جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

ثبت جهانی جامعه خیّرین مدرسه‌ساز

شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 441320
مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به وجود ۲۴ هزار خیّر مدرسه ساز در ایران، گفت: در تلاش هستیم تا «جامعه خیّرین مدرسه ساز» را در یونسکو ثبت جهانی کنیم.
به گزارش جهان، محمدرضا جعفری، مدیر کل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا قرار است تا خیّرین مدرسه ساز در یونسکو ثبت جهانی شود؟»، اظهار داشت: بله، این موضوع از مدتها پیش مطرح بوده است.

وی افزود: در تلاش هستیم تا کلیات این طرح را برای نوسازی مدارس کشورمان در سازمان یونسکو به ثبت برسانیم.

جعفری به تعداد خیرین مدرسه ساز در کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: اکنون ۲۴ هزار خیّر مدرسه ساز به صورت فعال در کار مدرسه سازی مشارکت دارند اما بر اساس آمار جامعه خیّرین مدرسه ساز و با احتساب خیرین، خانواده‌های آنها، دانش‌آموزان و دیگر افرادی که در این موضوع مشارکت دارند حدود ۶۰۰ هزار خیّر مدرسه‌ساز در کشور وجود دارد.

مدیر کل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به همایش مدارس ایمن به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و با حضور وزرای آموزش و پرورش دیگر کشورها، گفت: در این همایش که مهر ماه در ایران برگزار خواهد شد، مجمع خیّرین مدرسه‌ساز به جهان معرفی خواهد شد.

وی افزود: موضوع ساخت مدرسه توسط خیّرین مدرسه‌ساز در دیگر کشورها به شکلی که در ایران انجام می‌شود، وجود ندارد و در تلاش هستیم تا با ثبت «خیّرین مدرسه ساز» این موضوع را به دنیا معرفی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در دنیا کار اصلی را خود دولت ها به بهترین نحو انجام میدهند حال ماکه نعل وارونه میزنیم میخواهیم یاد دیگران هم بدهیم.