریکائی و انگلیسیشان از آنها برای نابودی دیگر ملتها استفاده کنند.
باید آن آدمکشها را بگیرند و اروپائیهایشان را به کشورهای اروپائی بفرستند و بقیه را در جا اعدام کنند.
لعنت خدا بر آل سعود