پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۴

تجمع دانشجویان‌ دندانپزشکی‌ مقابل‌ مجلس

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 381129
تعدادی از دانشجویان دندانپزشکی فارغ‌التحصیل خارج از کشور در اعتراض به اقدام وزارت بهداشت درباره تغییر ضوابط جایابی آنها در دانشگاه‌ها صبح امروز مقابل مجلس تجمع کردند.
به گزارش جهان به نقل از خانه ملت، جمعی از دانشجویان فارغ‌التحصیل رشته دندانپزشکی در کشورهای مختلف در اعتراض به اقدام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه تغییر ضوابط جایابی آنها در دانشگاه‌ها مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

طبق اظهارات تجمع‌کنندگان، در گذشته نحوه پذیرش فارغ‌التحصیلان خارج از کشور که متقاضی ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در داخل بودند، بدون برگزاری آزمون و کنکور بوده است، اما هم‌اکنون تغییر رویه‌ای در نحوه جایابی این گروه صورت گرفته به طوری که دانشجویان باید ابتدا آزمون داده و کسانی که رتبه بالاتری دارند، برای پذیرش به دانشگاه‌های برتر پزشکی معرفی می‌شوند.

به گفته تجمع‌کنندگان، در حال حاضر سقفی برای جایابی دانشجویان مذکور نیز در نظر گرفته شده و دانشجویانی که تحصیل خود را در کشورهای مختلف در رشته دندانپزشکی به پایان رسانده‌ اند، برای جایابی باید آزمونی همانند کنکور بدهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت بر دکتر
یکی از بهترین اقدامات وزارت بهداشت است.
دندانپزشك خسته
متاسفانه چندساليه كه عده اي بدون داشتن صلاحيتهاي علمي لازم وبه دنبال كسب رتبه هاي چندصدهزاركنكورسراسري!صرفاًباتكيه بروضعيت اقتصادي مناسب،دركشورهاي حاشيه خليج فارس وبرخي ازكشورهاي دست چندم اروپايي مثل همين اوكراين و...بدون آزمون وبدون طي كردن بسياري ازمراحل علمي به اخذدرجه دكتري دندانپزشكي نائل ميشندوباصدافسوس بسياري ازدانشكده هاي دندانپزشكي مملكت به بهانه جبران كسري بودجه تحت عنوان پرطمطراق جلوگيري ازفرارمغزهاوجذب نخبگان خارج ازكشوراقدام به پذيرش اين خواهران وبرادران نخبه!ميكنندو بعدازارائه حدوداً٤٠واحددرسي واخذحداقل چهل پنجاه ميليون تومان وجه ناقابل مدارك دكتراي حضرات نخبه رومعادل سازي داخلي ميكنندوبه اين ترتيب تيغ روميدن دست زنگيان مست و...اگربخوايدداستان روادامه ميدم!
ahmad
Iran, Islamic Republic of
عزیزان اگه سوادشو داشته باشن چرا از آزمون ترس دارن حتما...............