سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱

رهبر عملیاتی شبکه حقانی کشته شد

يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 418065
یکی از نیروهای امنیتی پاکستان از کشته شدن یکی از رهبران شبکه حقانی در وزیرستان شمالی خبر داد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از اکسپرس خبر داد، یکی از نیروهای امنیتی پاکستان از کشته شدن یک رهبر شبکه حقانی در وزیرستان شمالی خبر داد.

طبق این گزارش به دنبال درگیری روزهای گذشته نیروهای ارتش با شبه‌نظامیان تعدادی از افراد مسلح سعی داشتند از وزیرستان شمالی به وزیرستان جنوبی فرار کنند که ۹ نفر از آنها دستگیر و فاروق زدران رهبر ارشد شبکه حقانی کشته شد.

بر اساس این گزارش فاروق زدران رهبر عملیاتی شبکه حقانی در پاکستان بود که بعد از کشته شدن برادرش در حمله پهپادهای آمریکایی برای این سمت در نظر گرفته شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد سنگین‌زدران برادر فاروق‌زدران بر اثر حمله پهپادهای آمریکایی در وزیرستان شمالی کشته شد و برادرش مسئولیت وی را به عهده گرفت.

آخرین گزارش‌ها از ادامه عملیات‌ بالگردهای ارتش پاکستان در منطقه اورکزئی ایجنسی خبر می‌دهد که تاکنون بر اثر آن ۶ شبه‌نظامی کشته و ۲ مخفی‌گاه آنها منهدم شده است.

عملیات ارتش علیه شبه‌نظامیان مناطق قبایلی از سال ۲۰۱۴ آغاز شد و منطقه وزیرستان شمالی همچنین خیبر‌ایجنسی هدف حملات هوایی و زمینی قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خب؟