شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

فرمانده نخبه جنگ‌های ناهمتراز که بود

جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 449025
سردار شهید حسین همدانی فرمانده نخبه جنگ‌های ناهمتراز در طول عمر با خیر و برکت خود مواضع مقتدارنه‌ای نسبت به دفاع از انقلاب اسلامی و مبارزه با اسکتبار داشت.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، شهید سردار حسین همدانی از اعضا و بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان است و که از یادگاران هشت سال دفاع مقدس نیز محسوب می‌شوند.
 
وی از سال 1359 برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی وارد دفاع از مرزهای و کیان انقلاب اسلامی شد و شجاعانه 8 سال در این جبهه فعالیت کرد.
 
از جمله مسئولیت‌های سردار همدانی می‌توان به فرمانده لشکر 32 انصارالحسین استان همدان، فرمانده لشکر 16 قدس استان گیلان، معاونت عملیات قرارگاه قدس،فرمانده قرارگاه نجف اشرف و فرمانده لشکر 4 بعثت، رئیس ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران، جانشینی فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه (دو دوره)
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جانشین سازمان بسیج مستضعفان اشاره کرد.
 
وی در طول عمر با خیر و برکت خود مواضع مقتدرانه ای نسبت به دفاع از انقلاب اسلامی و مبارزه با اسکتبار داشت که در ادامه به گزیده‌ای آن پرداخته شده است:
 
- اگر شهدا نبودند، کشور ما هم مثل عراق و سوریه و افغانستان می‌شد. شهدای ما در تمام دنیا الگو و نمونه شده‌اند و همه ملت‌ها یاد گرفته‌اند که رمز پیروزی و موفقیت، ایستادگی و مقاومت در راه آرمان‌هاست.
 
- مقام معظم رهبری بصیرت را رمز پیروزی و موفقیت می‌دانند و امروز مردم سوریه به بصیرت و آگاهی رسیده‌اند و در راه رسیدن به این آگاهی و پیروزی هم هزینه‌ها و خسارات بسیاری را متحمل شده‌اند
 
- نبود بصیرت عامل مهم شکست ملت‌هاست و هر جا که در طول تاریخ از دشمن ضربه خورده‌ایم، به خاطر بی‌بصیرتی بوده است و هر جا که ملت به آگاهی رسیده‌اند، توانسته‌اند بر دشمنان خود غلبه کرده و پیروز شوند.
 
- گروهک تروریستی داعش همان‌هایی هستند که وقتی در سوریه ناکام ماندند، وارد عراق شدند، اینها یک مشت جیره خوارند که توسط پادشاه عربستان و دار و دسته وی که آمریکایی هستند مدیریت و تغذیه می‌شوند.مدیریت حرکات تروریستی یکی است و تنها بازیگران عوض شده‌اند
 
- در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران هم، صدام یک نیروی فریب خورده و بازیگر بود. همان کسانی که امروز این حرکات تروریستی را مدیریت می‌کنند، در آن دوران هم از صدام استفاده کردند. آنها یک روز در سوریه، یک روز در لبنان و یک روز هم در عراق به دنبال ایجاد فتنه هستند و در همه این فتنه ها هم کارگردان و بازیگردان یکی است و فقط بازیگران عوض شده‌اند.در این دوران هم گروهکی را به اسم داعش علم کرده‌اند که خودشان کاره‌ای نیستند. یک مشت فریب خورده هستند که به بازی گرفته شده‌اند.
 
- اگر امت یا امام هر کدام نباشند، انقلابی شکل نمی‌گیرد. امام راحل وقتی آمد، امت در صحنه بودند و انقلاب ما جریان پیدا کرد و این در شرایطی بود که بین دو قدرت جهانی بلوک غرب و شرق، کسی حتی جرات نفس کشیدن هم نداشت. رهبری امام(ره) متکی بر یاری امت بود که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.
 
- امروز نتیجه عملکرد شهدای خود را می‌توانیم در سوریه ببینیم. در حال حاضر در سوریه نیروهای جوانی از برادران اهل سنت داریم که بهترین عملکرد مدیریتی و نظامی را دارند و عاشق امام و انقلاب و سپاه هستند. در سوریه یک مرکز مطالعاتی درست شده است که با جمع‌آوری و پیاده‌سازی بیانات مقام معظم رهبری و بررسی و تحلیل، آنها را در تصمیم گیری‌ها لحاظ می کنند و نتیجه هم می‌گیرند.
 
- نسل جوان امروز، همان نسل جوان دوران انقلاب و دفاع مقدس است. کشور عراق مملو از جوانان مسلمانی است که آماده مبارزه با متجاوزان و دشمنان هستند.
 
- خداوند وعده داده است که اگر مقاومت کنید و صبور باشید حتما پیروزی از آن شما است. بعد از لبنان و سوریه، در حال حاضر تشکل بسیج در عراق در حال شکل گیری و سازماندهی است. مسئولان عراقی دارند به این نتیجه می‌رسند که باید از مردم و نیروهای مردمی کمک بگیرند.
 
- حتم بدانید که بعد از لبنان و سوریه و با تشکیل بسیج، سومین فرزند انقلاب اسلامی ایران در عراق متولد می‌شود. دیگر این ایران نیست که مرگ بر آمریکا می‌گوید، بلکه همه ملت‌ها همصدا شده‌اند و شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.
 
- ژنرال های آمریکایی اعتراف کردند که نمی‌دانند منشا قدرت ایران از کجاست.
 
- امروزه ما در جبهه نظامی هیچ نگرانی نداریم و اصلا آسیب‌پذیر نیستیم. ایران نسبت به دوران هشت ساله دفاع مقدس، از نظر نظامی و نیروهای نظامی بسیار آماده تر و قوی تر است.
 
- باید مراقب باشیم و بدانیم که در جبهه فرهنگی و جنگ نرم آسیب‌پذیر هستیم و باید کار اساسی انجام دهیم. احزاب و گروه های سیاسی باید بدانند که پیروزی برای ما در گروی وحدت ماست.
 
- در زمان جنگ هم فرماندهان و نیروها از احزاب متفاوتی بودند ولی در جبهه همگی یکدل و یکصدا بودند و همین عامل وحدت رمز پیروزی ما بود.
 
- خداوند وعده به پیروزی حق بر باطل داده است به شرطی که بر اساس دستورات دین با هم باشیم و وحدت داشته باشیم و دستورات قرآن را حاکم کنیم. در این صورت است که توفیق عاقبت بخیری را همچون شهدا به دست می آوریم.
 
-انقلاب اسلامی حادثه بزرگ قرن است، امام راحل، مسائلی را می‌دانستند که برای دیگران قابل درک نبود به طوری که در 15 خرداد 42 وقتی مبارزان را دستگیر و شکنجه کردند، ایشان با اعتقاد فرمودند «یاران من در گهواره هستند».
 
- امام با صراحت آمریکا را دشمن بزرگ اعلام کردند و از مردم خواستند هرچه فریاد دارند بر سر آمریکا سر دهند، جوانان و شهدا نیز به امام (ره) باور داشته و وعده خداوند را حتمی می‌دانستند به امام (ره) لبیک گفتند.
 
- انقلاب اسلامی را نعمت بزرگ خداوند و حادثه بزرگ قرن است که با اعتقاد امام و تبعیت ملت از ولی فقیه به پیروزی رسید.
 
- عربده کشیدن و شعار دادن آمریکایی‌ها نمی‌تواند ما را از میدان به در کند.
 
- اگر آمریکا قادر بود به سوریه حمله می‌کرد، جایی‌که برای امنیت "رژیم صهیونیستی" همه تلاش خود را گذاشته است.
 
- نخست وزیر اسرائیل در هنگام آمادگی حمله آمریکا به دمشق اعلام کرد که شما آمدید حزب‌الله را تضعیف کرده و دست ایران را قطع کنید اما ایران حزب‌الله دوم را در سوریه تشکیل داده است.
 
- نخستین مدرک که در مورد مسیر حرکت منافقین به دست نیروهای ایرانی رسید، نشان داد آن ها قصد حرکت تا میدان آزادی تهران را دارند و پس از اعلام رسمی صدا و سیما برای حضور مردم در جبهه‌ها، مردم بدون اسلحه و با هر چه که داشتند به میدان مبارزه شتافتند.
 
- عراق یک سال به دنبال پذیرش قطعنامه بود که پس از پذیرفتن آن توسط ایران به کارگردانی شیطان بزرگ حمله دیگری (عملیات مرصاد) را تدارک دید.
 
- اگر دشمن‌شناسی نداشته باشیم و نسبت به بصیرت‌افزایی جامعه غفلت کنیم، همانند تکفیری‌ها جوانان ما نیز فریب نقشه‌های آمریکا را می‌خورند و آن‌گاه باید شاهد بروز فتنه‌ای دیگر همانند فتنه سال‌های 78 و 88 باشیم.
 
- آمریکایی‌ها دائما از وجود گزینه‌های روی میز صحبت می‌کنند؛ اما ملت ما نشان داده که هیچ‌گاه از این گزینه‌ها هراسی ندارد؛ چراکه این گزینه‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون همواره روی میز بوده، ولی ملت ما مقابل آن‌ها ایستادگی کرده و به پیروزی دست یافته است.
 
-کشورهای استکباری جنگ مذهب علیه مذهب راه انداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *