شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

ملاقات با هیات آمریکایی هدف سفر مخفیانه

دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 54922
قصد خاتمی از سفر به مصر البته اگرچه مانند اصل سفر وی اعلام نشد اما همزمانی آن با سفر رئیس جمهور آمریکا و یک تیم از مقامات عالیرتبه همراه وی به مصر می توانست مشخص کند که خاتمی از این سفر به دنبال چه دستاوردی بوده است.
پس از آنکه خبرگزاری فارس از دیدار خاتمی با هیات عالیرتبه آمریکایی در جریان سفر اخیرش به مصر خبر داد و نوشت که خاتمی در این جلسه از هیات آمریکایی توصیه‌هایی درباره انتخابات دریافت کرده است ، جزئیات بیشتری از این دیدار از سوی یک سایت خبری منتشر شد.

این درحالیست که سفر خاتمی درست در بحبوحه فعالیت های انتخاباتی انجام شده است.

در این زمینه خبرگزاری فارس نوشته بود که خاتمی در این جلسه همچنین اطلاعات و برآوردهایی درباره نتیجه انتخابات به مقامات آمریکایی داده و گفته که میرحسین موسوی در نظرسنجی‌ها وضعیت خوبی نداشته و در انتخابات شکست خواهد خورد.

اما گزارش رجانیوز جزئیات بیشتری را از این سفر فاش ساخته است.این سایت خبری در این زمینه نوشته است که یازدهم خردادماه امسال هنگامی که خاتمی برای شرکت در کنفرانس بین المللی "گفت و گوی تمدنها و تنوع فرهنگی" به تونس رفت همگان گمان کردند که وی صرفا جهت بیان دیدگاه شخصی درباره یک موضوع فرهنگی تهران را ترک کرده است.

شنیده ها اما حاکیست که خاتمی علاوه بر تونس برای سفر پنج روزه خود مقصد دیگری نیز در نظر داشته است.
"قاهره" پایتخت مصر، شهری است که منابع آگاه، از سفر خاتمی به آن پس از ترک تونس خبر داده اند.

قصد خاتمی از سفر به مصر البته اگرچه مانند اصل سفر وی اعلام نشد اما همزمانی آن با سفر رئیس جمهور آمریکا و یک تیم از مقامات عالیرتبه همراه وی به مصر می توانست مشخص کند که خاتمی از این سفر به دنبال چه دستاوردی بوده است.

باراک اوباما پنج شنبه دوهفته پیش، مصادف با 14 خردادماه در صدر یک هیات عالیرتبه به قاهره رفته بود.
در این زمینه شنیده های خبرنگار رجانیوز حاکیست که خاتمی پس از ورود به قاهره، شخصا ملاقات هایی با یک تیم عالی رتبه از مقام های آمریکایی حاضر در قاهره داشته است.

اگرچه "بکلی سری" بودن این ملاقات مخفیانه و محرمانه مهمترین مانع برای درز اطلاعات و سخنان رد وبدل شده در آن است ،اما آنچه که از منابع نزدیک به خاتمی در این مورد به بیرون درز کرده مشخص می کند که سخن اصلی در این ملاقات درباره انتخابات ریاست جمهوری دهم بوده است.

"عدم حمایت از اصلاح طلبان تا پیش از انتخابات" و همچنین "حمایت نرم از اعتراض آنان در صورت شکست انتخاباتی" از جمله پیشنهادهای خاتمی در این جلسه بوده است.

خبرنگار رجانیوز باوجود تلاش فراوان نتوانست درباره حضور شخص "باراک اوباما" در این جلسه اطلاعات قابل اعتنایی کسب کند.

گفتنی است خاتمی پس از پایان سفرش به مصر به استانبول رفت و از آنجا با پرواز هواپیمایی ترکیه،ساعت یک بامداد شنبه 16 خردادماه خود را به تهران رساند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *