شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

دستکاری اسکانیا موجب حوادث‌اخیر شد

دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب: 356226
مدیرعامل شرکت اسکانیا در ایران با تاکید بر ایمن بودن اتوبوس‌های تولیدی این شرکت، گفت: متاسفانه دستکاری کاربر بر روی اتوبوس موجب حوادث می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، عبدالله اکبری راد ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل شرکت عقاب افشان سمنان ضمن تاکید بر کیفیت و ایمنی اتوبوس های این شرکت اظهار داشت: خریداران نباید در اتوبوس‌های تولیدی این شرکت تغییر ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از رانندگان بعد از خریداری اتوبوس در سیستم آن خلل ایجاد می کنند که این امر باعث بروز حوادث ناگوار می شوند.

مدیر عامل شرکت اسکانیا در ایران (عقاب افشان) اتوبوس‌های تولیدی این شرکت را طبق استانداردهای موجود دانست و از خریداران خواست که در سامانه‌های اتوبوس‌هایی که تحویل می‌گیرند، تغییر ایجاد نکنند.

اکبری راد با اشاره به مطالب متفاوتی که در رسانه‌ها در ارتباط با اتوبوس‌های تولیدی شرکت اسکانیای ایران منتشر می‌شود اظهار داشت: برخی رسانه‌ها خواستار این شده‌اند که جلوی تردد "ارابه‌های مرگ" در جاده‌های ایران گرفته شود و منظور آنها از این عبارت، اتوبوس‌های اسکانیا است.

وی با درست ندانستن انتشار چنین مطالبی در رسانه‌ها بدون اطلاع دقیق از ماهیت ماجرا اضافه کرد: شرکت اسکانیا یکی از برندهای معروف در جهان بوده و در داخل ایران نیز سعی ما این است تا اتوبوس‌های تولیدی، ایمن، مطمئن و از حداکثر استانداردهای لازم برخوردار باشد.

عقاب افشان، شرکتی دانش محور و صادرات محور

مدیرعامل شرکت عقاب افشان، این شرکت را دانش محور و صادرات محور خواند و گفت: این واحد در اجرای فرمایشات رهبری با بکارگیری نیروهای مستعد و متخصص داخلی، ارتقای تولیدات ملی و اتکا به داخل حرکت و تلاش می کند.

اکبری راد صادرات محوری را موجب رشد و ارتقای کیفیت تولیدات دانست و گفت: توسعه یکی از ابزارهای مهم هر واحد صنعتی است و ابزار توسعه بهبود کیفیت است.

وی حضور در نمایشگاه های بین المللی و صادرات این محصولات به خارج از کشور را از دیگر اهداف برشمرد و گفت: محصول "درسا" این واحد به زودی در نمایشگاه بین المللی ترکیه در معرض بازدید جهانی قرار می گیرد.

مدیر عامل شرکت اسکانیا در ایران گفت: مردم یقین داشته باشند که نهایت سعی و تلاش خود را به کار خواهیم بست تا محصولی ایمن و قابل توجه در خدمت آنها باشد.

اکبری راد با بیان اینکه مدیران شرکت عقاب‌افشان سمنان هرگز حاضر نیستند حتی قطره‌ای خون از بینی مسافران بریزد، گفت: اینکه گفته شود مدیران این شرکت نسبت به اتفاقات رخ داده بی‌توجه هستند، درست نیست.

وی افزود: عمده مشکلاتی که در بررسی سوانح رانندگی اتوبوس‌های اسکانیا گزارش شده، مربوط به تغییراتی است که پس از تحویل اتوبوس‌ها و از سوی رانندگان در خودروها ایجاد شده است.

فراخوان اتوبوس های اسکانیا برای بررسی تغییرات و رفع عیوب

مدیر عامل شرکت اسکانیا در ایران گفت: تغییرات ایجاد شده بر روی اتوبوس های این شرکت در حوادث اخیر تاثیر بسزایی داشته است و به همین دلیل در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار ایجاد شرایطی با هماهنگی کمیسیون ایمنی راه کشور برای فراخوان اتوبوس ها تولید شده تا با بررسی تغییرات و رفع آنها از حوادث آینده جلوگیری و جلوی اتوبوس های با تغییرات تاثیر گذار گرفته شود.

اکبری راد، تولید محصول ایمن، راحت و مستحکم برای خانواده های ایرانی را از اهداف این شرکت برشمرد و گفت: تقویت تولید ایرانی در سال اقتصاد و فرهنگ با تکیه بر اقتصاد مقاومتی از تاکیدات رهبری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کارخانه عقاب افشان نیز در این نشست با اشاره به برنامه های سالجاری این شرکت افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال در این شرکت، ۵۰۰ تا ۸۰۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا تولید می‌شود.

محمود براتی همچنین با بیان اینکه شرکت عقاب اسکانیا در نظر دارد سالجاری ۱۰۰ دستگاه از تولیدات خود را صادر کند اظهار داشت: شرکت عقاب افشان بر اساس استانداردهاي تعريف شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، شركت بازرسي ايمني و موسسه استاندارد مشغول فعالیت است.

وی افزود: شرکت عقاب اسکانیا از سال ۸۱ کار خود را آغاز کرده است و تاکنون شش هزار و ۳۰۰ دستگاه شامل دو هزار و ۱۰۰ اتوبوس شهری و چهار هزار و ۲۰۰ اتوبوس بین شهری تولید و عرضه کرده است.

شمار مراکز خدمات پس از فروش اسکانیا در ایران بالاتر از میانگین استاندارد

مدیر تضمین کیفیت کارخانه اسکانیا در ایران نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه شمار مراکز خدمات پس از فروش اتوبوس‌های اسکانیا در داخل کشور، بیش از میانگین استاندارد تعریف شده است اضافه کرد: بر اساس نرم‌های موجود، باید به نسبت تولید هر ۸۰۰ دستگاه اتوبوس در کشور یک مرکز خدمات پس از فروش دایر شود؛ در حالی که کارخانه اسکانیا در ایران هم‌اکنون به ازای هر ۳۰۰ دستگاه اتوبوس، دارای یک مرکز خدمات پس از فروش است.

عباس منصوریان اظهار داشت: هر وسیله نقلیه‌ای که در کشور تولید می‌شود، پس از برخورد با عیب یا مشکل خاصی در سامانه‌های خود، باید به مراکز خدمات پس از فروش ویژه همان کارخانه تولیدکننده مراجعه کند.

وی با اعلام این مطلب که شرکت اسکانیا در ایران هم‌ اکنون دارای ۲۲ مرکز خدمات پس از فروش در استان‌های مختلف کشور است و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، میزان رضایت‌مندی مشتریان از خدمات شرکت عقاب‌افشان سمنان بیش از ۸۰ درصد است.

مدیر تضمین کیفیت کارخانه اسکانیا در ایران ضمن بیان اینکه با توجه به اخبار منتشر شده در رسانه‌های گروهی در حق شرکت عقاب‌افشان تا حدود زیادی اجحاف شده است، بیان کرد: در ماه‌های گذشته، هجمه‌های بسیار زیادی از سوی برخی رسانه‌ها به شرکت اسکانیا انجام شد که درست نیست.

منصوریان افزود: بیشتر تصادفاتی که برای اتوبوس‌های اسکانیا رخ داده، به علت تغییراتی بوده است که مشتریان در سامانه‌های اتوبوس‌های تولیدی انجام داده‌اند.

اتوبوس های دچار حادثه در سیستان و بلوچستان با دستکاری دارای باک اضافه بودند

معاون فنی مدیر داخلی عقاب اسکانیا نیز در این نشست گفت: بررسی اتوبوس های دچار حادثه شده در استان سیستان و بلوچستان نشان داد که هر دو اتوبوس دارای پنج و هفت باک اضافه بودند.

عباس رهایی گفت: اتوبوس های تولیدی این شرکت دارای یک باک ۷۰۰ لیتری استیل است در حالیکه با تغییرات اعمال شده بر روی این دو اتوبوس ظرفیت باک آن با ایجاد هفت باک غیر استاندارد به پنج هزار لیتر افزایش یافته بود.

وی گفت: برای نصب این باک ها اتوبوس نیاز به تغییراتی دارد که موجب می شود تغییراتی در سامانه های سوخت، هیدرولیگ و سیستم برق و ... ایجاد شود که این تغییرات استانداردهای مربوطه را از بین می برد.

رهایی با بیان اینکه کارخانه هیچ اهرمی برای جلوگیری از بروز تغییرات در خارج کارخانه ندارد گفت: مسئول این تغییرات نیز کارخانه نیست و واحدهای ذیربط در خارج از کارخانه نظیر کارشناس فنی، پایانه ها و پلیس باید کنترل های نظارتی را اعمال کنند.

برخورداری سامانه برق اتوبوس‌های اسکانیا از استانداردهای جهانی

مدیر کنترل کیفیت شرکت اتوبوس‌ سازی عقاب ‌اسکانیا نیز در این نشست گفت: سامانه برق اتوبوس‌های اسکانیا مشکلی ندارد و استانداردها در این بخش جهانی است.

علی شیرزادی اظهار داشت: سامانه برق اتوبوس‌های تولیدی اسکانیا در ایران بر اساس دستورالعمل‌های مهندسی که در سراسر جهان مورد نظر قرار می‌گیرد، طراحی و اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: تعبیه باک اضافی در اتوبوس‌های اسکانیا به تنهایی سبب آتش‌سوزی نمی‌شود؛ ولی سبب ایجاد تغییراتی خواهد شد که در نهایت می‌تواند خطر آفرین باشد.

خدمات اسکانیا باید در خدمات پس از فروش و سبد محصولات ارتقا یابد

مدیر کنترل کیفیت شرکت اتوبوس‌سازی عقاب ‌اسکانیا افزود: هرگونه دستکاری در سامانه‌های اتوبوس‌های اسکانیا، زمینه ایجاد تغییراتی را به وجود می‌آورد که ممکن است خطرساز باشد.

شیرزادی افزود: وقتی باک اضافه در اتوبوس‌های اسکانیا گذاشته می‌شود، باعث خواهد شد تا سیم‌های برق به درستی در جای خود قرار نگیرند و این امر خطراتی را برای اتوبوس ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هدف اصلی شرکت اتوبوس‌سازی عقاب‌افشان سمنان، توسعه صادرات است و خدمات این شرکت باید در دو بخش ارتقا یابد.

شیرزادی با بیان اینکه خدمات اسکانیا باید در خدمات پس از فروش و سبد محصولات ارتقا یابد، اضافه کرد: مالتی پلکس، سامانه‌ای است که اگر روی خودروهای تولیدی نصب شود، امکان دستکاری افراد را در سیستم‌های داخلی اتوبوس تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

مدیر کنترل کیفیت شرکت اتوبوس‌سازی عقاب‌اسکانیا در خاتمه با بیان اینکه کاربر امکان دسترسی به این نرم‌افزار را ندارد و دانش فنی آن تنها در اختیار شرکت تولید کننده خواهد بود، بیان داشت: در این شرایط، اگر کسی بخواهد در اتوبوس‌های تولیدی دستکاری کند، باید هم نرم‌افزار مربوطه و هم تخصص آن را داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *