جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کدام اتباع خارجی می‌توانند درایران کار کنند؟

شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب: 417967
مدیرکل اتباع خارجی وزارت کار با اعلام تعرفه جدید صدور پروانه کار اتباع خارجی، شرایط اشتغال اتباع خارجی را در ایران اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی اقبالی گفت: با توجه به قانون بودجه سال ۹۴ تعرفه صدور پروانه کار اتباع خارجی در ۳۱ استان را ۲ میلیون و ۸۷۵ هزار ریال تعیین و تعرفه تمدید پروانه کار اتباع خارجی را دو میلیون و ۷۰ هزار ریال درسراسر کشور اعلام کرد.

این مقام مسئول در وزارت کار اظهارداشت: اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و همچنین مطابق قوانین و آئین نامه های مربوطه، پروانه کار دریافت کنند.

وی ادامه داد: اتباع خارجی باید دارای اطلاعات و تخصص کافی برای اشتغال به کار مورد نظر باشد و از تخصص اتباع خارجی برای آموزش و جایگزینی بعدی افراد ایرانی استفاده شود. پروانه کار با رعایت مواد این قانون حداکثر برای مدت یکسال صادر یا تمدید می شود.

مدیرکل اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اظهارداشت: کارفرمایان باید از اشتغال اتباع بیگانه که فاقد پروانه کار هستند و یا مدت اعتبار پروانه کار آنها منقضی شده به طور جدی خودداری کنند.

اقبالی افزود: کارفرمایان اگر اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده بپذیرند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می شود مراتب را در اسرع وقت به وزارت کار اعلام نکنند. درصورت عدم اعلام با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم و ماهانه یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۳۷۵ ریال جریمه و به مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *