جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲

تایم: آیا خدای زنان آمریکایی مرده است؟!

دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 362120
مجله تایم ــ امروز (۲۶ می ۲۰۱۴): «دانشگاه‌های آمریکایی مکان‌هایی بسیار خطرناک به حساب می‌آیند؛ آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که طی دوران دانشگاه از هر ۵ زن، ۱ نفر قربانی تجاوز جنسی کامل یا حداقل اقدام برای تجاوز می‌شود».
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، گزارش اصلی «مجله تایم» که قرار است امروز دوشنبه ۲۶ می ۲۰۱۴ مصادف با ۵ خرداد منتشر شود به موضوع «تجاوز به عنف: بحران تجاوز جنسی در دانشگاه‌های آمریکا» اختصاص دارد. در این مقاله «الیزا گری» به برخی از گزارش‌های ملتهب درباره دانشگاه «مونتانا» و شهر دانشگاهی «میسولا» به‌طور خاص و محیط‌های دانشگاهی آمریکا به‌طور عام پرداخته است.

در گزارش کوتاهی از این مقاله که سایت «مجله تایم» منتشر کرده، آمده است:


«شهر دانشگاهی میسولا در ایالات مونتانا طی ۳ سال اخیر ۸۰ مورد تجاوز جنسی را به خود دیده و از این رو لقب «پایتخت تجاوز جنسیِ آمریکا» را گرفته است. اما این نام‌گذاری چندان هم درست نیست. در واقع میسولا در این زمینه شهر ویژه‌ای نیست و در آمریکا آمار متوسطی دارد».

نویسنده مقاله در ادامه می‌افزاید:

«عملاً میسولا در شب، از شهری که به داشتن دانشگاه‌های دولتی خوب معروف است، به جایی تبدیل می‌شود که زنان جوان، قربانی حملات خشونت‌آمیز و وحشتناک می‌شوند؛ شاید به همین خاطر باشد که میسولا لقب «پایتخت تجاوز جنسیِ آمریکا» را کسب کرده است. با این حال، این نام مستعار اشتباه است. نامیدن میسولا به «پایتخت تجاوز جنسیِ آمریکا» در واقع گمراه کننده است. دانشگاه مونتانا مرکز حملات عجیب و غریب جنسی بین مؤسسات آموزش عالی آمریکا نیست. حقیقت آن است که برای همه زنان جوان آمریکایی به‌خصوص کسانی که ۱۸ یا ۱۹ ساله هستند، با آغاز تحصیلات دانشگاهی، دانشگاه‌های آمریکایی مکان‌هایی بسیار خطرناک به حساب می‌آیند. آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که طی دوران دانشگاه از هر ۵ زن، ۱ نفر قربانی تجاوز جنسی کامل و یا حداقل اقدام برای تجاوز می‌شود».


دانشگاه مونتانا هرساله گزارشی را حاوی آمار جرائم سالانه، شکایت‌ها و تعرضات و... در این دانشگاه منتشر می‌کند. بر اساس این گزارش‌ها، تعداد شکایات سالانه مربوط به جرایم جنسی برای سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ در این دانشگاه که «تجاوز اجباری»، «تجاوز غیراجباری» و «تعرضات جنسی» را شامل می‌شود، به‌قرار زیر است:

«در سال ۲۰۰۸: ۲ مورد»
«در سال ۲۰۰۹: ۶ مورد»
«در سال ۲۰۱۰: ۷ مورد»
«در سال ۲۰۱۱: ۱۱ مورد»
«در سال ۲۰۱۲: ۸ مورد»


این گزارش‌ها شامل جرائمی است که در محیط دانشگاه، خارج از دانشگاه و اماکن عمومی اتفاق افتاده است. «الیزا گری» در مجله تایم بنا بر آمار رسمی ادعا می‌کند که در خوش‌بینانه‌ترین حالت، تنها ۱۲ درصد از تعرضات و تجاوزهای جنسی به پلیس گزارش شده است. بدین‌ترتیب با استفاده از آمار و اطلاعات منتشر شده توسط دانشگاه مونتانا در زمینه جرائم جنسی طی سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ و پذیرش آمار گزارش‌های منتشر شده در «مجله تایم» می‌توان تخمین زد که در این دوره ۲۷۷ مورد جرائم جنسی (گزارش شده و گزارش نشده) اتفاق افتاده است.

بر اساس آمار منتشر شده در سایت دانشگاه مونتانا، به‌طور میانگین ۸ هزار و ۳۲۱ دانشجوی دختر در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. این بدان معنی است که از هر ۳۱ دانشجوی دختر، ۱ نفر طی تحصیل در این دانشگاه مورد تعرض جنسی قرار گرفته است.

خبرگزاری تسنیم در ادامه پرونده «سبک غربی احترام به زن»، ترجمه این مقاله را منتشر می‌کند.

«مجله تایم» در سال ۱۹۲۳ به‌وسیله «بریتون هادن» و «هنری لیوس» به‌عنوان اولین مجله هفتگی آمریکا منتشر شد و امروز از پرمخاطب‌ترین مجلات جهان به حساب می‌آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *