جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۹
۸

چرا پیکر رکن آبادی، جعبه سیاه فاجعه منا آست؟

چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب: 457765
میزان دخالت ، تاریخ مرگ ، علت مرگ و سوالاتی که با زاویه دید بررسی پدیده فقدان یکباره رکن آبادی معنا می یابند ، اگر به جواب برسند ، سوال بزرگتر و عمومی تر که میزان سهو و عمد سعودی ها در مورد مرگ افراد شاخص به وسیله اتفاق منا ، شاید از همین رهگذار جواب بگیرد.
چرا پیکر رکن آبادی، جعبه سیاه فاجعه منا آست؟
به گزارش جهان، پیکر سفیر سابق ایران در لبنان ، دکتر رکن آبادی در راه بازگشت است. اینکه چند ماه پس از فاجعه منا ، انتظار به پایان می رسد و پس از تحمل انتظارها و بی خبری ها و تالم خانواده و هر ایران دوست دیگری که عاطفه اش به بازگشت این پیکر پاک برانگیخته می شود ، یک مساله است.

 مساله دیگر ، این است که بررسی دقیق پیکر سفیر سابق ایران در لبنان ، بعضی تئوری ها در باره فاجعه منا را دچار قوت و ضعف خواهد کرد. قاعدتا دفن سریع این پیکر و مقاومت و دفع الوقت سعودی ها برای انتقال دکتر رکن آبادی امری سهوی نیست.

اما میزان دخالت ، تاریخ مرگ ، علت مرگ و سوالاتی که با زاویه دید بررسی پدیده فقدان یکباره رکن آبادی معنا می یابند ، اگر به جواب برسند ، سوال بزرگتر و عمومی تر که میزان سهو و عمد سعودی ها در مورد مرگ افراد شاخص به وسیله اتفاق منا ، شاید از همین رهگذار جواب بگیرد.

اگر چند سال پس از مرگ عرفات ، جواب سوالات در مورد دخالت در مرگ او توسط اسراییل یا دشمان دیگرش ، قابل پاسخ دادن است ، در مورد رکن آبادی نیز به نحو سهل تری این راه بازست و لذا توصیه می شود که تشییع پیکر او قبل از انجام این بررسی ها انجام نپذیرد.

شاید مسیر بازگشت پیکر این دیپلمات سرشناس و احتمال واسطه شدن عمان برای انتقال پیکر دکتر رکن آبادی ، نیز به نوعی نشانه آن باشد که همه مراحل پرونده رکن آبادی تز مفقود شدن در منا تا بازگشتش ، دیپلماتیک و راز آلود است و به نوعی پیدا شدن این پیکر شریف ، پیدا شدن جعبه سیاه فاجعه منا هم باشد.
منبع:انتخاب
*علی صارمیان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی
چقدر برای رکن آبادی عزیز که بواقع شهیدش کردند ناراحتم که وهابیت و صهیونیزم برای تخلیه اطلاعاتی ایشان را ربود و بعد له شهادت رساند.اسراییل غاصب انتقال جنگ 33روزه و شکست سختش را در لبنان از رکن آبادی گرفت .واقعا از ایشان بعنوان جعبه سیاه جنگ 33روزه رمز گشایی کرد.چرا ما در سایر کشورها مقامات صهیونیزم و موصاد را نمیگیریم و انتقال ازشان بگیریم.
سیاح
رکن آبادی که عزیز برای نظام ما و برای فلسطین و لبنان است فدای استقامتش در جریان مقاومت شد و شهادت او مزد بزرگی است که در مسیر سنگ زدن به شیطان نصیبش شد و شیاطین آل سعود با همپیمانی اسرائیل قاتلان شهدای منا هستند
ایشان هم مثل شهید تندگویان شد!
United States
تمام مدارک وشواهد دال بر عمدی بودن واز پیش طراحی شدن این ماجراست ونیاز به هیچ ادله دیگری ندارد چرا بعضی از عناصر داخلی در صدد مبرا کردن عربستان از عمدی بودن ماجرا هستند شاید بواسطه نمک گیرشدنشان باشد .
معلم
7000 شاهزاده سعودی و صدها شاهزاده کشورهای عرب ، نوکران جنایتکار و کثیف اسراییل ، امریکا و غرب هستند خداوندا تو را به جلال و جبروتت قسم می دهیم این منافقان بدتر از مشرک را ریشه کن فرما
مسعود دیپلمات
Romania
توجه کنید:
مردن اینهمه آدم نمی تواند به علت چند ساعت تشنگی و یا آفتاب زدگی باشد.
واقعیت این است که Co2 از O2 سنگین تر است. به این معنی که اگر در محلی که دو طرف آن دیوار است، گاز Co2 پخش شود، اکسیژن خارج شده و مردم دچار خفگی می شوند.
Co2 نه بو دارد و نه رنگ و نه آثار آن باقی می ماند.
باید طوری از این پیکر پاک استقبال شود که دنیا بفهمد ایران اسلامی به فرزندش که این همه فداکاری کرده برای اسلام میهنش بی تفاوت نخواهد بود. باید از روش ها یاد بگیریم که برای یک خلبان خود سفارت ترکیه رو به آتش کشیدند و رئیس جمهور و دولت و مجلسش چه کارها برای این خلبان نکردند نباید فراموش کرد که این دیپلمات عزیز مزد 10 سال حمایت از مقاومت، سعودی ستیزی و صهیومیزم زدایی را از خدای متعال با مرگی شهادت گونه دریافت کرد. وعده همگان فردا صبح در استقبال از این عزیز شهید.
عطا
United States
رکن آبادی نباید به حج می رفت.
حج بر آدمی مثل اون که کلی اطلاعات محرمانه داره، وجوب نداشت.
آدم که خودش نمی ره تو دهن کفتار گرسنه.
خدا رحمتش کنه. ..
به خانواده اش هم تسلیت میگم.