جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۳
۲۹

ارتباطات آشکار مشکوک عبدالحمید/ چرا رئیس جریان مکی صراحتا فتنه سوریه و عراق را محکوم نمی‌کند؟

شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 369826
عبدالحمید مشکوک است و شاید مهم‌ترین نکته‌ای که باعث شده این شک تقویت شود، تلاش فراوان جریان تکفیری و غربی برای مطرح کردن او و تضعیف سایر علمای اهل سنت ایران باشد. با این حال در این گزارش به برخی ارتباطات عیان عبدالحمید اشاره می‌شود.
ارتباطات آشکار مشکوک عبدالحمید/ چرا رئیس جریان مکی صراحتا فتنه سوریه و عراق را محکوم نمی‌کند؟
گروه سیاسی جهان نيوز ـ مولوی عبدالحمید مواضع مبهمی در قبال تحولات منطقه داشته است. از مواضع مبهم درباره تروریست‌های سوریه و درخواست از جمهوری اسلامی برای عدم حمایت از اسد گرفته تا محکوم کردن نوری مالکی در عراق و متهم کردن او به ایجاد شرایط فعلی در این کشور نشان می‌دهد رفتار این فرد می‌تواند بخشی از یک سلسله اقدامات منطقه‌ای باشد.

عبدالحمید مشکوک است و شاید مهم‌ترین نکته‌ای که باعث شده این شک تقویت شود، تلاش فراوان جریان تکفیری و غربی برای مطرح کردن او و تضعیف سایر علمای اهل سنت ایران باشد. با این حال در این گزارش به برخی ارتباطات عیان عبدالحمید اشاره می‌شود.

۱- ارتباط غیر‌شفاف با کشورهای مرتجع منطقه بویژه عربستان می‌تواند عامل اصلی مواضع مولوی باشد. هر چند این ارتباط از سوی جریان مکی همواره تکذیب شده است. دستگیری مولوی محمد اسماعیل ملازهی معروف به حافظ اسماعیل، داماد مولوی عبدالحمید به اتهام جاسوسی برای عربستان در سال ۱۳۹۰ و مجازات ۱۰ سال زندان وی که با بخشش به ۳ سال کاهش یافت یکی از این شواهد است. حافظ اسماعیل یکی از بازوهای مولوی عبدالحمید است که چند سال پیش هم باعث ایجاد یک غائله امنیتی -مذهبی در سیستان شده بود. شاهد دیگر بر ارتباط خاص مولوی عبدالحمید با حکام دیکتاتور منطقه بویژه عربستان وقتی آشکارتر می‌شود که دیده می‌شود او همواره یکی از کسانی بوده‌ که از طرف سران این کشورها به بهانه حج یا شرکت در کنفرانس‌های مذهبی دعوت شده است.

۲- جریان مکی و رئیس آن مولوی عبدالحمید روابط صمیمانه‌ای با قرضاوی، معروف به شیخ فتنه دارد. قرضاوی همان کسی است که رسما فتوای جهاد علیه دولت قانونی سوریه و همچنین علیه شیعیان صادر کرد و مواضع وی علیه حزب‌الله لبنان و سید‌حسن نصرالله باعث نفرت مسلمانان از وی شده است و پس از آن بود که همسر وی ارتباط قرضاوی را با صهیونیست‌ها آشکار و وی را رسوا کرد.

۳- علاقه عوامل سرویس‌های بیگانه به او شاید یکی دیگر از دلایل مواضع متفاوت و گاه متناقض مولوی عبدالحمید با علمای معتدل اهل سنت است. ۲ مورد از این عوامل در زیر بررسی می‌شود:

الف- عطا مهاجرانی: وزیر فراری دولت اصلاحات که اکنون در لندن سکونت دارد و رابطه صمیمی نیز با آل سعود دارد؛ یکی از دوستان صمیمی مولوی عبدالحمید است. جملات تمجیدآمیز مهاجرانی از مولوی عبدالحمید عمق علاقه مهاجرانی به مولوی عبدالحمید را آشکار می‌کند. وی درباره مولوی عبدالحمید چنین می‌گوید:«عبدالحمید بدون شک شاخص‌ترین عالم دینی اهل سنت در کشور ماست. اسلام‌شناس و فقیهی دانشمند، اهل نظر و حکیم. سال‌های طولانی است که با ایشان آشنا هستم. هر گاه توفیق سفر به زاهدان پیدا می‌کردم یا ایشان به تهران می‌آمدند، دیداری صورت می‌گرفت.» اما مساله به همین جا ختم نمی‌شود و رسانه فتنه‌گر جرس که زیر نظر مهاجرانی و از لندن مدیریت می‌شود، خطبه‌های مساله‌دار مولوی عبدالحمید را همیشه پوشش داده تا بیش از همه علاقه خود را به خطبه‌های مولوی عبدالحمید نشان دهد.

ب- محمود براهویی‌نژاد: اصلی‌ترین مشاور رسانه‌ای مولوی عبدالحمید و جریان مکی است که سابقه خبرنگاری برای رادیو فردا – ارگان رسانه‌ای سیا- معروف به رادیو سیا را در کارنامه دارد و از آن به عنوان افتخار برای خود یاد می‌کند.

۴- حمایت از اردوغان که در فتنه سوریه نقشی آشکار و غیر‌قابل کتمان دارد یکی دیگر از عوامل موضع‌گیری به نفع تروریست‌ها توسط مولوی عبدالحمید است. این نزدیکی و صمیمیت بین جریان مکی به رهبری مولوی عبدالحمید و جریان اردوغان در ترکیه را می‌توان در اخبار رپرتاژی سایت جریان مکی به راحتی مشاهده کرد تا جایی که از اردوغان به عنوان عمر خطاب زمان یاد می‌کنند.

آنچه در این مطلب بررسی شد از منابع آشکاری به دست آمده است که در دسترس همه است. نکته‌ای که باید به یاد داشت این است که نباید موضع‌گیری‌های مولوی عبدالحمید را به پای همه علمای اهل سنت جنوب شرق کشور نوشت زیرا علمای هوشیار اهل سنت بارها فتنه تکفیری‌ها را در سوریه و به ویژه در عراق محکوم کرده‌اند اما متاسفانه به خاطر بلندگوهای بسیار جریان مکی به ریاست مولوی عبدالحمید در داخل و خارج از کشور، موضع‌گیری‌های این جریان به پای همه اهل سنت جنوب شرق نوشته می‌شود که این واقعیت مسؤولیت علمای معتدل اهل سنت را بیش از گذشته سنگین می‌کند.

منبع: وطن امروز
https://jahannews.com/vdcb59bf0rhb0wp.uiur.html
jahannews.com/vdcb59bf0rhb0wp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیستانی
هروقت ایشان شهادت شیعیان سیستانی را محکوم کردند ، هروقت شاگردانش رابه جای علم آموزی ، نفرت وشیعه ستیزی نیاموختند، هروقت از موقعیت خویش برای گمراه کردن قوم بلوچ استفاده نکردند، هروقت با پولی که شاگردانش از شیعیان می ربایند ویا به پاس شیعه کشی از اربابان وهابی خویش دریافت می کنند،برضد دولت جمهوری اسلامی ایران استفاده نکردند، آنوقت ، فتنه گران را نیز محکوم خواهد کرد. دولت مثل اینکه کبک شده وسرش را زیر برف کرده است. از زمان طلوع انقلاب تا کنون مخالفت آشکاراین قوم وبعد از وفات مرحوم عبدالعزیز،مخالفت ایشان با نظام مقدس ایران کاملاً واضح است. می خواهید بگذارید تا بلایی را که داعش بر سر عراق آوردند، ایشان بر سر ایران عزیز بیاورند؟! مانده ام چرا با این همه مدارک واضح که دال بر همدستی وی با محاربان گروهک ریگی، با جیش العدل وارتباط مستیم و غیر مستقیم با جریانهای ناامنی های استان دارد، هیچ کس کاری نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تعجب داره چرا سپاه، سربازان گمنام امام زمان و... کاری نمیکنن
چرا میخواید کار که از کار گذشت بعد کاری کنید؟
حمید حقگو
Iran, Islamic Republic of
هرکس در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی بیاستد و پا روی خون شهدا بگذارد و حرف و اقدامش همسو با نظرات دشمنان قسم خورده این کشور باشد از نظر ملت مطرود و منفور خواهد بود فارغ از اینکه چه عقیده و مسلکی داشته باشد . ملت ایران کسانی را که حتی شیعه بودند و در مقابل نظام ایستادند از صحنه به راحتی کنار گذاشتند ، دیگران که جای خود دارد .
jafar
فراموش نشود که عبدالحمید با لیدر جریان انحرافی در دولت نهم و دهم هم ارتباطات خوبی داشت
Iran, Islamic Republic of
نبايد مولوي عبدالحميد، نماينده سني هاي عزيز كشورمان شناخته شود.

اين ظلم در حق اين عزيزان است.
Iran, Islamic Republic of
خب اینو یه کاریش بکنید یا بیاریدش تو راه یا بیرونش کنید
فردا پشیمونی نیاره واستون
از ما گفتن
مجید
هموطنان - بزرگان - روئسا - ملت هشدار:
داعش هم با هماهنگی قبلی و با استفاده از فاکتور غافلگیری و خیانت وارد عراق شد. هوشیار باشیم و باشید .
جریانات وهابی خیلی بیشتراز گذشته در مشهد و قم گسترش پیدا نموده .
چرا وزارت اطلاعات خوابه ؟؟؟؟؟؟
چرا پیگیری نمیکنید من مشهد هستم خانه های بلوار حجاب قاسم اباد- جاده قدبم قوچان - بلوار لادن وکیل اباد - مهراباد و خیلی مناطق دیگر را با قیمت های گران و گزاف میخرند و پایگاه خصوصی احداث میکنند.
این بنده خدا را می کوبید به خاطر اینکه می خواد با آیت الله هاشمی دیدار کند....
چون تفكرات هر دونفر به هم خيلي نزديكه!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر به همين علت هم باشد درست است
چون خود هاشمي هم نيز يكي از روساي ف... است !

هههههههههههههه
هادی
خداییش برای ما بین این دو نفر که گفتی هیچ تفاوتی وجود نداره
Iran, Islamic Republic of
از جریان انحرافی چه خبر؟
......
ما سنی های زاهدان محکوم میکنیم هر گونه فتنه انگیزی را. کدام کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران امنیت دارد؟ اطراف ما هر روز دارن سر مردم بی گناه را میبرن و وسط جمعیت بمب منفجر میکنن اما خدا را صد مرتبه شکر به برکت خون شهدا در مملکت ما امنیت برقرار است. حالا اگر چارتا مشکل اقتصادی هم هست با همت خودمان آن را حل میکنیم. ولی دنبال فتنه گران نخواهیم رفت. به خدا آدم باید قدر این رهبر فرزند رسول الله را بداند. آخر این کجا و این پادشاهان مزدور کشورهای اطراف ما کجا. ای کاش هم ما سنی ها و هم شیعه ها از ایشان حرف شنوی داشته باشیم.
عبد الرحمن
Finland
احسنت بر تو برادر با بصيرتم
هادی
امیدوارم خود هموطنان سنی ما زودتر دست بکار شوند و همه جیره خواران وهابیت و آمریکا را از این کشور بیرون کنند
غالبا اهل سنت محترم کشورمان که باهاشون صحبت کردم نظر شما رو دارن...
ان شا الله زود تر اهل سنت عزیز این تندرو افراطی رو سر جاش بشونن
اگر این ادعا درسته پس وزارت اطلاعات تو این مملکت چکار میکنه؟
چرا شما فکر می کنید هر چه شما می گویید درست و یک عده چاپلوس هم برای رضایت شما باید تایید کنند
عبدی
Iran, Islamic Republic of
....آقای شیخ مولوی عبدالحمید در مسیر دوستی و وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی و تقویت وحد ملی حرکت می نمایند
اخوی یا مسیر رو بلد نیستی که راه این فرد رو میگی راه دوستی
یا معنی کلمه دوستی رو نمیدونی
کلا شما نمیخواین قبول کنی...
علیرضا
United Kingdom
...در مورد یک کشور ...مثل عراق هر نظری دارد چه موافق و چه مخالف قابل احترام است
علوی
سلام... عبدالحمید همیشه با مظلوم نمایی که از شگردهای اوست خود را حق به جانب نشان میدهد او امروزه با استفاده از رسانه های ضد انقلاب و تکفیری سعی میکند نشانگر این باشد و بگوید که بدون نقش او بعضی یا خیلی از مسایل قومی و مذهبی منطقه حل نمیشود و گاه برای اظهار وجود مواضع مبهم میگیرد تا در کانون توجه قرار بگیرد؟!!! و همان رسانه ها با اقداماتی هماهنگ از او حمایت میکنند...البته این شخص به علت بیسوادی و نداشتن بینش و بصیرت لازم همچون عروسکی در دست آنان قرار گرفته و استفاده معاندان از شخص ایشان ابزاری ست...ولی باید با اقدامات نسنجیده و مواضع نابخرادنه مولوی طبق قانون برخورد شود چراکه فتنه های سالهای گذشته گروهکهای تروریستی بی ربط با مواضع ایشان نیست...در ضمن از علمای فهیم و با بصیرت اهل سنت منطقه میتوان استفاده کرد.
من موندم این چیکاره ی مملکته که بره با سران مرتجع عرب منطقه دیدار کنه؟ چرا وزارت اطلاعات پیگیری نمیکنه؟
وحدت رو مخدوش نکنیم
عبدالرحمن زهی
United States
ارتباط با شبکه های ماهواره ای وهابی و این شبکه ها را نماینده اهل سنت دانستن توسط آقای عبدالحمید و استفاده ابزاری از ایشان در شان یک روحانی اهل سنت نیست !
خدا خیرت بده حرفایی زدی که یه عده محدود نمیخوان قبول کنن
تا دیر نشده باید کاری کرد
شما که به عنوان اهل سنت زاهدان اعلام می دارید که در کشور امنیت هست!! بله شایددرکشور ما به نسبت بعضی کشورها امنیت بیشتری باشد ؛اما دراستان سیستان وبلوچستان کدام امنیت برای شیعیان سیستان وجود دارد. ...
Iran, Islamic Republic of
دوست من نهادهاي امنيتيفقط براي بچه شيعه ها زرنگند ؟