چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۷
۳

قصاص قاتلان امام حسین، در آخرالزمان چگونه است؟

پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۱۲
کد مطلب: 391722
در برخی روایات مطرح شده است که امام حسين عليه السّلام با هفتاد نفر از يارانشان كه در كربلا با وى شهيد شدند رجعت مينمايند.
 به گزارش جهان، وبلاگ "سلام به خدا" نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم 
گفته می شود که مهدی موعود علیه السلام انتقام گیرنده از دشمنان امام حسین علیه السلام و یارانش است، مگر قاتلان آن حضرت یکبار کشته نشده اند،پس این واقعه چگونه اتفاق می افتد؟
 
درست است در روایات وارد شده است که در روز عاشورا وقتی امام حسین ـ علیه السّلام ـ و اصحابش به دست یزیدیان به شهادت رسیدند، ملائکه الهی بسیار ناراحت شدند، و به درگاه الهی شکایت بردند،‌ و آفریدگار توانا در ضمن نشان دادن نور وجود حضرت مهدی (عج) فرمودند: توسط این قائم از قاتلان امام حسین ـ علیه السّلام ـ انتقام خواهم گرفت.(مرحوم مجلسی، بحار الانوار، ج 37، ص 294، چاپ بیروت). در مورد چگونگی این انتقام باید به بررسی روایت پرداخت:
 
در برخی روایات مطرح شده است که امام حسين عليه السّلام با هفتاد نفر از يارانشان كه در كربلا با وى شهيد شدند رجعت مينمايند. امام صادق علیه السلام می فرماید: اولین کسی که زمین برایش شکافته می شود و به دنیا باز می گردد حسین بن علی علیه السلام است و رجعت همگانی نیست بلکه خاص است. رجوع نمی کند، مگر کسی که مومن محض یا مشرک محض باشد. (بحارالانوار، ج53، ص39، به نقل از بصائر الدرجات).

پس طبق این روایات به نظر میرسد که، یزید و یزیدیان که با قتل سالار شهیدان به اوج ضلالت و شرک رسیده اند، در آخر الزمان برگردانده می شوند تا به نتیجه اعمال خود برسند.
 
در برخی روایات دیگر این خونخواهی و انتقام در آخر الزمان، در مورد فرزندان و ذریه یزید و یزدیان است به این علت که به اعمال پدرانشان راضی هستند. برای مثال: به حضرت رضا عليه السّلام عرض شد: چه مي فرمائيد درباره اين حديث كه حضرت صادق عليه السّلام فرمود: هر گاه قائم قيام كرد، بازماندگان كشندگان امام حسين عليه السّلام به كيفر اعمال پدرانشان كشته مي شوند؟ فرمود: همين طور است. آن شخص عرض کرد: پس اينكه خداوند در قرآن مي فرمايد:‏ گناه كسى را بپاى كسى‏ نمي نويسند؛ يعنى چه؟ فرمود: آنچه خدا فرموده صحيح است ولى بازماندگان كشتگان امام حسين از اعمال پدرانشان راضى هستند و افتخار به آن مي كنند و هر كس از چيزى راضى باشد مثل اينست كه آن را انجام داده است (مهدى موعود،ص: 1106).

طی چند سال اخیر گروه هایی پیدا شده اند که به طو ر علنی اعلام می کنند که یزید رهبر آنهاست و حسین علیه السلام دشمن آنهاست، برای مثال گروهگ تروریستی داعش که در این ایام بسیار نامشان را شنیده ایم با شعار يزيد رهبر ما و حسين[علیه السلام] دشمن ماست به ادامه کشتار خود می پردازند. حتی بیان شده است که این گروه با هدف برپایی مجسمه یزید قصد به ادامه حکومت وی دارند.
 
احتمال دیگر آن است که منظور از این انتقام در روایات برپا کردن حکومت حق و انتقام گرفتن از جریان فکری است که، سبب شهادت امام حسین علیه السلام شد یعنی اینکه ظلم و ظالم هر دو نابود شوند تا هدف شهدای کربلا محقق گردد. در كتاب «منتخب البصائر» از حضرت موسى كاظم عليه السّلام روايت مي كند كه فرمود: مردمى كه مرده ‏اند به دنيا بازگشت خواهند كرد و انتقام خود را مى‏ گيرند به هر كس آزارى رسيده به مثل آن قصاص مي كند و هر كس كشته شده قاتل را خود به تقاص خون خود مي كشد و براى اين منظور دشمنان آنها نيز به دنيا برمى‏ گردند، تا خون ريخته‏ شده خود را تلافى کنند. (مهدى موعود،ص: 1190)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


كرد
باسلام:امام حسين مورد احترام تمامي بشريت ازهرنژاد ودين ومذهبي مي باشد. ما اهل تسنن از4مذهب هيچ كاه درخيال خود هم ذره اي به حقانيت او شك نكرده ايم.اگردقت كنيد. خلفاي ما عبارتند از ابوبكر،عمر،عثمان،علي و فرزندش امام حسن وبا شهادت يا مرگ ايشان ختم خلافت اسلامي ازنظراهل سنت است. معاويه ويزيد وامويان وعباسيان جايگاهي درخلافت اسلامي سني نداشته وندارند.مثل ال سعود و سايرحكام مسلط برخاورميانه.
اما تفرقه طوري طرح ريزي شده كه شيعه وسني براي اينكه لج همديگر را درآورند برخلاف خواست قلبي ممكن است به توهيناتي به همديگر داشته باشند كه دارند.وبرخلاف قران است كه به مقدسات ديگران تئهين نكنيد تا توهين نكنند
مجتبی
با سلام خدمت برادران اهل تسنن
منظور نگارنده مطمئنا شما نیستید - بنده خودم با بچه های اهل تسنن زیاد مراوده داشتم بعضیهاشون حضرت فاطمه زهرا(علیهاسلام) را مثل ما دوست دارند و بهشون احترام می گذارند
یقینا منظور ما از یزیدیان همان وهابیها و تکفیریها و ... می باشند نه عزیزان اهل تسنن
وبلاگ سلام به خدا
به نام خداوند علیم
با عرض سلام خدمت شما برادر مسلمان
بنده در این مطلب اصلا قصد جسارت به عزیزان اهل سنت نداشته ام و نخواهم داشت بلکه تنها منظور تکفریهایی میباشند که هدفشان ضربه به اسلام عزیر است. وگرنه علاقه و محبت شما به ائمه شیعه همیشه برای ما قابل تقدیر بوده است.
امیدوارم سخن بنده را پذیرفته باشید و باور داشته باشید ما به چشم برادر به شما نگاه میکنیم و رسم برادری یکی بودن است که ان شاء الله روز به روز بیشتر محقق شود.