پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۳

ابتکار: ایران ۱.۵ درجه گرمتر شده است

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب: 435660
معاون رئیس جمهور گفت: با انتقال آب از تونل گلاب ۲ برای مصارف غیر از شرب موافق نیستیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، معصومه ابتکار در نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در راستای تونل انتقال آب گلاب ۲ حتما باید شرایط قانونی رعایت شود گفت: این یک بحث ملی است نه منطقه‌ای و عدالت باید در این زمینه رعایت شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: انتقال آب باید فقط برای شرب باشد در غیر این صورت با انتقال آب برای مصارف دیگر موافق نیستیم و تعهدات لازم در مورد تونل گلاب ۲ به جد پیگیری می‌شود.

معصومه ابتکار در ادامه نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مسائل زیست‌محیطی در دولت یازدهم به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی افزود: بسیاری از مشکلات موجود در استان چهارمحال و بختیاری نظیر پایین رفتن سفره‌های آب‌های زیرزمینی ناشی از فرافکنی‌ها نیست بلکه بخاطر شرایط آب و هوایی خاصی است که در چند سال گذشته در کشور حاکم شده است.

ابتکار زنده بودن طبیعت را لازمه استفاده از آن دانست و بیان داشت: نباید به صورت بی‌رویه از طبیعت استفاده کنیم بلکه باید فرصتی برای بازسازی به طبیعت بدهیم.

معاون رئیس‌جمهور گفت: برای هر سال که از محیط زیست استفاده می‌کنیم طبیعت برای تجدید خود حدود ۶ ماه عقب می‌افتد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت‌های جانوری در حال انقراض است و ظرف ۷۰ سال گذشته ۵۰ درصد از گونه‌های پستاندار جهان نابود شده‌اند.

این مسئول تاکید کرد: ۷۰ درصد از فراورده‌های کشاورزی نیازمند گردافشانی حشرات به خصوص زنبور عسل است که متاسفانه زنبور عسل نیز در حال نابودی است.

ابتکار بر ضرورت استفاده متناسب با ظرفیت و توان محیط زیست تاکید و تصریح کرد: در ایران میزان برداشت از منابع طبیعی ۳.۵ برابر ظرفیت زیستی آن است و در حال حاضر ۳ تا ۵ برابر ظرفیت مراتع در آن دام است.

وی خاطرنشان کرد: در کشور هزینه‌های زیادی برای امر سدسازی شده ولی بخاطر وجود ریزگردها و تبخیر بالا نتوانسته‌ایم به گونه شایسته از ظرفیت سدها استفاده کنیم.

ابتکار گفت: تولید گازهای گلخانه‌ای افزایش پیدا کرده که این امر گرم شدن جهان را به همراه داشته و در ایران نیز دما یک تا یک و نیم درجه افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته بارندگی در کشور ۱۴ درصد کاهش داشته گفت: علاوه‌بر کاهش بارندگی نوع بارش‌ها نیز از برف به باران تغییر کرده که این امر سبب کاهش نفوذ آب به سفره‌های زیرزمینی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یه قسمتی از مصاحبه جا موند . ابتکار : همه اینا تقصیر دولت قبلیه
سيد
Iran, Islamic Republic of
وقتي فقط ساخت و ساز هستش نه پارك جنگلي و نه گل و گياهيي معلوم زمين گرمتر و گرمتر ميشه تهران نبينيد كه قدم به قدم پارك داره بياييد قم وقت ساخت و ساز دريغ از يك پارك جنگلي و حتي گل
Iran, Islamic Republic of
لطفاً این مطلب را به اطلاع همگان برسانید اخیراً یک عده زمین خوار در سواحل خزر در استان گیلان اقدام به تصرف ساحل کرده اند. و جنگل های بخشی از این ساحل را دارند پاک تراش می کنند. آدرس دقیق آن عبارت است از : 50 هزارمتر از اراضی ساحلی (لب ساحل - ما بین رودخانه اصلی 57 وپره هفت تیر میانده خاله سرا 57) . لطفاً تا دیر نشده و در آنجا برج و بارو نساخته اند به اطلاع جناب آقای سیف‌الله مسرور بازرس‌کل گیلان و یا خانم ابتکار برسانید . به اطلاع مقامات برسانید. خدایا شاهد باش که ما گفتیم.